Povežimo se

Uređenje interijera

60-30-10 – mala tajna dizajna interijera

Američki dizajner i dekorater Albert Hadley tvrdio je kako se suština uređenja interijera uvijek odnosi na ljude i na to kako oni žive. Riječ je o onome što zaista čini privlačno, civilizirano i smisleno okruženje, a ne o onome što je trenutačno ‘in’ ili ‘out’. Tom mišlju se vodi i zagrebačka dizajnerica interijera, Ksenija Jurinec, koja nam je otkrila što je zlatno pravilo u uređenju interijera.

Kako postići ravnotežu boja?

Odlučite li se osvježiti svoj životni prostor, a pritom imate više najdražih boja i apsolutno nikakve ideje o tome kako ih iskombinirati, nemojte očajavati. Spas donosi zlatno pravilo uređenja interijera pomoću kojeg se postiže ravnoteža boja, a naziva se 60-30-10.  

“Proporcije i odnos 60-30-10 pri izboru u interijeru boja je jedno opće pravilo, jedan smjer za postići harmoničan i balansirani sklad boja u interijeru gdje je tih 60 posto jedna osnovna boja, to jest osnovni ton”, objašnjava Ksenija.

Glavna boja prostorije je 60, odnosno to je boja izražena na zidovima, stropovima, stolariji i većim komadima pokućstva. Ona je zapravo podloga na kojoj će se istaknuti sekundarna boja.

Sekundarni tonovi daju karakter

Na njemu sa sekundarnim tonovima daje živost boja, odnosno te boje daju karakter paleti.

U ovoj boji može biti naglašen namještaj. Njezin osnovni cilj jest podržavanje glavne boje, a istovremeno se od nje mora i dovoljno razlikovati kako bi mogla doći do izražaja. U slučaju Ksenijina ureda sekundarni tonovi su bordo i oker.

Zlatna boja hrasta i media pana, odnosno zlatni oker u kombinaciji s bordo tonovima postižu jedan razigrani efekt. Svaka polica ima različitu nijansu bordoa, kao i na ormariću.

Tercijarna boja kao “final touch”

Na kraju dolazimo do tercijarne boje, odnosno naglašene boje u prostoriji koja odnosi posljednjih deset posto omjera. Za dnevnu sobu bi to uglavnom bile lampe i ukrasni dodaci, međutim u slučaju Ksenijina ureda, riječ je o stolu i stolicama.

“Ovih deset posto je taj nekakav akcent koji daje prostoru taj dodatni touch i poentira ostale tonove ili baš ide u neki kontrast da pojača ritam, ovisno što želimo postići”, govori Ksenija.

Ovo pravilo služi kao orijentir

Treba imati na umu da se zlatnog pravila ne moramo slijepo držati. Ono nam treba služiti kao orijentir.

“Uvijek je dobro imati neki smjer koji će nam pomoći da se ne pogubimo. To je zapravo statistika, a ta statistika se u pravilu pojavljuje vrlo rijetko, gotovo nikada. Kada radimo interijere onda se zapravo vodimo nekim svojim osjećajem za postizanje balansa u tim bojama, ovisno o kontekstu, klijentima, korisnicima koji žive u tom prostoru i tu postoji velik broj raznih karakteristika i funkcija koje želimo postići izborom boja”, objašnjava dizajnerica.

Boje koje odražavaju vaš karakter

Uvijek odaberite boju koja će oslikavati vaš karakter. Još je 40-ih godina prošlog stoljeća švicarski psiholog Max Luescher razradio testove za otkrivanje mentalnog i fizičkog stanja ljudi, polazeći od njihovih reakcija na određene boje. Kako bi u ispunjavanju želja i potreba klijenta bila što uspješnija, Ksenija također koristi testove.

“Meni je u interesu uvijek pogoditi karakter korisnika, odnosno ljudi koji žive u tom prostoru i prema njihovim životnim potrebama, životnom stilu, načinu rada odabrati boje koje pašu baš njima”, govori Ksenija.

Nakon toga u razmatranje uzima i arhitektonski kontekst, odnosno je li riječ o novogradnji ili nekoj starijoj zgradi, a potom promatra duh i karakter mjesta te krajobraz.

Priroda joj je vječna inspiracija

Metodama bionike, biomimikrike bira palete. Ksenija nam je na licu mjesta demonstrirala i kako to izgleda u praksi. Uzorci su uistinu bili kamenčići, a koristila ih je za uređenje jedne kuće na moru. 

Ako se odlučite pratiti pravilo 60-30-10 možete pogriješiti ne obratite li dovoljno pozornosti na izbor materijala.

Kupaonica

TECE oduševio rješenjima koja spajaju funkcionalnost i estetiku

Na sajmu InDizajn TECE je predstavio Drainway, Neo i Tile rješenja koja kupaonice pretvaraju u spoj dizajna, udobnosti i funkcionalnosti

TECE na InDizajnu 2025 ponovno je dokazao zašto se ubraja među lidere u kupaonskim inovacijama. TECE je predstavio Drainway, Neo i Tile rješenja koja kupaonice pretvaraju u spoj dizajna, udobnosti i funkcionalnosti. Predstavljena rješenja donijela su savršen spoj tehnološke naprednosti i profinjenog dizajna, potvrđujući da kupaonica može biti jednako lijepa koliko i funkcionalna.

TECE na Big Architecture festivalu 2025: Inovacije koje mijenjaju kupaonice

TECE Drainway: nova generacija tuš kanalica

U središtu pozornosti na sajmu bila je TECEdrainway kanalica za tuš s linearnim odvodom, jedno od najzanimljivijih rješenja za moderne prostore. Regionalni voditelj projekata Siniša Burić objasnio je da je riječ o kanalici druge generacije koja se postavlja na spoj zidne i podne keramike te ima unaprijed definirane padove za optimalan protok vode.

„Voda koja ulazi u kanalicu automatski se usmjerava prema sifonu, gdje se stvara vrtlog koji poput usisavača uklanja nečistoće,“ objašnjava Burić. Održavanje je pritom iznimno jednostavno – nakon tuširanja dovoljno je kanalicu prebrisati krpom ili ručnikom.

Drainway kanalica dostupna je u četiri četkane varijante – inox, crna, mjed i bronca – što omogućuje lako usklađivanje s ostalim kupaonskim elementima. Može se rezati po mjeri i prilagoditi prostoru, što pojednostavljuje ugradnju i osigurava besprijekoran vizualni dojam.

Tece na InDizajnu

TECE Neo: Elegantan WC s funkcijom bidea

Još jedan proizvod koji je izazvao veliko zanimanje posjetitelja bio je TECENeo, WC s integriranom funkcijom bidea. Dizajniran da pruži višu razinu higijene i udobnosti, ovaj model nudi jednostavnu instalaciju i svakodnevno održavanje.

Bez rubova i s ergonomskim sjedalom, TECENeo omogućuje ravnomjerno ispiranje unutrašnjosti bez prskanja, dok tih, ali snažan ispirni sustav osigurava potpunu čistoću uz minimalnu potrošnju vode. Zahvaljujući svom elegantnom izgledu i funkcionalnosti, postao je jedan od najkomentiranijih proizvoda sajma TECE na InDizajnu.

TECE Tile 2: tipkalo koje nestaje u prostoru

TECE je na sajmu predstavio i Tile 2 tipkalo za ispiranje. Ova inovacija pokazuje koliko detalji mogu promijeniti dojam cijele kupaonice. Pokrov tipkala izrađen je od iste keramike kao i zidna obloga, što omogućuje potpuno stapanje s prostorom.

Jedini preduvjet za ugradnju je TECE vodokotlić, a kada se kombiniraju, rezultat je jedinstvena površina bez prekida. Takvo rješenje idealno je za suvremene interijere koji teže minimalizmu i vizualnoj čistoći.

TECE na InDizajnu oduševio okupljene

Uz svoje tri glavne inovacije – TECEDrainway kanalicu, TECENeo i Tile 2 tipkalo – TECE je potvrdio status brenda koji spaja visoku tehnologiju s promišljenim dizajnom. Njihova rješenja pružaju korisnicima više komfora, jednostavnost održavanja i estetsku dosljednost u svakom detalju.

Kupaonica tako postaje prostor u kojem se funkcionalnost i ljepota nadopunjuju, a TECE nastavlja biti sinonim za pouzdanost i suvremeni pristup uređenju doma.

Nastavite čitati

Lifestyle

Casada masažne fotelje: Tajna opuštanja koje svatko želi u svom domu

Masažne fotelje Casada donose luksuznu masažu u tvoj dom. S 3D/4D tehnologijom, grijanim leđima i zero gravity položajem, pružaju potpuni reset tijela i uma.

žena u masažnoj fotelji SKYLINER III – nova dimenzija masaže Casada BUSINESS CLASS – MODEL 2024 i muškarac pored nje

Tražite najbolju masažnu fotelju za dom? Ako želite brže smanjiti stres, bolje spavati i resetirati tijelo nakon napornog dana — masažne fotelje više nisu luksuz, već pametna investicija u zdravlje i wellbeing. U nastavku otkrivamo tko je Casada, što nude njihovi modeli, kako fotelje stvarno rade, vodič za kupnju i — važnije — zašto masaža kod kuće pomaže tvojem wellnessu!

Casada masažne fotelje – tko su i što su?

Casada je njemački brand koji već više od 20 godina razvija uređaje za masažu, relaksaciju i wellness. Njihova filozofija jednostavna je: tehnologija koja brine o zdravlju.

U Hrvatskoj djeluje Casada Adriatic, podružnica koja pokriva cijelu regiju, s vlastitim servisom, dostavom i showroomom u Westgateu kraj Zagreba. To znači da svaki kupac može fotelju isprobati uživo prije nego što je kupi — što je ogromna prednost u svijetu online kupnje. Njihove masažne fotelje dizajnirane su tako da oponašaju pokrete profesionalnih terapeuta i nude iskustvo prave ručne masaže, ali bez ljudskog faktora — i kad god poželite.

Casada masažna fotelja dostojna vrhunskog sportaša

Masažne fotelje – ponuda i modeli

Casada ima široku paletu modela, od kompaktnijih varijanti do luksuznih 4D fotelja s punim “zero gravity” položajem.

Neki od najpoznatijih su:

  • Saphir – elegantan model s automatskim programima i fokusom na udobnost
  • Betasonic III – idealan balans cijene i funkcija
  • Alphasonic III – premium masažna fotelja s naprednim 4D mehanizmom
  • Skyliner III – business-class fotelja s dvostrukim mehanizmom i dubokom masažom
  • Titan – snažna fotelja za korisnike koji vole intenzivnu terapiju

Svaki model donosi svoj karakter: neki nude miran i nježan dodir, drugi terapeutski pritisak koji doslovno “resetira” tijelo.

Kako rade masažne fotelje i koje modele stvarno vrijedi pogledati?

Kada sjedneš u Casada fotelju, događa se čarolija tehnologije i tijela. Ugrađeni senzori prvo skeniraju tvoju visinu i konture, pa masažne glave počinju kliziti po tzv. L-stazi — od vrata pa sve do donjeg dijela leđa i stražnjice. 3D i 4D mehanizmi oponašaju pokrete ljudskih ruku, mijenjaju smjer, dubinu i ritam pritiska. Zračni jastuci (tzv. airbags) lagano stežu i otpuštaju mišiće ruku, nogu i ramena, dok ugrađeno grijanje dodatno opušta napetost.

Uz to, Casada fotelje nude i masažu stopala i refleksnih zona, te sustav Braintronics® – spoj masaže i audio-vođene relaksacije koji sinkronizira tijelo i um.

No prava vrijednost dolazi u naprednijim modelima:

  • Skyliner III – Luksuzni flagship model, stvoren za potpuni reset. Ima 4D masažni sustav, dvostruki mehanizam i inteligentno prepoznavanje tijela. Svaka sesija izgleda kao da te masiraju dva terapeuta odjednom.
  • Alphasonic III – Fotelja za one koji žele mir i tišinu – duboka 4D masaža s grijanim leđima i “zero gravity” položajem. Idealna za dnevni boravak ili ured.
  • Titan – Snažan model za ljubitelje čvrste masaže. Pruža maksimalni pritisak i izvrsnu masažu nogu i stopala – savršeno nakon dugog dana stajanja ili treninga.
muškarac u skyliner-lll-masazna-fotelja i žena pored njega
žena u crnoj titan-masazna-fotelja/
muškarac u masazna-fotelja-alphasonic-iii i žena pored njega

Ono što sve tri fotelje imaju zajedničko? Inteligentnu prilagodbu tijelu, dugotrajne mehanizme i osjećaj koji doslovno briše stres.

Vodič za kupnju – kako odabrati masažnu fotelju koja vam stvarno odgovara?

Prilikom odabira masažne fotelje važno je provjeriti nekoliko ključnih stvari – evo na što posebno obratiti pažnju:

  • Testirajte prije kupnje – svatko ima drugačiji prag pritiska.
  • Provjerite tehniku masaže – 4D je najbolja za realističan osjećaj.
  • Usporedite veličinu i prostor – treba ti dovoljno mjesta za “ležeći” položaj.
  • Pitajte za servis i garanciju – Casada ima lokalni servis u Hrvatskoj.
  • Raspitajte se o financiranju – mogućnost kupnje na rate.

Showroom Casada Adriatic u Westgateu omogućuje vam da isprobate sve modele uživo i osjetite razliku u stvarnom vremenu.

Masažne fotelje Casada – antistres terapija u domu

Wellness i wellbeing – zašto su ove masažne fotelje pravi lijek za moderni stres?

Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji (WHO), mentalno zdravlje i wellbeing ključni su elementi cjelokupnog zdravlja. Masaža dokazano smanjuje razinu kortizola (hormona stresa), poboljšava cirkulaciju i kvalitetu sna. OECD ističe da tvrtke koje ulažu u dobrobit zaposlenika imaju manje bolovanja i veći fokus.

Casada fotelje tako postaju više od “gadgeta” – one su alat za prevenciju burnouta, tjeskobe i bolova uzrokovanih dugim sjedenjem. U samo 15 minuta dnevno, možeš obnoviti energiju i postići mentalni “reset” – bez odlaska u spa centar.

čovjek odmara u masažnoj fotelji

Tko koristi Casada masažne fotelje?

Korisnici dolaze iz svih sfera:

  • pojedinci koji žele svakodnevno opuštanje,
  • poslodavci koji brinu o zdravlju zaposlenika,
  • hoteli i wellness centri koji žele dodatnu vrijednost za goste.

Među Casadinim klijentima su i poznate tvrtke poput dm-a, Valamara, Abbott-a i Nestléa — jer su shvatili da zdravi i opušteni ljudi rade i žive bolje.

Zašto baš Casada – i zašto sada?

Casada svoje proizvode razvija od početne ideje, preko prototipa i testiranja, do certificiranih masažnih fotelja. Za one koji traže kvalitetu, dugotrajnost i pouzdanu tehnologiju, fotelje za masažu Casada iz Njemačke već godinama predstavljaju provjeren izbor – a evo što ih čini posebnim:

  • Njemačka kvaliteta i dugogodišnje iskustvo.
  • Lokalni servis i podrška u Hrvatskoj.
  • Najnovije tehnologije: 4D, Braintronics, grijanje, zero gravity.
  • Dokazana reputacija i tisuće zadovoljnih korisnika.

Iskoristite sve prednosti malih masažnih uređaja – u svom domu, na poslu ili na putu

U svijetu u kojem smo stalno pod pritiskom, stalno žurimo i rijetko si damo trenutak mira, Casada masažne fotelje postaju više od proizvoda – postaju mali ritual mira i balansa koji vraća ravnotežu između tijela i uma.

Dok radimo od kuće, sjedimo satima pred ekranom i borimo se s posljedicama stresa, tijelo nam zapravo samo poručuje jedno – “uspori”. Upravo to omogućava Casada: svaki put kad sjednete u fotelju, pokrećete proces oporavka. Mišići se opuštaju, cirkulacija se poboljšava, disanje postaje dublje, a mozak vam napokon daje zeleno svjetlo da se isključite.

Mnogi korisnici kažu da im je masažna fotelja promijenila svakodnevicu — jer više ne čekaju vikend da bi se odmorili. Petnaest minuta Casada masaže dnevno može napraviti čudo za vaše zdravlje, raspoloženje i produktivnost. To nije luksuz; to je pametno ulaganje u dugoročno dobrobit.

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice