Izbor urednice
Neočekivan potez hrvatskog proizvođača namještaja
SALONE DEL MOBILE MOLANO 09.- 14.04.2019.
Prostoria u suradnji s našim priznatim dizajn kolektivom Numen/For Use hrabrim pristupom želi privući pažnju i povećati već sada zavidan izvoz

U njihovoj se sofi sjedi u uredu francuskog premijera, njihovim su foteljama opremljeni Starbucks u Milanu, zračne luke u Švicarskoj, Rusiji i Izraelu, uredi Microsofta te hoteli od Singapura do Finske. Osvajaju međunarodne nagrade i prisutni su na prestižnim lokacijama od New Yorka do Pariza. Najuspješniji hrvatski proizvođač vrhunskog namještaja Prostoria zapošljava preko 180 radnika u Svetom Križu Začretje, a ovu brojku planiraju povećati za pedeset posto u sljedeće dvije godine, fokusirajući se prvenstveno na izvoz.

Pritom im je najvažniji alat nastup na međunarodnim sajmovima namještaja na kojima su redovito prisutni. Idući tjedan se tako predstavljaju na onom najpoznatijem, Salone del Mobile u Milanu, i to neočekivanim pristupom koji se razlikuje od dosadašnjih. Umjesto izlaganja čitave kolekcije, što je običaj proizvođača u takvim prilikama, naša se Prostoria odvažila u 200 kvadrata izložiti dvije sofe koje, kako kažu, odudaraju od trenutnih komercijalnih trendova. I sofe i izložbeni prostor dizajnirao je hrvatski kolektiv svjetskoga glasa Numen/For Use.
Nakon početnih uspjeha sa sofa-bedom Revolve, kultnim Polygonom i Trifidaeom te nizom drugih nagrađenih projekata, ovime je suradnja Prostorije i dizajnerskog studija Numen/For Use dostigla novu razinu. Široj javnosti možda poznatiji po atraktivnim prostornim instalacijama, kao što je ona nedavno realizirana na Tjednu mode u Londonu za Anyu Hindmarch, Numen/For Use su od Prostorije dobili odriješene ruke za dizajn cjelovite prezentacije na razmeđu eksperimentalne arhitekture i dizajnerskog namještaja.

„U Milanu predstavljamo dva nova sistema ojastučenog namještaja, Lowlife i Loop. Oba su projekta, na neki način, nastala na istraživanju potencijala novog čitanja koncepata neformalnog prostora i nekonvencionalnih društvenih odnosa koji su karakterizirali supkulturne pokrete šezdesetih godina dvadesetog stoljeća“, pojašnjava dizajner Nikola Radeljković iz kolektiva Numen/For Use.
Lowlife je modularni sustav koji kombinira različite visine naslona s tri različite dubine sjedenja omogućujući potpuno prilagođeno iskustvo opuštanja. Blago zaobljeni rubovi modula poprimaju pulsirajuće i dinamične oblike obogaćene glatkim, futurističkim prizvucima. Loop je modularni sustav koji unutrašnjost pretvara u udoban krajolik. Kontinuiranim slijedom sjedećih modula i taburea nastaje mekani reljef površina prikladnih za opuštanje, dokoličarenje te nove načine života i druženja.

Uz to, Prostoria je jedan od deset odabranih globalnih proizvođača namještaja s ekskluzivnim pravom korištenja novih tkanina apsolutnog svjetskog lidera u proizvodnji dekorativnih tkanina, danskog Kvadrata. Tako će Prostorijini noviteti biti predstavljeni u tkaninama Rafa Simonsa, umjetničkog direktora Jill Sander, Christian Diora i Calvin Kleina.
„Oba sistema koja predstavljamo u Milanu karakteristična su po niskom sjedenju koje je trenutno slabije zastupljeno. Time želimo izaći iz sigurne zone, napraviti nešto manje komercijalno te se nadamo istaknuti iz mase, privući novu publiku i inspirirati arhitekte i dizajnere interijera“, ističe arhitektica Biljana Angelovski iz Prostorije.

***
Prostoria posluje od 2011. godine u Svetom Križu Začretje gdje na jednome mjestu objedinjuje cjelokupni proizvodni proces, po čemu je među rijetkima u svijetu. Dizajniranje i proizvodnja s predznakom kvalitete, u suradnji s ponajboljim domaćim i inozemnim dizajnerima, te iznimna pažnja posvećena detaljima finalnog proizvoda, u proteklih su sedam i pol godina bili preduvjeti na temelju kojih se Prostoria razvila u svjetski poznati dizajnerski brend koji u svome katalogu već ima ikone poput fotelje Polygon i transformabilne sofe Revolve. Proizvodnja se zbog kompleksnosti dizajna novih proizvoda, ali još i više zbog velikog širenja opsega i raznolikosti produkcije, sustavno transformirala iz obrtničke proizvodnje ojastučenog namještaja u suvremenu industrijsku, visoko tehnološku proizvodnju, proširenu na namještaj od masivnog drveta i metala. Količine i varijacije proizvoda kao i utrostručenje broja ljudi uključenih u proizvodni proces iziskuju razvijeni i strukturirani sustav proizvodnje i kontrole proizvoda, u kojem je fina ručna izrada i dalje važan dio. Zapošljavanje visokoobrazovanih inženjera, nabava najsuvremenije CAM tehnologije i, prije svega, promjena paradigme, omogućili su nastanak, primjerice, inovativnog naslonjača Trifidae, ali su još i važnije, visoko uzdigle tehnološke kapacitete Prostorije.
BROJEVI:
- Prihodi u 2018. – 76.100.000 HRK
- Od toga 70% izvoz
- Ulaganja u proizvodnju u 2018. – 20.660.000 HRK.
- Broj zaposlenih 184
- Kolekcija sadrži 32 obitelji proizvoda
- Zastupljeni na svim kontinentima u preko 60 zemalja
- Nagrade:
- 3 x Red Dot
- 4 x German Design Award
- 4x Interior Innovation Award
- 4x Golden Key Award
- 1x IF Design Award
- 1x Big See Award
Više: prostoria.eu
Dekoracije i detalji
Nova Studijo kolekcija poručuje: Umjetnost je putovanje onih koji se usuđuju biti prvi

Kad god ovaj hrvatski brend zidnih tapeta najavi novu kolekciju, među ljubiteljima interijera zavlada napeto iščekivanje – svi žele znati čime će Studijo ovaj put iznenaditi. Iako nas je Josipa Maras već razmazila kolekcijama koje nerijetko diktiraju trendove na svjetskoj sceni, ova kolekcija iz male hrvatske tvornice donijela je još neviđenu ljepotu hrvatske povijesne baštine i potpunosti nas oduševila.
Od arhiva do ateljea – povijest utkana u potez kista
Dubrovnik je stoljećima gradio svoj identitet na tri stupa: ljudima koji su ga oblikovali, arhitekturi koja ga je čuvala i zapisima koji su ga pamtili. Upravo ta tri elementa čine okosnicu „Ode Dubrovniku“ – jedinstvene kolekcije zidnih tapeta koja nosi karakter limited edition izdanja, ne zbog ograničene dostupnosti, već zbog svoje jedinstvenosti umjetničkog izričaja. Povod za nastanak ove kolekciju bio je personalizirani projekt novog luksuznog hotela, smještenog u srcu uvale Lapad, koji svoja vrata otvara u rujnu ove godine i donosi suvremeni luksuz na svega tri kilometra od povijesne jezgre Dubrovnika.
Stvaranje „Ode Dubrovniku“ prema autorici, bilo je poput arheološkog otkrivanja – pronalaženja priče ispod slojeva bogate povijesne baštine grada pod Srđem. Proces je započeo istraživanjem arhiva i muzeja, proučavanjem originalnih dokumenata, crteža, natpisa i fotografija, nastavio se skiciranjem olovkom, gradnjom kompozicija i dodavanjem akvarelnih tonova koji su unijeli mekoću i fluidnost boje, a završio digitalnom obradom koja je namjerno zadržala nesavršenosti, čuvajući ih kao autentične tragove ruke koja stvara – one umjetnice Josipe Maras.

“Kad mi je povjeren ovaj projekt, znala sam da će me promijeniti – ne samo kao slikaricu, već i kao čovjeka. Dubrovnik nije grad koji možeš dotaknuti površno – on traži da ga razumiješ. Jutarnje šetnje gradom iznova su me oduševljavale – tih i bez ljudi, otkrivao se kroz lica svojih fasada i tišinu starih prolaza. Provodila sam sate u arhivima, listajući spise čiji miris papira i tragovi tinte čuvaju sjećanja na ljude i priče koje su ga oblikovale. Čitala sam rukom pisane recepte iz 14. stoljeća, gledala karte koje su crtale granice Republike, pratila tragove odluka koje su spašavale živote. Moja je misija bila prikazati ga izvan razgledničke ljepote – uhvatiti puls njegove prošlosti. To iscrpljuje, ali i hrani, jer vjerujem da je umjetnost putovanje onih koji se usuđuju biti prvi.” – izdvojila je autorica kolekcije, Josipa Maras.
Svevremenski uređen stan umjetnice Josipe Maras
Grad ispričan kroz junake, arhitekturu i povijesne spise
Svaka tapeta iz nove kolekcije nosi trostruku kompoziciju: figuru junaka priče, arhitektonski element koji ga smješta u prostor i povijesni dokument koji ga uranja u vrijeme. Redoslijed je pažljivo promišljen – figure dominiraju, arhitektura daje strukturu, a dokumenti pružaju tihu, ali ključnu pozadinsku priču. Izdaleka, kompozicija djeluje skladno; izbliza otkriva bogatstvo detalja – rukopisne zapise, zrnca pigmenta i teksturu papira. Glavni junaci kolekcije su dubrovački velikani: pjesnik Ivan Gundulić, znanstvenik i filozof Ruđer Bošković, renesansni liječnik Amatus Lusitanus… Tu su i bezimeni junaci – trgovci pod lukovima Sponze, pomorci s blagom iz dalekih luka, barjaktari sv. Vlaha, žene koje su djecu ostavljale pred vratima prihvatilišta znajući da će ondje pronaći sigurnost. Arhitektura u kolekciji djeluje kao stup narativa: Knežev dvor – političko srce Republike, palača Sponza – gospodarski centar, crkva sv. Vlaha – duhovno središte, te Onofrijev vodovod – inženjersko čudo 15. stoljeća. Pozadine tapeta ispisane su rukopisima i dokumentima koji su oblikovali Dubrovnik: statutom iz 1272., odlukama Velikog vijeća, receptima iz franjevačke ljekarne Male braće, starim kartama Republike, zapisima o trgovini, pomorstvu i ukidanju ropstva – stoljećima prije ostatka Europe.

„Isprva sam mislila da će najveći izazov biti sama izvedba, ali vrlo brzo sam shvatila da je ključ pronaći način kako spojiti tri svijeta – junake priče, arhitektonske elemente i povijesne spise. Svaki je nosio svoju snagu i govorio vlastitim jezikom, ali ih je bilo teško uskladiti u jednoj vizualnoj kompoziciji. Nerijetko sam provodila neprospavane noći tražeći odgovor – gdje smjestiti likove, kako udahnuti život arhitekturi, na koji način dopustiti spisima da govore, a da pritom svi zajedno tvore skladnu cjelinu. I onda se polako posložilo: dokumenti su pronašli svoje mjesto u podlozi i teksturi, junaci su izronili u prvi plan, a arhitektonski oblici postali su stupovi koji nose cijelu kompoziciju. Tada je zid po prvi put – oživio. I znala sam da ispred sebe imam nešto veliko, vrijedno svakog truda i svake treće smjene.” – prisjetila se umjetnica.
Nagrada za najbolji dizajn, osvajanje Pariza i predstavljanje američkom tržištu
Kolekcija bez prethodnika – prvi otisak drugačije povijesti
U vremenu kada digitalni alati mogu replicirati gotovo svaki oblik, kada se autorska prava sve češće narušavaju u utrci za instant slavom i tržište preplavljuju brojne replike, ova kolekcija podsjeća na vrijednost izvornog rukopisa. Nijedna tehnologija ne može prenijeti trenutak kada umjetnik odluči pustiti kap boje da se razlije preko ruba zamišljene linije, niti atmosferu arhiva u kojem je ideja sazrijevala. Upravo u tim akvarelnim prijelazima, u mrlji koja prelazi crtu, u drhtavom potezu kista pohranjena je prava priča kolekcije. „Oda Dubrovniku“ stvarana tijekom nekoliko mjeseci – od prvih istraživačkih bilješki do posljednjeg poteza kista. Proces je bio trostruk: junak, arhitektonski motiv i povijesni dokument, pažljivo složeni tako da funkcioniraju i izbliza i izdaleka. Kada je ručni rad pretočen u digitalni format, zadržana je taktilnost i osjećaj da svaka linija nosi namjeru – kao trajni otisak ruke koja stvara.

“Iako sam uvijek otvorena za nove tehnologije i počašćena što je moj rad postao inspiracija mnogima, vjerujem da izvorna umjetnost uvijek pobjeđuje replike – jer ono što nastaje iz tvog vlastitog osjećaja, intuicije i naleta kreativnosti ne može se preslikati, kopirati niti ponoviti. Umjetnost nije algoritam. Možeš precrtati liniju, ali nikada nećeš uspjeti prenijeti njezinu namjeru, viziju cjeline ili trenutak odluke da potez ostane nesavršen – jer upravo tako priča istinu. Upravo zato hrvatske velikane nisam željela prikazati kao muzejske eksponate, već kao ljude, ideje i simbole utkane u tkivo grada. Stare spise utkala sam u pozadinu koja diše, a građevine su doživjele renesansu kakvu može podariti samo ruka ovog stoljeća.” – zaključila je Josipa Maras.
Kolekcija je dostupna na https://studijo.co/
Izbor urednice
Dom na kvadrat zapošljava – pridruži nam se!
Prijavi se i postani dio našeg kreativnog tima

Dom na kvadrat multimedijski je projekt koji već više dvadeset godina stvara sadržaj o arhitekturi, dizajnu, gradinji doma i uređenju interijera.
Vjerujemo da prostor u kojem živimo oblikuje našu svakodnevnicu. Naš tim svakodnevno radi na tome da kroz TV emisiju, portal i digitalne kanale prenese tu inspiraciju širokoj publici.
Kako rastemo i širimo projekte, tražimo nove kolege koji će s nama graditi budućnost.
Otvaramo dvije pozicije:
- Novinar (m/ž)
- Voditelj prodaje oglasnog prostora (m/ž)
Novinar (m/ž)
Ako voliš istraživati zanimljive teme, a pri tom ti je zanimljivo i zaviriti u tuđe domove – ovo je posao za tebe.
Tražimo nekoga tko ima iskustva u radu ispred kamere, tko zna postaviti prava pitanja i ispričati priču.
Od tebe se očekuje aktivna komunikacija s arhitektima, dizajnerima i stručnjacima iz sektora gradnje i uređenja. Kod nas ćeš raditi i na prilozima za emisiju i na sadržaju za web i društvene mreže.
Što nudimo? Stabilan radni odnos, hibridni model rada (ured, teren i rad od kuće), rad u manjem i kreativnom timu gdje se cijeni inicijativa i ideje, raznolikost posla i priliku da radiš s vrhunskim stručnjacima iz područja arhitekture i dizajna.
Više detalja o poziciji i uvjetima na linku
Voditelj prodaje oglasnog prostora (m/ž)
Ova pozicija je za nekoga tko voli komunikaciju i zna prepoznati priliku, a ne libi se okrenuti par brojeva i prodat priču.
Tvoj zadatak bit će povezati naš sadržaj s klijentima i partnerima – od TV-a do digitalnih kanala. Ako imaš iskustva u prodaji, znaš kako graditi odnose i pronalaziš zadovoljstvo u dinamičnom radnom okruženju, ovo je posao za tebe.
Što nudimo? Stabilno okruženje, hibridni model rada (ured, teren i rad od kuće) mogućnost razvoja i rad na zanimljivim projektima.
Više detalja o poziciji i uvjetima na linku
Ako misliš da je ovo pravi posao za tebe i želiš biti dio kreativne produkcijske kuće Dom na kvadrat, pošalji nam svoj životopis i motivacijsko pismo na mail posao@novebojemedia.hr
You must be logged in to post a comment Login