Uređenje interijera
Vraćaju se boje u kupaonice
Keramičke pločice ne gube svoju poziciju kao završni materijal u prostorijama s visokom vlagom i temperaturnim promjenama, a konstantan tehnološki napredak omogućio je proizvodnju različitih dekora i veličina.

Novi trendovi kupaonske keramike
Nakon nekoliko godina sivih pločica i imitacije betona, aktualni trend je eksplozija boja čiji je glavni cilj prenijeti emocionalno blagostanje.
Ja sam osobno pobornik betona, sive i crne boje, međutim zadnjih desetak godina stvarno smo bili preplavljeni betonom i imitacijom parketa, ali ipak na zadnjim sajmovima u Italiji vidjeli, da nam se vraćaju žive boje, živi tonovi na keramiku, rekla je Kristina Andabaka iz F. I. C-a.

Dizajneri ove godine preporučuju vizualno povećanje prostora korištenjem keramičkih pločica bogatih boja sa sjajnom završnom obradom. Za prostore otvorenog plana preporučuju pločice geometrijskog uzorka kroz koji će se boje još bolje istaknuti.
Izbor keramike u kupaonici i domu
Ove su godine u trendu reljefi, kontrasti i, naravno, terrazzo koji je dobio neku proširenu verziju brata ili sestre koji se razlikuje većim, manjim plosnatim, oblim i koje kakvim oblicima. I dalje ostaje dominantna keramika velikog formata, ali smo na sajmovima vidjeli i nešto manje formate koji će opet dobiti svoje mjesto.


Zbog topline potrebne za pečenje keramike, pločice i dalje imaju visoku razinu ugljikova otiska, iako proizvođači kontinuirano rade na smanjenju potrošnje energije. S godinama, to je dovelo do tanjih pločica iznimne čvrstoće koje se mogu postaviti u sve prostorije.
I to je sve češće i sve popularnije. Obzirom kako imamo sada radimo kuhinje i namjestaj iz te keramike velikog formata, mislim da se keramika uvukla debelo u naše interijere. Danas je keramika do te mjere sofisticirana da bih ju ja vrlo rado stavila u dnevni boravak umjesto komada namještaja. Tako da, ne bih vezala samo kupaonicu, kuhinju, hodnik, ono što smo mi do sad navikli, rekla je Andabaka te objasnila da se danas u 95 posto slučajeva radi u gres porculanskoj keramici, koja se stavlja i na zidove i na podove. U pravilu, samo boja i dizajn dirigiraju u koji prostor ćemo nešto staviti, ali što se tiče kvalitete, to je apsolutno jednako, kaže Andabaka.


Porculanska kreamika
Priroda kao inspiracija i ove godine stavlja cvjetni uzorak na keramičke pločice, a koristi se za kreiranje elegantnog dizajna interijera. I ove godine preferiramo Gres porculansku keramiku zbog njene otpornosti na mehaničko – kemijske utjecaje i čvrstoće.


To je mljeveni kamen koji se peče se na preko tisuću stupnjeva, dakle visoko kvalitetan materijal. U pravilu, antibakterijski vrlo često. Imamo i nešto ekološki prihvatljivijeg materijala, on je iz recikliranog materijala i tako dalje, ima ga naravno jer živimo u tom svijetu gdje jednostavno moramo i o tome voditi brigu, rekla je Andabaka.
Dizajnom keramike dugo je dominirala diskretna paleta boja, a ove godine pločice će konačno zasjati u hrabrim nijansama. Sve aktualne trendove već godinama prati FIC, koji u svom asortimanu ima i klasičnu i odvažnu keramiku.
Dizajn prostora, namještaja i dekoracija
Izlog, restoran ili hotel: Pravila dizajnerice za blagdansko uređenje poslovnog prostora
Kako postići da prostor ostane funkcionalan i profesionalan, a ipak svečan, otkriva nam dizajnerica evenata…
Blagdani unose poseban ritam i u naše domove, ali i u radne i javne ambijente, a advent u uredu, recepciji, salonu, hotelu ili restoranu ne bi djelovao autentično bez barem jednog pažljivo odabranog blagdanskog detalja.
Kako postići da prostor ostane funkcionalan i profesionalan, a ipak svečan, otkriva dizajnerica evenata i maloprodajnih prostora Manuela Javor, koja savjetuje kako pristupiti božićnom uređenju poslovnog prostora na način koji poštuje identitet brenda, dinamiku rada i doživljaj korisnika.
Manuela Javor vodi nas korak po korak do izrade vlastitog adventskog vjenčića
Dobro osmišljena dekoracija pritom ne samo da uljepšava prostor, nego i stvara ugodniji ambijent u kojem se blagdanska atmosfera prirodno osjeća.
Funkcionalnost i sigurnost kao ključna pravila
Manuela naglašava da je polazišna točka svakog blagdanskog uređenja poslovnog prostora razumijevanje načina na koji se on svakodnevno koristi. Prostor mora ostati prohodan, siguran i jednostavan za rad i kretanje.
„U javnom prostoru moramo voditi računa o sigurnosti i funkcionalnosti. Ne možemo se voditi samo osobnim stilom, nego sve moramo prilagoditi prostoru i ne pretjerivati. Uređenje uvijek mora biti u skladu s onim što se u tom prostoru zaista događa.“
Damjan Geber otkriva: Intuicija i analiza ponašanja oblikuju suvremeni prostorni dizajn
Takav pristup osigurava da se blagdanski duh osjeti, ali da prostor ostane praktičan i organiziran.

Trendovi koji obilježavaju božićno i blagdansko uređenje poslovnog prostora
Ovogodišnji trendovi posebno su prilagođeni poslovnim ambijentima jer naglasak stavljaju na jednostavnost, prirodne materijale i dugotrajnost dekoracija. Suptilne boje, prirodne teksture i elementi inspirirani zimom stvaraju atmosferu koja izgleda svečano, ali ne dominira prostorom.
Sve je popularniji monokromatski pristup – odabir jedne dominantne palete koja se lako uklapa u različite stilove interijera, od modernih ureda do toplih restorana i profinjenih hotelskih recepcija. Umjesto naglašene raskoši, naglasak je na detaljima koji stvaraju doživljaj i daju prostoru karakter.
Najveći trend, navodi Manuela, nije u određenoj dekoraciji, već u emociji koju prostor prenosi. Blagdansko uređenje poslovnog prostora treba pružiti suptilan “wow” trenutak – detalj koji posjetitelj primijeti odmah, ali koji ne narušava profesionalni dojam.

Kako uklopiti blagdanske dekoracije u identitet poslovnog prostora
Dekoracija poslovnog prostora treba biti u skladu s njegovim interijerom i identitetom brenda. Moderni prostori bolje podnose minimalističke dekoracije, dok prostori s toplijim ili razigranijim interijerom mogu nositi retro ili klasične naglaske.
Manuela pokazuje primjer jednog restorana uređenog u estetici pedesetih godina. Dekoracija je pažljivo usklađena s umjetničkim djelima u prostoru, čime je postignuta ravnoteža između vintage inspiracije i suvremene interpretacije.

Blagdanski ugođaj kroz jednostavne, ali promišljene elemente
Blagdanski ugođaj u poslovnim prostorima najlakše se postiže kroz nekoliko promišljenih dekorativnih elemenata. Suptilne lampice toplog tona, borove grančice, stakleni ornamenti i tekstilni detalji mogu uvesti blagdanski duh bez vizualnog prenatrpavanja. Materijali poput drva, papira, stakla i tekstila naglašavaju prirodnost i nenametljivu eleganciju, što je idealno za profesionalne prostore.

Kada se dekoracija uskladi s arhitekturom i vizualnim identitetom brenda, božićno uređenje poslovnog prostora postaje dio cjelokupnog korisničkog iskustva. U takvom prostoru blagdanska druženja, sastanci i svakodnevne interakcije dobivaju posebno ugodan ton, a prostor odiše toplinom i svečanošću.
Kreirajmo dom zajedno
Više je premalo! Kada uređujete dom za blagdane, dozvolite si kič – savjetuje glumac
„Božić ti dopušta da pretjeraš, da se igraš, da uživaš. To je vrijeme kada se sve smije.“ poručuje glumac
Nakon što nam je glumac Karlo Mlinar pokazao kako uz nekoliko jednostavnih detalja stvoriti savršenu jesensku atmosferu u blagovaonici, ovog puta otkrio nam je kako pristupa božićnom uređenju doma. A tko bi mogao biti bolji vodič kroz blagdansku čaroliju od nekoga tko – kako sam priznaje – Božić voli više nego bilo koje drugo doba godine?
Za Karla, blagdani nisu samo dekorativni dodatak prosincu, nego osjećaj koji počinje već pri prvim lampicama u gradu. „Božić je jedno vrijeme lijepog kiča, kad uživamo u svim aspektima života. Od poklona, hrane, ukrasa… sve je nekako tematski uokvireno. Obožavam Božić otkad znam za sebe“, kaže.
Klasične boje kao temelj božićnog uređenja doma
Iako tijekom ostatka godine njegov interijer prati minimalizam, kada dođe prosinac, pravila se mijenjaju. „Moj stan kroz godinu je manje je više, a kad dođe Božić – više je premalo“, govori kroz smijeh.
Za Karla, božićno uređenje doma uvijek počinje bojama. I dok suvremeni trendovi donose palete poput zlatne, srebrne, plave ili roze, on ostaje vjeran klasici: crvenoj i zelenoj. „To su boje Božića. Sve ostalo je lijepo, ali meni Božić uvijek ostaje u crvenoj i zelenoj.”

Dječji duh kao najvažniji detalj
Karlo vjeruje da je pravi smisao blagdana upravo u emociji koju nose. Uz boje, u njegovom domu najvažniju ulogu imaju motivi povezani s djetinjstvom.
„Svi smo Božić najviše iščekivali kao djeca. Taj dječji duh zapravo čini Božić posebnim. Zato apsolutno odobravam sve te dječje ornamente.“
U njegovom stanu tako se nalaze figurice Djeda Mraza, gingerbread čovječuljci, lizalice s prugama, Snješko Bijelić, sobovi, pa čak i Orašar. Sve ono što budi nostalgiju prirodno se uklapa u božićno uređenje doma.
Izlog, restoran ili hotel: Pravila dizajnerice za blagdansko uređenje poslovnog prostora
Teksture, toplina i cozy atmosfera
Uz ukrase, Karlu je važno stvoriti atmosferu koja poziva na odmor. Dekice, jastuci, plišanci i mekane tkanine doprinose osjećaju topline, dok lampice daju potrebnu dozu blagdanske mekoće.
„Božić je vrijeme kada uđeš u kuću i više si doma nego vani. Gledaš serije, piješ kuhano vino, jedeš kolače i tražiš cozy vibe“, objašnjava.

Najljepši trenutak Božića događa se kod kuće
Karlo vjeruje da je prava čarolija u jednostavnim trenucima:
„Mislim da svi jedva čekamo onaj trenutak kad se nakon Badnje večeri vratimo kući, stavimo dekicu preko nogu, izvadimo kolače iz frižidera, upalimo Sam u kući i okruženi lampicama zapravo uživamo s najbližima.“
Top 10 božićnih filmova by Karlo Mlinar
To je, kaže, najčišći oblik blagdanskog duha – kada dom postane utočište, mjesto odmora i sreće. Upravo zato božićno uređenje doma ne treba biti savršeno, nego osobno. Treba odražavati emociju, uspomene i ono što Božić znači svakome od nas.
Božićno uređenje doma kao prostor slobode i igre
Kroz razgovor postaje jasno: za Karla je Božić vrijeme kada ne postoje pravila. Nema pogrešnih kombinacija, nema „previše“ ukrasa – sve što donosi radost dobro je došlo. „Božić ti dopušta da pretjeraš, da se igraš, da uživaš. To je vrijeme kada se sve smije.“
Njegov pristup podsjeća nas da blagdanska čarolija ne mora izgledati trendovski ni savršeno. Ono što je važno jest emocija koju prostor prenosi – toplina, zajedništvo i osjećaj da smo kod kuće.







