Boje i materijali
Odlična izolacija i estetska vrijednost: Drvo-aluminij stolarija pruža najbolje od oba materijala
Drvo aluminijska stolarija ima i estetsku vrijednost, visok stupanj toplinske i zvučne izolacije, a dostupni su u nekoliko boja kako bi se lakše uklopili u svaki stil uređenja.
Često čujemo da drveni prozori dišu, što znači da imaju sposobnost upijanja i otpuštanja vlage iz okoline sudjelujući tako u regulaciji mikroklime u interijeru, a mana im je održavanje. No, što ako i za to postoji rješenje?
Vrsta stolarije obično ovisi o mikrolokaciji postavljanja i željama investitora. Zbog sve manje slobodnog vremena, stolarija od umjetnih materijala postala je sve zastupljenija. No, zadnjih 15tak godina u Hrvatskoj se proizvode prozori u kombinaciji drvo i aluminij, pružajući najbolje od oba materijala.
Drvo-aluminijski prozori ne zahtijevaju održavanje i rjeđe se obnavljaju
“U maloprodaji najviše se okrećemo tim drvo aluminijskim prozorima gdje ljudi zapravo drvene prozore više ne žele i nemaju vremena održavat, što je potrebno. Iako su oni puno napredovali zadnjih godina, sa tim novim tehnologijama i novim bojama i lakovima, ali opet održavanje je potrebno. Kod drvo aluminijskih proizvoda, aluminij postavimo izvana gdje zapravo on štiti drvo od vremenskih utjecaja, nema više nikakvog održavanja, a u interijeru ostane drvo gdje zapravo postoje kao unutarnji namještaj i održavanje više nikakvo, ama baš nikakvo nije potrebno.”, pojasnio je Marko Mihelčić, direktor tvrtke Lokve.


Zbog napretka kemijskog sastava boja i lakova, danas drvenu stolariju treba nešto rjeđe obnavljati. Mihelčić navodi kako to ovisi o vremenskim utjecajima na sam prozor i gdje je prozor ugrađen tj. na kojoj strani kuće, ali otprilike svakih 5 godina da bi trebalo raditi nekakvo osnovno održavanje.
Visoka kvaliteta proizvoda za najzahtjevnije kupce
Kod kombinacije drvo aluminij stolarije, drvo je s unutarnje strane, što znači da na njega neće utjecati atmosferilije dok aluminij s vanjske strane dobro podnosi sve vremenske uvjete.
“Potražnja za drvenim i drvo-aluminijskim prozorima značajno ponovno raste, treba uzet u obzir da je drvo aluminijski prozor i to je srednja viša ili viša klasa, to je jedan premium proizvod, uspoređujući sa PVC prozorima i čak sa aluminijskim prozorima. Tako da tržište se definitivno povećava, definitivno se otvara, ali opet specifičan je proizvod za specifično tržište i za specifične kupce, baš koji traže visoku kvalitetu proizvoda i jedan premium segment prozora i podizno kliznih stijena.”, ističe sugovornik.


U usporedbi s materijalima kao što je plastika, drvo je održiviji izbor, ekološki prihvatljiviji i odličan je izolator
“Uvijek u svim segmentima tehnički gledano, da li je to otpornost prozora na voda, vjetar ili zrak, da li je to toplinska izolacija samog prozora, drvo, aluminijski ili čak i drveni proizvod, drvo aluminijski proizvodi su uvijek superiorni u odnosu na ostale proizvode od drugih materijala.
Naša jedna prednost u drvu, odnosno proizvodnji drvenih i drvo aluminijskih proizvoda je upravo ta gdje, ograničenja su gotovo nikakva u tim prozorima. Dobro, nešto nas ograničava okov i ta težina, ali načelno rijetko kad se susretnemo s nekim stvarima gdje možemo reći ne, ali najčešće nađemo neko drugo rješenje da to prevaziđemo.”, navodi.


Tvrtka Lokve jedina u Hrvatskoj proizvodi drvo aluminijsku stolariju u koju trupca za obradu dolaze ravno iz obližnje šume Gorskog Kotara. Zaokružen proizvodni proces omogućava visoku kvalitetu krajnjeg proizvoda.
“Počeli smo sa drvenim prozorima i onda smo razvili, napravili prvi u Hrvatskoj drvo aluminijski prozor prije 15 godina, dvadesetak čak. Razvijao se neki smjer te plastike, razvijao se smjer čistih aluminijskih prozora, ali mi smo nekako htjeli držat fokus na prirodne materijale, ono što je pogotovo danas jako popularno, vidimo šta se dešava s umjetnim materijalima, u kojem to smjeru ide, jednostavno rekli smo nećemo gubit fokus sa našeg proizvoda, tamo gdje imamo snagu.
U Gorskom kotru gdje imamo našu šumu, naše drvo, sve kompletno lokalna sirovina i nismo se išli okretat drugim materijalima, nego samo usavršavat zapravo taj drvo aluminijski prozor koji je danas i u maloprodaji, preko 90 posto maloprodaje.”, zaključio je.


Drvo aluminijska stolarija ima i estetsku vrijednost, visok stupanj toplinske i zvučne izolacije, a dostupni su u nekoliko boja kako bi se lakše uklopili u svaki stil uređenja.
Boje i materijali
Diana Sokolić o jeziku boja: Kako ih imenujemo i razumijemo?
Akademska slikarica otkriva kako doživljavamo boje i zašto njihovo razumijevanje igra ključnu ulogu u dizajnu interijera

Boje su više od vizualnog dojma – one su način komunikacije, izražavanja emocija i oblikovanja prostora. No, jeste li se ikada zapitali zašto određene boje nose specifična imena i kako se ta imena mijenjaju kroz vrijeme?
Akademska slikarica Diana Sokolić u svojoj knjizi O bojama otkriva kako doživljavamo boje i zašto njihovo razumijevanje igra ključnu ulogu u dizajnu interijera.

Diana Sokolić: Boje i njihova imena kroz vrijeme
“Knjiga je nastala zato što sam shvatila da ljudi jednostavno ne znaju kako se boje zovu. I zbog toga dolazi do nesporazuma u razgovoru. Ljudi misle na jednu boju, a kada čuju, primjerice, boju marelice, lososa ili breskve, zamisle nešto sasvim drugo”, objašnjava Diana Sokolić.
Točno definiranje boja ključno je u dizajnu interijera. Stolari, dizajneri i arhitekti često koriste europski sustav podudaranja boja (RAL sustav), koji omogućuje preciznu identifikaciju nijansi i usklađivanje različitih materijala u prostoru. Danas je zahvaljujući modernim tehnologijama miješanje boja mnogo jednostavnije nego prije, kada su majstori boje prilagođavali “od oka”.
“Danas, uz automatska miješanja boja, puno je lakše postići željenu nijansu. Nekada su se boje miješale ručno, pa bi svaka korekcija boje dovela do potpuno nove nijanse”, dodaje Diana Sokolić.

Kako boje vidimo i doživljavamo?
Način na koji vidimo boje temelji se na refleksiji svjetlosti. Primjerice, crvena površina upija sve boje spektra osim crvene, dok crna ne reflektira ništa. Zbog toga crna boja često djeluje snažno i dominantno u prostoru.
“Crna naglašava ono što se na nju stavi. Ona je odlična podloga za umjetničke objekte, jer omogućuje lako mijenjanje izgleda interijera kroz detalje”, ističe Diana Sokolić.

Boje također imaju univerzalna značenja – svaka razvijena kultura poznaje istih 11 osnovnih boja: bijelu, žutu, narančastu, crvenu, roza, ljubičastu, plavu, zelenu, smeđu, sivu i crnu. No, neki jezici razlikuju dodatne nijanse, poput ruskog, koji ima dva naziva za plavu boju, ili mađarskog, gdje postoje dva naziva za crvenu boju – jedan za veselu, a drugi za težu, ozbiljniju nijansu.
Psihologija boja: Kako boje utječu na naš prostor i emocije
Od pigmenata do gotovih boja
Danas lako kupujemo boje u tubama, ali nekada je njihova proizvodnja bila dugotrajan proces. Prvi pigmenti bili su prirodni – zemljani okeri, izgoreni ugljen, a kasnije su dodavana veziva poput masti i ulja kako bi boje bile trajnije.
“Ultramarin se, primjerice, dobivao od poludragog kamena lapis lazuli. On je bio toliko vrijedan da su ga naručitelji slika plaćali kao luksuz. Michelangelo i Leonardo počeli su kao šegrti u radionicama, gdje su najprije meli podove i pripremali pigmente prije nego što su smjeli slikati”, objašnjava Diana Sokolić.
Imena boja često dolaze od pigmenata, poput cinobera, okera i umbre, dok miješane nijanse nazivamo prema svakodnevnim asocijacijama – boja mente, maline i sl. Zanimljivo je da ista boja može imati više nijansi ovisno o proizvođaču, što stvara razlike u preferencijama kupaca.

Boje nisu samo stvar estetike – one su jezik koji komunicira značenja, emocije i kulturne kontekste. Kroz svoju knjigu, Diana Sokolić donosi dublji uvid u način na koji imenujemo i doživljavamo boje, pomažući dizajnerima, arhitektima i ljubiteljima boja da ih preciznije razumiju i koriste.
Boje i materijali
Kako odabrati materijal za izradu fronti namještaja?
Najbolji materijali za fronte namještaja – što odabrati za kuhinju, kupaonicu i ormare?

Odabir materijala za fronte namještaja važan je korak pri uređenju interijera.
Razlikuju se po cijeni, kvaliteti i namjeni, a pravi izbor osigurat će dugotrajnost i estetsku privlačnost namještaja. Kako biste lakše donijeli odluku, istražili smo prednosti i karakteristike najpopularnijih materijala za fronte namještaja uz stručne savjete iz Iverpan Izlog ideja.
Akustična zidna rješenja od reciklirane plastike – dizajnom nikoga ne ostavljaju ravnodušnim
Ključni faktori pri odabiru materijala
“Kad biramo materijale za fronte namještaja, možemo odabrati razne opcije. Najvažnije je uzeti u obzir namjenu prostora u kojem će se koristiti kako bismo pronašli optimalno rješenje”, savjetuje Marko Vrbanc, prodajni savjetnik iz Iverpana.
Iveral – ekonomičan i prilagodljiv izbor
Iveral je među najčešćim izborima za materijale za fronte namještaja zbog prihvatljive cijene i široke ponude dekora. Dostupan je u raznim bojama i teksturama, poput drveta, metala, kamena i oksida, što ga čini prilagodljivim raznim stilovima interijera.
Izbor boja i materijala ključ su uspješnog uređenja interijera
Za prostore s visokom vlagom, poput kupaonica, preporučuje se korištenje iverala s vlagootpornom folijom te lijepljenje rubnih traka pur ljepilom, koje osigurava neraskidivu vezu i povećava otpornost na vlagu i visoke temperature.

Akril – savršen za kupaonice i moderne interijere
Akrilni materijali za fronte namještaja nude visoku otpornost na vlagu i temperature te osiguravaju sofisticirani izgled zahvaljujući laserski spojenim rubovima. Ova tehnologija smanjuje vidljivost spojeva i povećava trajnost materijala. Ako tražite kvalitetan i vizualno atraktivan materijal za kupaonski namještaj, akril je odličan izbor.
Mat materijali – idealni za kuhinjske fronte
Za kuhinjske elemente preporučuju se mat materijali za fronte namještaja s HPL folijama, koje su izuzetno otporne na habanje i jednostavne za održavanje. Njihova baršunasta tekstura ugodna je na dodir, a dodatna antifinger tehnologija sprječava pojavu otisaka prstiju, olakšavajući čišćenje i održavanje.
Ovi materijali za fronte namještaja koriste mikrostrukturu koja raspršuje svjetlost, smanjuje odbljeske i poboljšava vizualni dojam kuhinje. Njihova otpornost na vlagu i toplinu čini ih dugotrajnim rješenjem za kuhinjski prostor.

Materijali za radne plohe i ormare
Za radne plohe mogu se koristiti različiti materijali za fronte namještaja, ovisno o dizajnu interijera i individualnim preferencijama. Metal, mat, akril i iveral nude razne mogućnosti prilagodbe.
Kod ormara i kreveta najčešći odabir su klasični iverali, prvenstveno zbog pristupačne cijene i raznolikosti dekora. Ovaj materijal lako se uklapa u različite stilove uređenja doma.
Prilikom odabira materijala za fronte namještaja ključno je uzeti u obzir namjenu prostora, otpornost na vlagu i temperaturu te jednostavnost održavanja. Iveral je pristupačan i svestran, akril nudi vrhunsku otpornost i modernu estetiku, dok su mat HPL materijali za fronte namještaja idealni za kuhinjske elemente.
Pametan odabir materijala za fronte namještaja ne samo da poboljšava izgled vašeg doma, već i produžava trajnost namještaja, čineći vaš prostor funkcionalnijim i elegantnijim.