Povežimo se
challenge konferencija

Kreirajmo dom zajedno

Božićno dekoriranje – kako urediti kuhinju

U prvom tjednu adventa počinje božićno ukrašavanje javnih prostora i domova, a svake godine pojavljuju se nove formule dekoriranja sastavljene od niza sličnih principa, odnosno novi trendovi.

Kako nastaju sezonski trendovi

Trend u dizajnu interijera je nešto iza čega stoje timovi stručnjaka koji analiziraju stanje u društvu, analiziraju utjecaje kakvo to stanje ima na nas kao korisnika. Analiziraju niz socioloških faktora, niz ekoloških faktora, niz različitih drugih dešavanja kojima se oblikuje svijest. Iz te svijesti koja se pomalo mijenja nastaje onda i pojam trenda odnosno sezonskog različitog načina dekoriranja određenih stvari, objasnila je arhitektica Sunčica Mastelić Ivić. 

Nije svaka godina obilježena drastičnim promjenama, obično se mijenjaju boje i teme. Ovogodišnje teme fokusiraju se na čaroliju nostalgije i očaranost Božićem. 

Koji su ovogodišnji božićni trendovi

Popularni su ukrasi na boru koji izgledaju poput pečenih keksa, nemojte zaboraviti, ako radite božićne ukrase u obliku keksa da u tijeku pečenja izbušite rupicu da biste mogli provući vrpcu, onda drveni nakit koji također izgleda kao da ste ga radili sami ili neki nakiti, ukrasi koji nužno nisu na boru ali su oko njega i podsjećaju nas na ručno izrađene predmete iz djetinjstva, ne našega nego iz djetinjstva naših baka i iz djetinjstva od prije 50 i više godina, pa onda to je tema drvenih konjića, pa onda zadnjih godina popularnih Orašara, različiti drveni kipovi i slične lutkice, rekla je Maselić Ivić.

Dragocjeni vintage uzroci dobivaju novu dimenziju života upijajući nove, božićne nijanse. Sunčica Mastelić Ivić kaže da uz nezaobilaznu crvenu boju kojom se možete okoristiti još od prethodnih godina, ove godine nadopunjavamo je sa sivo zelenom bojom to je kadulja zelena boja, boja lista kadulje, sa srebrnom bojom, mogli bismo reći da je srebrna nova zlatna, čak su dobre kombinacije srebrne i zlatne, pri tome onda zlatna boja malo više nalikuje srebrnoj. Siva boja je također poželjna i drvenasti tonovi. Uz osnovnu, bazičnu crvenu, za koju bi ove godine preporučila da bude tamno crvena, ostali tonovi su prigušeni. Siva, sivo zelena, prigušena srebrna i vrlo, vrlo svijetla zlatna boja.

Ideja za božićno uređenje kuhinjskog otoka

Kako bi nam dočarala trendove, Sunčica je iskoristila veliki kuhinjski otok u Lesnini i ukrasila ga za Božić. 

Imali smo paletu boja koja je reducirana uz vrlo malo tamno crvene boje prevladavaju svijetli tonovi, svijetlo sivi tonovi, vrlo svijetli zlatni ton i vrlo svijetli srebrni ton, zelene boje ima u trgovina i je zapravo u drugom planu. To znači da smo pokušali oživjeti duh prirodnoga i duh starine. Božić kakav je nekad bio, objasnila je Mastelić Ivić. 

Na našem primjeru vidimo dva dizajnirana bora iz trgovine koji se vide kao prisutan trend već zadnjih par godina. Njihova prednost je što ne zauzimaju puno prostora, preporučam da ih se uzme u paru jer na taj način obogaćuju jedan drugoga. Njihov zeleni habitus se nalazi iznad gornje polovice čitave visine i nije ih potrebno bogato dekorirati, kao što smo i na ovom primjeru napravili, nastavila je. 

Za manje prostore Sunčica preporučuje postavljanje grupe malih borova koji će prostoru dati dozu elegancije. 

Oko takve grupe borova možete sasvim dobro dekoriranjem ostvariti akcent ako postavite neke predmete, neke drvene igračke od davnih dana ili ako postavite zdjele koje u sebi imaju voće koje nas podsjeća na Božić – jabuke, klementine, ili orahe u ljusci i ti tonovi će se jako dobro nadopuniti sa ovim malim borovima koje imate grupirane na stolu. 

Nekoliko savjeta za uređenje

Odlučite li svoj dom pretvoriti u zimsku čaroliju, Sunčica savjetuje – izaberite jednu temu.  

Vodite računa o tome ako zadate temu dekoriranja, da tu istu identičnu i istu temu, onda provučete i kroz ostale dijelove doma, ukoliko želite i ostale dijelove doma dekorirati. Isto tako, ukoliko želite i balkon ili okućnicu dekorirati, vodite računa o tome da su stvari posložene u istom stilu uređenja, u istom trendu. Da taj Božić ima jednu priču, ali neka u tom konceptu priče vam pomogne čitava obitelj. Što više ručica, što više ručnog rada, to će ovaj Božić izgledati ljepše, rekla je Sunčica. 

Kreirajmo dom zajedno

Organiziran dom počinje od pravog ormara: Evo kako ga odabrati

Kada se pažljivo isplanira, ormar postaje više od spremišta…

kako odabrati ormar

Ormar je najbolji saveznik za održavanje reda u domu. On skriva ono što ne želite da se vidi, a pritom definira karakter prostora – od spavaće sobe do garderobe. No, da bi u potpunosti služio svojoj svrsi, potrebno ga je birati prema vlastitim navikama, prostoru i životnom stilu.

Stručnjaci savjetuju da se kod planiranja interijera nekad isplati upravo od ormara krenuti prvo – jer on određuje raspored, dimenzije i funkcionalnost ostalog namještaja u sobi.

Najčešće greške pri kupnji namještaja – i kako ih izbjeći

Kako odabrati ormar koji će se savršeno uklopiti u vaš prostor, otkriva Sandra Lulić, prodajna savjetnica iz Lesnine.

Kako odabrati ormar po mjeri prostora i navika

„Stanovi su sve manji, pa ljudi žele iskoristiti prostor da bude što funkcionalniji,“ objašnjava Lulić. „Danas se puno više pažnje posvećuje unutarnjem rasporedu ormara – od liftova, ladica i rasvjete do pregrada.“

Prvi korak pri odabiru ormara je mjerenje prostora i analiza vlastitih potreba. No, Lulić ističe da se mnogi zaborave pitati – što im zapravo treba.
„Mi u Lesnini često krećemo upravo od ormara,“ kaže. „Kada znamo gdje će on stajati – zbog širine, visine i dubine – tek tada planiramo ostatak sobe: krevet, noćne ormariće, komodu. Ormar treba biti osnova oko koje se sve gradi.“

Planiranje unutarnjeg rasporeda ovisi i o navikama korisnika. Netko treba više prostora za odjeću na vješalicama, netko više ladica za sitnice.
Zanimljivo, muškarci i žene često imaju različite potrebe – žene vole više manjih pregrada i ladica radi preglednosti, dok muškarci češće traže dublje ladice i dovoljno visine za odijela, kapute ili balonere.

Takve nijanse mogu značajno utjecati na raspored, pa se ormar zapravo prilagođava životnim navikama, ne obrnuto.

kako odabrati ormar

Fronte, boje i materijali koji oblikuju prostor

Korpus ormara najčešće se izrađuje od iverala, dok su fronte te koje određuju njegov karakter i estetsku vrijednost. Prvi dojam ormara uvelike ovisi upravo o materijalu i završnoj obradi vrata.

„Vrata mogu biti klasična ili klizna, s ogledalima ili staklom,“ pojašnjava Lulić. „To staklo nije obično – duplo je farbano, lijepljeno na foliju i iveral, što ga čini izdržljivim i jednostavnim za održavanje.“

Neutralne boje poput bijele, bež, svijetlosive i svijetlog drveta najčešći su izbor jer prostoru daju svježinu i lako se kombiniraju s ostalim namještajem. Oni koji žele izraženiji dojam biraju tamnije tonove poput antracita, tamnoplave ili oraha, najčešće u kombinaciji s metalnim detaljima u zlatnoj, crnoj ili brončanoj izvedbi.

Kombiniranje materijala unosi dinamiku i eleganciju – drvo donosi toplinu, staklo reflektira svjetlost, a metal dodaje suvremen karakter. Površine su najčešće matirane ili satenski sjajne, jer takve obrade prostoru daju profinjen izgled bez vizualne težine.

Zrcala kao saveznik prostora

Ako postoji jedan element koji u potpunosti može promijeniti percepciju ormara – to su zrcala. Ona nisu samo praktičan dodatak, već snažan dizajnerski alat. Reflektiraju svjetlost, čine prostor većim i svjetlijim te unose osjećaj dubine.

U manjim sobama zrcalne fronte vizualno povećavaju prostor, dok u većima doprinose ravnoteži i osjećaju prozračnosti. Mat ogledala posebno su popularna jer ne stvaraju odsjaj, a zadržavaju profinjen izgled.

Sve češće se koriste i u walk-in ormarima, gdje osim estetske funkcije imaju i praktičnu – zamjenjuju zasebno ogledalo, čime štede prostor. „Kad na vrata ormara stavite ogledalo, dobijete dvije prednosti u jednoj – vizualno proširite prostor i uštedite na dodatnim elementima,“ ističe Lulić.

Ogledala, osim što unose svjetlost, odražavaju red i sklad – baš ono što se od dobro organiziranog ormara i očekuje.

Walk-in ormar – san svake žene

Otkako je Carrie Bradshaw proslavila svoj legendarni walk-in ormar, taj je pojam postao sinonim za luksuz i dobar stil.

„Danas ih sve više klijenata želi ugraditi, čak i u manjim stanovima,“ kaže Lulić. „Imamo razne varijante – od prozirnih staklenih vrata koja vizualno proširuju prostor, do onih s ogledalima koja stvaraju dubinu i eleganciju.“

Unutar takvih ormara sve ima svoje mjesto – od visećih šipki i ladica do rasvjete koja se pali na dodir. „To više nije samo prostor za garderobu,“ dodaje Lulić, „nego mali osobni svijet koji odražava stil i karakter vlasnika.“

Detalji i rasvjeta – razlika između ormara i ormara

Detalji čine razliku između običnog ormara i onog koji odiše stilom. „Ručkice volim usklađivati s ostatkom namještaja,“ kaže Lulić. „Ako su nogice kreveta crne, tada i na ormaru predlažemo crne ručkice. Trenutno su vrlo popularne duge ručkice koje produžuju vertikalu ormara i daju mu elegantan izgled.“

Za minimalističke interijere sve su češći ormari bez vidljivih ručkica, s push sustavom otvaranja. Takvi modeli izgledaju kao da su dio zida i savršeno se uklapaju u suvremene prostore.

Rasvjeta je jednako važna kao i dizajn. „Kupci žele da im je sve pregledno,“ ističe Lulić. „Postoji rasvjeta unutar polica, šipki i bočnih stranica, a LED trake s daljinskim paljenjem danas su pravi hit. To izgleda moderno, a istovremeno čini ormar praktičnijim.“

Kako odabrati ormar koji traje godinama

Dobar ormar nije kratkoročna investicija. Lesninina prednost je mogućnost nadogradnje ormara i godinama nakon kupnje.
„Ako kupac nakon deset godina poželi dodati ladicu ili policu, pronađemo stari projekt i naručimo sve u istoj boji i dimenziji,“ pojašnjava Lulić.

Tako ormar raste zajedno s korisnikom – mijenja se i prilagođava novim navikama, bez potrebe za potpunom zamjenom.

Kada se pažljivo isplanira, ormar postaje više od spremišta. On je temelj organizacije i estetike doma – prostor koji čuva red, naglašava stil i donosi mir u svakodnevicu.

Genijalna metoda za uredno posložen ormar!

Ako se pitate kako odabrati ormar, zapamtite: krenite od svojih potreba, razmislite o rasporedu i ne bojte se ormar postaviti kao polazišnu točku uređenja sobe. Kad je on dobro osmišljen – sve drugo lako sjedne na svoje mjesto.

Nastavite čitati

Kreirajmo dom zajedno

Glumci Filip Radoš i Petar Puškarić glavne zvijezde nove reklamne kampanje

Ekskluzivno! Pogled iza kulisa snimanja novih Lesnina spotova

Pogled iza kulisa snimanja novih Lesnina spotova

Lesnina Hrvatska, vodeći lanac trgovina za opremanje doma, pripremila je novu kampanju za 2026. godinu koja na duhovit način prikazuje razne situacije iz svakodnevice, od poslovnih do susjedskih odnosa, s ciljem da Lesninu još više približi svojim kupcima i njihovom svakodnevnom životu.

U glavnim ulogama ove sezone našli su se popularni glumci Filip Radoš i Petar Puškarić, koji kroz niz simpatičnih skečeva utjelovljuju generacijski sukob pun topline, humora i prepoznatljivih životnih trenutaka. Stariji djelatnik, vrijedan i predan, pred mirovinom, pokušava prenijeti svoje bogato iskustvo mlađima, dok njegov mlađi kolega predstavlja novu generaciju – opuštenu, duhovitu i pomalo smotanu, ali uvijek s iskrenim namjerama i osmijehom na licu.

Idejni i kreativni koncept kampanje osmislio je marketinški tim agencije Akterpublic iz Zagreba, koji je razvio priču prožetu toplinom, humorom i životnim situacijama u kojima
se svatko može prepoznati. Režiju novih televizijskih spotova potpisuje poznati redatelj
Dražen Žarković, autor brojnih uspješnih domaćih serija, koji je u projekt unio prepoznatljiv filmski štih i dinamičan tempo.

Za vrhunsku vizualnu estetiku kampanje zaslužan je direktor fotografije Filip Toth, dok
je produkciju realizirala tvrtka Interpolis pod vodstvom Nenada Martinovića. Ove godine Lesnina je otišla korak dalje te je, osim humorističnih skečeva, pripremila i niz parodija na poznate filmske klasike osmišljenih kao kratki kino traileri pod zajedničkim nazivom „Filmski spektakli by Lesnina“.

Snimanje je održano u Rijeci, u prepoznatljivom prostoru Lesnina centra Rijeka i na okolnim lokacijama, gdje je zabilježena vedra i opuštena atmosfera ispunjena smijehom i kreativnom energijom cijele ekipe.

Donosimo ekskluzivne fotografije sa snimanja koje otkrivaju kako izgleda stvaranje novih Lesnina spotova, dok će gotovi video materijali uskoro premijerno biti prikazani u nadolazećim televizijskim kampanjama i na digitalnim kanalima.

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice