Povežimo se
challenge konferencija

Uređenje interijera

Vraćaju se boje u kupaonice

Keramičke pločice ne gube svoju poziciju kao završni materijal u prostorijama s visokom vlagom i temperaturnim promjenama, a konstantan tehnološki napredak omogućio je proizvodnju različitih dekora i veličina. 

Novi trendovi kupaonske keramike

Nakon nekoliko godina sivih pločica i imitacije betona, aktualni trend je eksplozija boja čiji je glavni cilj prenijeti emocionalno blagostanje. 

Ja sam osobno pobornik betona, sive i crne boje, međutim zadnjih desetak godina stvarno smo bili preplavljeni betonom i imitacijom parketa, ali ipak na zadnjim sajmovima u Italiji vidjeli, da nam se vraćaju žive boje, živi tonovi na keramiku, rekla je Kristina Andabaka iz F. I. C-a. 

Dizajneri ove godine preporučuju vizualno povećanje prostora korištenjem keramičkih pločica bogatih boja sa sjajnom završnom obradom. Za prostore otvorenog plana preporučuju pločice geometrijskog uzorka kroz koji će se boje još bolje istaknuti.

Izbor keramike u kupaonici i domu

Ove su godine u trendu reljefi, kontrasti i, naravno, terrazzo koji je dobio neku proširenu verziju brata ili sestre koji se razlikuje većim, manjim plosnatim, oblim i koje kakvim oblicima. I dalje ostaje dominantna keramika velikog formata,  ali smo na sajmovima vidjeli i nešto manje formate koji će opet dobiti svoje mjesto. 

Zbog topline potrebne za pečenje keramike, pločice i dalje imaju visoku razinu ugljikova otiska, iako proizvođači kontinuirano rade na smanjenju potrošnje energije. S godinama, to je dovelo do tanjih pločica iznimne čvrstoće koje se mogu postaviti u sve prostorije. 

I to je sve češće i sve popularnije. Obzirom kako imamo sada radimo kuhinje i namjestaj iz te keramike velikog formata, mislim da se keramika uvukla debelo u naše interijere. Danas je keramika do te mjere sofisticirana da bih ju ja vrlo rado stavila u dnevni boravak umjesto komada namještaja. Tako da, ne bih vezala samo kupaonicu, kuhinju, hodnik, ono što smo mi do sad navikli, rekla je Andabaka te objasnila da se danas u 95 posto slučajeva radi u gres porculanskoj keramici, koja se  stavlja i na zidove i na podove. U pravilu, samo boja i dizajn dirigiraju u koji prostor ćemo nešto staviti, ali što se tiče kvalitete, to je apsolutno jednako, kaže Andabaka. 

Porculanska kreamika

Priroda kao inspiracija i ove godine stavlja cvjetni uzorak na keramičke pločice, a koristi se za kreiranje elegantnog dizajna interijera. I ove godine preferiramo Gres porculansku keramiku zbog njene otpornosti na mehaničko – kemijske utjecaje i čvrstoće. 

To je mljeveni kamen koji se peče se na preko tisuću stupnjeva, dakle visoko kvalitetan materijal. U pravilu, antibakterijski vrlo često. Imamo i nešto ekološki prihvatljivijeg materijala, on je iz recikliranog materijala i tako dalje, ima ga naravno jer živimo u tom svijetu gdje jednostavno moramo i o tome voditi brigu, rekla je Andabaka. 

Dizajnom keramike dugo je dominirala diskretna paleta boja, a ove godine pločice će konačno zasjati u hrabrim nijansama. Sve aktualne trendove već godinama prati FIC, koji u svom asortimanu ima i klasičnu i odvažnu keramiku. 

Boje i materijali

Od škola do luksuznih interijera – terrazzo se ponovno vraća na velika vrata

Ovaj materijal s bogatom poviješću, koji spaja estetiku, trajnost i održivost, iznova pronalazi svoje mjesto zahvaljujući suvremenim tehnikama izrade i bezvremenskom šarmu

terrazzo

Nekada zaštitni znak školskih hodnika, muzeja i stubišta javnih zgrada, a danas omiljen detalj u modernim stanovima i dizajnerskim hotelima – terrazzo ponovno osvaja arhitekturu i interijere. Ovaj materijal s bogatom poviješću, koji spaja estetiku, trajnost i održivost, iznova pronalazi svoje mjesto zahvaljujući suvremenim tehnikama izrade i bezvremenskom šarmu.

Marmoleum – podni materijal nove generacije koji osvaja interijere

Iako se terrazzo u nekom obliku pojavljuje još u antičko doba, verzija kakvu poznajemo danas nastaje u Veneciji u 15. stoljeću. Bio je iznimno popularan u Italiji, a kada i kako se počinje širiti po svijetu i zašto ga danas ponovno volimo, objašnjava Antonia Matković Šerić, mag. art., voditeljica Odjela za provedbu programa protupotresne, energetske i cjelovite obnove nepokretne kulturne baštine Grada Zagreba.

Mala povijest terrazza

Nekad se terazzo obožavao, zatim skrivao, a danas ga opet volimo. Njegova povijest prava je priča o transformaciji – od praktičnog rješenja do simbola luksuza.
„Znate svi za mozaik pod, to je opus teseratum, a terrazzo zapravo dolazi iz tog naslijeđa,“ objašnjava Matković Šerić.

Naziv potječe od talijanske riječi terrazza, jer se prvotno koristio kao podna obloga venecijanskih terasa. U renesansi su venecijanski majstori počeli koristiti ostatke mramora i kamena s gradilišta luksuznih vila i palača. Tako su stvarali podove koji su, osim što su bili praktični, imali i estetsku vrijednost.

Kroz 18. i 19. stoljeće terrazzo se širio Europom, a s Austro-Ugarskom monarhijom stigao je i u Hrvatsku. U to vrijeme terrazzo postaje dio zagrebačke arhitektonske priče – od školskih hodnika do stubišta javnih ustanova i gradskih palača.

Terrazzo u Zagrebu: između tradicije i luksuza

„Zanimljivo je da terrazzo u Zagrebu nalazimo u Etnografskom muzeju, na glavnom stubištu u Mažuranićevoj 14, zatim u Prvoj ekonomskoj školi u Medulićevoj, a pronađen je čak i u dvorcu Brezovica iz 18. stoljeća,“ navodi Matković Šerić.
Rani primjerci često su imali grublju teksturu jer se površina polirala kamenom, no s vremenom je terrazzo postao sinonim za eleganciju.

Ono što je nekoć nastalo iz praktičnosti – korištenje ostataka materijala – pretvorilo se u luksuzni element interijera.

Prvotno zamišljen kao ekonomično rješenje, terazzo je slučajno postao i simbol estetike. Kombinacija raznobojnih kamenčića u cementnoj podlozi davala je dojam mramora, što ga je učinilo popularnim u palačama i reprezentativnim prostorima.

Izazovi obnove i suvremena primjena

Danas se u brojnim obnovama kulturne baštine terrazzo nastoji očuvati i restaurirati.
„Kod rekonstrukcija najveći je izazov ukloniti novije slojeve poda, a da se ne ošteti originalna podloga. No zahvaljujući suradnji konzervatora i izvođača radova, moguće je sačuvati izvorni izgled i završnu obradu,“ ističe Matković Šerić.

Zahvaljujući suvremenim tehnologijama, terrazzo danas doživljava pravu renesansu. Novi tipovi izrađuju se s epoksidnim ili polimernim vezivima, što omogućuje brže stvrdnjavanje, veću otpornost i jednostavnije održavanje. Osim izlijevanih podova, sve su popularnije i terrazzo pločice – praktične, lagane i pogodne za moderne interijere.

Terrazzo u suvremenom dizajnu

Terrazzo se danas može pronaći u gotovo svakom tipu prostora – od stanova i ureda do hotela i restorana. Zahvaljujući suvremenim obradama, dostupan je u širokoj paleti boja i uzoraka: od minimalističkih monokromatskih varijanti do vibrantnih kompozicija koje podsjećaju na umjetnička djela.

Posebno su tražene terrazzo pločice koje kombiniraju tradicionalni izgled s praktičnošću moderne ugradnje. Dolaze u različitim formatima, mat ili visoko poliranim obradama, a koriste se u kupaonicama, kuhinjama, hodnicima i vanjskim prostorima.

Njegova svestranost i mogućnost prilagodbe čine terrazzo jednim od najpoželjnijih materijala u današnjem interijer dizajnu.

Bezvremenski materijal koji traje

Iako je kroz povijest prošao put od funkcionalnog do luksuznog, terazzo nikada nije izgubio svoju osnovnu vrijednost – dugotrajnost. Danas, kada su održivost i kvaliteta ponovno u fokusu, ovaj povijesni materijal vraća se kao simbol promišljenog dizajna i zanatske vještine.

Zahvaljujući svojoj otpornosti, lakoći održavanja i mogućnosti kreativne prilagodbe, terrazzo je ponovno postao poželjan izbor – kako u obnovi kulturne baštine, tako i u oblikovanju modernih, elegantnih interijera.

Nastavite čitati

Arhitektura i dizajn

Living Divani – tiha elegancija koja traje

Living Divani već više od pola stoljeća pretvara prostor u iskustvo tihe elegancije, gdje dizajn postaje emocija, a udobnost – umjetnost.

living divani noviteti 2025

U svijetu u kojem prostor sve češće postaje produžetak osobnosti, Living Divani već više od pola stoljeća pronalazi savršenu mjeru između dizajna i emocije. Njihov namještaj nije samo funkcionalan — on je iskustvo, osjećaj ravnoteže i tišine u vremenu koje juri. Od Brianze do svijeta, Living Divani predstavlja ono što talijani najbolje znaju stvoriti: bezvremensku ljepotu.

Tihi luksuz u obiteljskom stanu od 66 kvadrata

Living Divani – priča o talijanskoj profinjenosti

Od 1969. godine, kada su Renata Pozzoli i Luigi Bestetti u srcu Brianze osnovali tvrtku, Living Divani gradi prepoznatljiv identitet – čist, profinjen i suzdržano luksuzan. Brend je izrastao iz obiteljske intuicije u međunarodnu referencu za suvremeni dizajn, uvijek vjeran harmoniji proporcija i savršenstvu detalja.

Prekretnica dolazi 1988. godine, dolaskom Pieroa Lissonija – arhitekta i art direktora koji brendu daje njegov današnji rukopis. Njegov minimalizam nije hladan; on je tih, topao i promišljen.
Pod vodstvom druge generacije, Carole Bestetti, Living Divani unosi novu energiju: nježnu ženstvenost, otvorenost prema mladim autorima i svjež pogled na klasične vrijednosti.
Rezultat je dizajn koji ne traži pažnju – on je jednostavno prisutan, poput mirisa svježe kože ili sjene svjetlosti na tkanini.

Vizija doma budućnosti

Virtualni stan Living Divanija nije samo digitalna prezentacija kolekcije. To je manifest suvremenog življenja. U ovom virtualnom prostoru, dnevni boravak prelazi u spavaću sobu, interijer u eksterijer, a svaka linija, svaka tekstura vodi dijalog s drugom. Namještaj lebdi u prostoru poput skulptura u ravnoteži, otkrivajući što znači istinska fleksibilnost doma.

Living Divani ovdje nudi odgovor na pitanje koje si mnogi postavljaju: kako spojiti udobnost, estetiku i osobnost? Odgovor je jednostavan – stvaranjem prostora koji diše s vama.

Spoj forme, funkcije i emocije

U srcu brenda leži umijeće tapeciranja – precizno, gotovo ritualno. Sofe, fotelje, stolovi i komplementi nastaju u procesu koji kombinira zanat, tehnologiju i osjećaj za mjeru. Geometrijske forme omekšane su tkaninama koje pozivaju na dodir, dok neutralne palete boja stvaraju atmosferu mira.

U Living Divani filozofiji, personalizacija je ključ. Svaki komad može se prilagoditi prostoru, stilu i načinu života. Između čvrstoće konstrukcije i mekoće materijala postoji ono nevidljivo — ravnoteža koja čini da prostor postane osoban, intiman i smiren. Čak i vanjski namještaj odiše istom tišinom. Kao da je svaka površina protkana idejom spokoja.

Projekti – dizajn koji prelazi granice prostora

Od privatnih rezidencija do hotelskih lobija, muzeja i poslovnih prostora – Living Divani pokazuje da dobar dizajn ne poznaje granice. Njihovi komadi nalaze se u prestižnim projektima diljem svijeta, od milanskih hotela do zračnih luka i galerija, uvijek s istim pristupom: prostor kao iskustvo, ne kao scenografija.

Snaga brenda leži u njegovoj fleksibilnosti. Interni tim razvija rješenja koja spajaju tehničku preciznost i emocionalnu profinjenost. Svaki projekt postaje dijalog između arhitekture i namještaja, između funkcije i poezije svakodnevice. Living Divani tako ne isporučuje proizvode – već atmosferu.

Tihi luksuz u uređenju doma – kako ga prepoznati i primijeniti?

Dijalog generacija i kreativnih vizija

Living Divani nije samo brend; to je platforma za razmjenu ideja. Piero Lissoni i danas ostaje središnja figura, ali njegova vizija otvara prostor za nove glasove – međunarodne autore i mlade talente otkrivene kroz pažljivo „talent scouting” istraživanje.

Različite kulture, iskustva i senzibiliteti stapaju se u jedan jezik – jezik tihe elegancije.
U rukama novih dizajnera, Lissonijev minimalizam dobiva drugačiju dimenziju: više emocije, više spontanosti, ali i jednaku disciplinu forme. U tom suživotu tradicije i inovacije leži ono što Living Divani čini vječnim.

Noviteti 2025 – novi horizonti udobnosti i stila

Katalog NEXT 2025 otkriva novu poetiku prostora. Komadi poput Balestro 24, Echoo, Gala, Lorentz i Kasumi redefiniraju odnos između mase i praznine, volumena i svjetlosti. Metal, staklo i prirodna koža stapaju se u meke, lebdeće oblike – kao da namještaj postoji između jave i sna. Boje su prigušene: tonovi pijeska, masline, sive magle. Svjetlost se lomi po površinama, otkrivajući slojeve materijalnosti.

living divani
living divani

Kolekcija Super Frog Lounge donosi novu ideju opuštanja – ne onu hedonističku, već kontemplativnu. Kroz News Stand izdanja, Living Divani pokazuje i drugu dimenziju – onu kulturnu. Sudjelovanja na međunarodnim sajmovima, suradnje s arhitektima i umjetnicima čine ga dijelom šire priče o suvremenom talijanskom identitetu.

Što slijedi nakon 2025. – pogled u budućnost

Budućnost Living Divanija nije revolucija, već evolucija. Održivi materijali, digitalna personalizacija i još veća povezanost između tehnologije i taktilnosti postat će prirodan nastavak filozofije koju brend njeguje desetljećima. Prostor će biti pametniji, ali i topliji; funkcionalan, ali uvijek pun emocije.

U svijetu koji ubrzava, Living Divani ostaje vjeran sporijem ritmu – onome u kojem dizajn ima dušu, a tišina oblikuje prostor. Jer istinska elegancija, ona koja traje, nikada ne viče. Ona jednostavno postoji.

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice