Povežimo se

Izbor urednice

Vrhunski brendovi od sada u centru Zagreba

Tvrtka Solelux vodeći je dobavljač dekorativnih sjenila na području Hrvatske i Slovenije. Osim njih, u ponudi imaju i vrhunski prirodni kamen.

solelux-sjenila-coulisse-prirodni-kamen-artesia-domnakvadrat
Foto: Coulisse, Artesia

Za vidjeti uživo vrhunsku ponudu tvrtke Solelux ne treba više obilaziti sajmove. Napokon su otvorili salon u centru Zagreba u Draškovićevoj ulici 47.

Solelux zastupa proizvođača sjenila Coulisse. Ona interijeru daju određenu eleganciju i prozračnost. Podsjetite se priče o sjenilima.

Odličan materijal u interijeru može biti i prirodan kamen. Vrhunski prirodni kamen Artesia za interijere i eksterijere isto tako možete potražiti u Soleluxu.

Podsjetite se i priče o prirodnom kamenu.

Tražite još inspirativnih videa o vrhunskim materijalima u interijeru? Pretplatite se na naš YouTube kanal!

Izbor urednice

Preselite sjećanja iz ormara u srce i raščistite svoj dom

Stanje naših emocija često se može vidjeti u neorganiziranosti doma, a užurban tempo života, ne ostavlja baš vrijeme za raščišćavanje. Organizatorica prostora savjetuje otkuda krenuti i kako sjećanja izvaditi iz ormara.

Čišćenje pozitivno utječe na mentalno zdravlje

Uklanjanje nereda nije samo čišćenje, to je puno više od toga. Istraživanja pokazuju da raščišćavanje doma ima pozitivan učinak na mentalno zdravlje, dok nered izaziva stres.

Uredan prostor se zapravo odražava i na uredan um. Ako živimo u kaosu i neredu to će se odraziti na naše mentalno stanje. Iz tog razloga, ljudi često u nekom trenutku požele raščistiti jer se osjećaju zagušeno od stvari, ali zapravo i na mentalnoj razini, a ne samo na fizičkoj.

Raščišćavanje doma je velik i zahtjevan posao, zato je najbolje krenuti malim koracima. Počevši od onog što je najjednostavnije i ne zadire u emocije.

Zašto želim čistiti?

Jako je bitno da vam je u kuhinji fluidno, funkcionalno, da su vam začini odmah negdje pored štednjaka, a ne da su na drugom kraju kuhinje, jer onda gubite vrijeme na hodanje i to vam počne ići na živce, a onda ostavite negdje gdje tome nije mjesto i odjednom se stvori kaos.

Da bismo mogli nastaviti s uklanjanjem nereda iz svakog kuta doma, jedno važno pitanje zahtjeva odgovor.

Prvo treba krenuti od pitanja zašto, dakle krenuti s mentalne razine, jer to će vas pitanje držati kroz cijeli proces raščišćavanja i ako imate svoj cilj, bilo da si želite osloboditi prostor ili vrijeme za neke druge stvari, da želite manje čistiti, to vaše pitanje “zašto” će vas držati i motivirati tijekom cijelog procesa.

Kad odlučite sjećanja preseliti iz stvari u svoje misli, odakle nikada ne moraju otići, napravit ćete prvi veliki korak za raščišćavanje. Kutije i razni organizatori mogu pridonijeti urednosti ormara.

Većina ljudi zapravo nema problem s organizacijom nego s viškom stvari

Uklanjanje nereda je maratonska utrka, ne sprint. Pokušajte napraviti popis, podijeliti poslove prema prioritetima, a za one stvari sa sentimentalnim vrijednostima, potražite pomoć.

Idealno bi bilo da nekoga zamolite za pomoć, da vam bude lakše, jer nije jednostavno riješiti se nekih stvari koje ste dobili od bake ili zaista za vas ima nekakvu vrijednost. Stoga bi bilo dobro možda imati nekoga uz sebe tko će vas malo pogurati, tko će vam reći nije sjećanje u toj majici nego je zapravo u vašoj glavi.

Čišćenje kao svakodnevna rutina

Raščišćavanje u malim koracima trebalo bi biti dio svakodnevne rutine uz čišćenje. Tako bi se jednostavnije došlo do cilja, a smanjile bi se generacijske navike poput generalnog čišćenja.

Za održavanje doma urednim i čistim, savjetuje se postavljanje liste sa dnevnim, tjednim i mjesečnim zadatcima te delegiranje poslova.

Ponovimo, prvo razmislite zašto trebate raščišćavanje, napravite listu, odredite vrijeme koje ćete svakog dana provesti u uklanjanju nereda i smjestite sjećanja u srce i misli. Sad možete krenuti. Sretno.

Nastavite čitati

Izbor urednice

Posudimo dobre navike od Finaca – sve dobrobiti saune 

Blagdansko vrijeme period je kad u sebe htjeli ne htjeli, unosimo više toksina nego inače. Zbog toga je poželjno pozabaviti se detoksikacijom organizma. Pored vježbanja i unosa većih količina tekućine pri izbacivanju štetnih tvari može vam pomoći i sauna – tisućljetna tradicija opuštanja na visokim temperaturama.

U Finskoj postoji više sauna nego automobila

Blagodati toplih zračnih kupelji prepoznali su još stari Grci i Rimljani kad su se u davna vremena opuštali uz zagrijani kamen polijevajući ga vodom. Ipak, kad netko spomene saunu, mnogima će prva asocijacija najvjerojatnije biti Finska. To i ne čudi s obzirom na to da je riječ o državi s najbogatijom tradicijom opuštanja na visokim temperaturama.

I dok se kod nas još uvijek smatraju luksuzom, sauna u toj skandinavskoj zemlji ima više nego automobila. Vjerovali ili ne, na 5 i pol milijuna stanovnika, Finska broji čak tri milijuna sauna. Znaju li tamo nešto što mi ne znamo? Sasvim sigurno.

Brojne blagodati

Studije iz 2022. ukazuju da su najveće koristi vezane uz porast hormona rasta, uz porast heat shock proteina koji služe tome da se tijelo brani od kroničnih bolesti jer ulaskom u toplinu mi njih aktiviramo.

Nadalje, njihova funkcija je i relaksacija, opuštanje u sauni oslobađa nas stresa.

Također, studije pokazuju i to da povećana razina hormona rasta u tijelu ostaje i do nekoliko sati nakon što izađete iz saune. To koristi i sportašima, kao i ljudima koji žele usporiti gubitak mišićne mase, a koji se pak povezuje sa starenjem.

Korisna je i za mentalno zdravlje

No, zanimljivo je da Finci saune smatraju važnima ne samo za fizičko zdravlje, već i za mentalno. Koriste ih za povezivanje s bliskim osobama, a navodno sve važne poslovne odluke češće donose u sauni nego na sastancima. Većina Hrvata se njihovim blagodatima predaje tek u večernjim satima. I to za bolji san.

Važno je znati…

Ono što biste trebali znati prije nego što iskušate svoju sposobnost stoičkog podnošenja temperatura koje variraju od 70 do 100 stupnjeva Celzijevih jest da se toplini ne biste trebali izlagati predugo. Osnovno pravilo je da u sauni nikada ne ostajete duže od 30 minuta, a ako ste početnik, ne biste u njoj trebali boraviti duže od 10 do 15 minuta.

Isto tako, prije i za vrijeme boravka u sauni nije dobro opteretiti želudac teškom hranom. Između obroka i ulaska u saunu trebalo bi proći barem sat vremena. No u saunu nikako ne treba ući ni prazna želuca.

Ulazak u saunu ne bi trebao biti na tri sekunde nego bi se trebala naći neka optimalna temperatura koja čovjeku odgovara da ostane dovoljno dugo kako bi se počeo zaista i znojiti. Inače, detoksifikaciju u smislu tijela radi jetra. To što mi izlučujemo znoj van, to nije prava detoksifikacija u kliničkom smislu kako bi se reklo, jer to radi jetra, ali svakako pomaže jer znojenje je zdravo. 

Postepeno povećavajte vrijeme provedeno u sauni

Bila vaša sauna finska, turska, blatna, infracrvena ili japanska, vrijeme boravka  u njoj možete povećavati tek nakon privikavanja. Ono na što ne smijete zaboraviti jest da prije ulaska u saunu nije dovoljno piti samo vodu.

Nije dovoljno piti vodu jer voda sama po sebi nema to što je potrebno, to su, znači, šećer ili sol i ukoliko ljudi imaju problem sa hidratizacijom ili uzimanjem soli tijekom dana, preporuča se da uzimaju elektrolite posebno neposredno prije nego što ulaze u saunu jer naravno to može biti problematično, može doći do vrtoglavice, mučnine, slabosti, malaksalosti i to ne bi bila dobra stvar.

Na kraju treba napomenuti i to da se prije  posjete sauni trebate konzultirati sa svojim liječnikom, posebice patite li od nekih kroničnih bolesti vezanih za krvožilni ili dišni sustav.  Sauna može biti rizična za parove koji žele začeti dijete jer visoke temperature mogu imati negativan učinak na mušku plodnost, a ne preporučuju se ni trudnicama jer mogu dovesti do urođenih mana djeteta.

Nastavite čitati

Pratite nas na drušvenim mrežama

Oglas

Izbor urednice