Uređenje interijera
Tattoo studio prepun komada s originalnim potpisom
Kad su pokretali studio za tetoviranje Ivan i Matea su htjeli da poslovni prostor bude odraz njihove osobnosti, ali i da se klijenti unutra osjećaju ugodno.
Studio za tetoviranje lako je zamisliti kao prigušeni, mračni prostor, ali ovaj definitivno nije takav. Matea i Ivan svoj su studio uredili suprotno očekivanjima. Ovdje nema crnih zidova ni mračnih motiva.

„Htjela sam sve to izbjeći i učiniti to da se ljudi osjećaju ugodno u prostoru i da ih prostor ne prepadne na prvu nego upravo suprotno da ih opusti i da zaborave da su uopće došli na tetoviranje. Boje su neutralne, zemljane mislim da se svaka osoba dobro osjeća u okruženju tih boja i ovih materijala koje smo izabrali“, objašnjava vlasnica tattoo studija Matea Bakarić.

„Puno ljudi se boji igle, strano im je to po prvi put dolaze po tetovažu i ja vidim dok dolaze do stola do mene taj strah nekako nestane. Mislim da je to došlo s prostorom. Opuste se, nekako im je ugodno, što je nama bio najveći cilj“, ističe tattoo majstor Ivan Leš.

Srodne duše u životu i poslu
Željeli su svoju osobnost prenijeti u prostor gdje svakodnevno rade. Ivan je kreativac specijaliziran za tetovaže, a Matea za organizaciju posla i prirodni je talent za uređenje interijera.

„Podijelili smo čekaonicu i radni prostor staklenim vratima. Mislim da je super imati uvid u taj proces tetoviranja kad netko sjedi u čekaoni “, kaže Matea.

Drveni stol napravljen od 100 godina starih greda
Na samom ulazu, u čekaonici je jedan od najljepših komada namještaja – unikatni masivni drveni stol.

„Stol je posebno izrađen prema mojoj ideji, izradio ga je Lešev tata. Grede je uzeo zapravo sa jedne stare kuće . To su hrastove grede stare preko 100 godina. Izradio je nogice, obradio je drvo i evo stol je tu i sada je ne samo meni nego mnogima jedan od najljepših stvari u prostoru koje imamo“, ističe ova talentirana djevojka.
Drveni okviri od grančica iz parka
Drveni okviri su također Mateina ideja. Svaka sličica na zidu predstavlja jednu tetovažu.

„To je čak i možda i malo smiješna priča zato što je nastala iz stresne situacije. Taj dan smo otvarali studio i slike koje su trebale biti na zidu na kraju nisu bile dobro izrađene i nismo ih htjeli takve staviti na zid. Meni je palo na pamet pošto je park tu blizu, da napravim neki improvizirani okvir za nešto što ćemo samo isprintati na kućnom printeru. Na kraju smo objesili to i svidjelo nam se. Mislim da se to jako dobro uklopilo u prostor“, kaže Matea.
Tattoo studio ispunjen biljkama
Biljke su česti motivi na Ivanovim tetovažama, ali ih voli imati i u prostoru.

„Fikus koji se nalazi iznad Mateinog stola, nadvija se nad stol to je biljka koju smo dobili iz kina Europa. To je isto super priča jer taman smo mi otvarali prostor, kino Europa zatvarao. Biljke su mi jako bitan element. Mislim da čim uneseš biljke u prostor da oživi. Ono da je ‘blank’, da su čisti bijeli zidovi i da imaš tri biljke nekako ti prostor oživi. Mislim da je to isto element koji opušta ljude koji ovdje dolaze“, objašnjava Ivan.


Većinu namještaja napravili su sami ili uz pomoć prijatelja
Tako je nastao i ovaj kauč u čekaonici.

Ono što jednima ne treba, drugima je pravo blago. Retro fotelje iz 60-tih, obnovljene, u raznim bojama, poslužile su i na galeriji u Mateinom radnom prostoru.

„Obožavam reciklirati, obožavam ručni rad. Ne volim kupovati namještaj ako nije potrebno. Sami smo također napravili i ove betonske male stoliće- zapravo najlakši DIY projekt samo malo kombinacija cementa i betona koja se može kupiti u bilo kojem građevinskom dućanu. To se pomiješa s vodom stavi se u kantu, ove male nogice se naslone na obrub kante pričeka se da se osuši i kad se osuši samo se skine kanta i ostane stolić“, objašnjava Matea.

Kad su kreativci u pitanju uređenje interijera je proces koji nikad ne završava
„Voljela bih ga dovesti do nekog savršenstva iako možda i ne treba težiti savršenstvu ponekad je samo dobro opustiti se i prihvatiti ono što imaš“, zaključuje Matea.

Prozračan, svijetao i nadasve topao tattoo studio odražava karakter svojih vlasnika, ali i na svim nivoima pruža nezaboravan doživljaj svima koji ovdje dolaze.

Dekoracije i detalji
Umjetno božićno drvce: Prolazni trend ili održiva blagdanska odluka?
Stručnjaci ističu da umjetno božićno drvce ima smisla upravo tada kada se koristi dugoročno
Sve više kućanstava za Božić bira umjetno božićno drvce. Razlozi su jasni – jednostavno održavanje, dugotrajnost i činjenica da moderni modeli izgledom sve uvjerljivije oponašaju prirodno drvce. Umjetno božićno drvce danas više nije kompromis, već promišljena odluka prilagođena suvremenom načinu života.
Umjetni ili ipak pravi bor? Evo kako odabrati božićno drvce za vaš dom
Što je trenutno u trendu i na što obratiti pažnju pri kupnji, doznali smo u Lesnini, gdje se ponuda umjetnih božićnih drvaca iz godine u godinu značajno proširuje.
Umjetno božićno drvce prilagođeno svakom prostoru
Jedna od najvećih prednosti koju nudi umjetna jelka jest velik izbor dimenzija i oblika. U ponudi su modeli za manje stanove, ali i raskošna drvca za velike dnevne boravke.
Kako ističe Valentina Lafter Filipčić, prodajna savjetnica u Lesnini, kupci mogu birati između užih i nižih umjetnih božićnih drvaca za ograničene prostore te robusnijih modela za veće interijere. Visine se kreću od oko 120 centimetara pa sve do gotovo prirodnih, impozantnih dimenzija.

Kako je umjetno božićno drvce postalo gotovo neprepoznatljivo od pravog
Razvoj tehnologije izrade značajno je promijenio izgled umjetnog božićnog drvca. Današnji modeli izrađuju se od PVC i PE polimera koji se oblikuju u trodimenzionalne iglice lijevane u kalup, zbog čega drvca izgledaju iznimno realistično.

Posebna se pažnja posvećuje gustoći grana, prirodnoj boji iglica i detaljima poput imitacije snijega, koja je sve popularnija među kupcima koji žele zimsku atmosferu tijekom cijelog prosinca.

Praktičnost umjetnog božićnog drvca u svakodnevnom životu
Osim izgleda, umjetno božićno drvce donosi i niz praktičnih prednosti. Modularna konstrukcija omogućuje jednostavno sastavljanje i rastavljanje, a nakon blagdana drvce se lako sprema i ne zauzima prostor tijekom ostatka godine.
U urbanim stanovima, gdje je skladištenje često izazov, ta se funkcionalnost posebno cijeni. Većina modela osmišljena je tako da se može kompaktno sklopiti i pohraniti u ormar, spremište ili podrum.
Umjetno božićno drvce i kućni ljubimci
Posebni modeli umjetnog božićnog drvca osmišljeni su i za domove s kućnim ljubimcima. Kod nekih su modela donje grane namjerno reducirane ili izostavljene kako bi se spriječilo da mačke i drugi ljubimci dođu do kuglica i ukrasa.
Kako bi drvce i dalje izgledalo skladno, donji dio često se dodatno ukrašava košarama, tkaninama ili dekorativnim podlogama koje ujedno skrivaju stalak.

Je li onda umjetno božićno drvce održiv izbor?
Iako se umjetni bor često doživljava kao održivija opcija, važno je sagledati i njegovu proizvodnju – plastiku, metal, energiju i transport. No kvaliteta izrade danas je znatno viša nego prije, pa jedno drvce može trajati dugi niz godina.
Stručnjaci zato ističu da umjetno božićno drvce ima smisla upravo tada kada se koristi dugoročno. Kupnja kvalitetnog modela s namjerom višegodišnje upotrebe znatno smanjuje njegov ukupni ekološki otisak.
Umjetno božićno drvce kao promišljena blagdanska odluka
Današnje umjetno božićno drvce uspješno spaja estetiku, praktičnost i dugotrajnost. Iako ne može zamijeniti miris pravog bora, nudi stabilnost, jednostavno održavanje i vizualnu dosljednost iz godine u godinu.
Za mnoge obitelji ono postaje logičan blagdanski izbor – ne kao zamjena tradicije, već kao suvremena alternativa prilagođena ritmu današnjeg života.
Uređenje interijera
Božićno drvce akademske slikarice Diane Sokolić kao osobna arhiva uspomena
U moru savršeno stiliziranih božićnih drvaca, rijetko se naiđe na ono koje ne slijedi trendove, nego vlastiti život. Pronašli smo upravo takav primjer – bor ukrašen uspomenama, darovanim kuglicama i osobnim pričama, gdje svaka kuglica ima svoje ime i godinu, kako se ne bi zaboravilo kada je i od koga stigla.
Božićno drvce Diane Sokolić nije tek blagdanski ukras, već osobna kronika života, odnosa i uspomena. U domu akademske slikarice bor se ne kiti prema trendovima, već prema emocijama – svaka kuglica ima svoje ime, godinu i priču koja se pamti.
U ovom domu Božić počinje visoko – toliko visoko da se bor kiti uz pomoć ljestvi i jedne posebne osobe.

Bor koji se kiti uz ljestve i zajedništvo
Dianin božićni bor visok je čak 3,5 metra, pa pripreme za njegovo ukrašavanje započinju već početkom prosinca. Bor kupuje u isto vrijeme kada mali gradovi i velike tvrtke biraju svoja drvca, a kiti ga rano, jer joj upravo taj trenutak označava početak blagdanskog ugođaja.
No ovakav bor ne bi bio moguć bez pomoći njezine kćeri. Zajedno ga kite svake godine, uz unaprijed pažljivo posložene ukrase i lampice. Iako samo kićenje ne traje dugo, raskićivanje je znatno opsežniji posao – jer svaka kuglica traži pažnju i mjesto kojem pripada.

Broj kuglica nije važan – osjećaj jest
Na pitanje koliko kuglica ima na ovako velikom boru, odgovor je jednostavan: dovoljno da broj postane nebitan. Ovdje se ništa ne broji – ni kuglice, ni godine, ni uspomene.
Svaka kuglica nosi emotivnu vrijednost. Dio njih potječe iz Dianinog djetinjstva, dio iz djetinjstva njezina supruga, a mnoge su stigle kao darovi. Za jedan okrugli rođendan zamolila je prijateljice da joj umjesto klasičnih poklona daruju božićnu kuglicu. Tako se bor s vremenom pretvorio u zbirku ljudi koje voli.
Neki od tih ljudi danas više nisu prisutni, ali su i dalje tu – na granama bora. Upravo zato, kaže Diana, njezin Božić ima smisao: okružena je ljudima koji su dio njezina života, prošlosti i sadašnjosti.

Kada grana nema dovoljno, a uspomena ima previše
Redoslijed kićenja postoji – barem u teoriji. Počinje se s manjim kuglicama i visuljcima, a kako se grane šire, dolaze veći ukrasi. No vrlo brzo pravila popuštaju. Uvijek ima previše ukrasa i premalo grana.
Rješenje se pronalazi u improvizaciji: kuglice se nižu na flaks i vise tamo gdje grane ostavljaju praznine. Tako bor s vremenom poprima vlastitu logiku, bez stroge simetrije i bez plana. Ono što započne s redom, završi u kontroliranom neredu – ali neredu punom smisla.
Bor koji ne prati trendove, nego život
Dianin bor nekada je bio srebrn, s obojenim lampicama. No kako su kuglice i ukrasi počeli dolaziti kao osobni darovi, bor se promijenio. Više nisu bile samo kuglice – svaka je postala nečiji mali autoportret. Danas je bor šaren, s raznobojnim lampicama i ukrasima koji ne prate aktualne trendove. Nema bijelih svjetala, mašni ni stilskih pravila. Ovo je, kako sama kaže, potpuno netrendi bor – ali zato iznimno emotivan.
Božićno drvce Diane Sokolić nije scenografija, nego atmosfera. Nije trend, nego tradicija. Na njegovim granama ne svjetlucaju samo kuglice, već ljudi, godine i sjećanja – pažljivo sačuvani, da se ne zaborave.

Božićno drvce Diane Sokolić kao umjetnički izraz
Dianin bor nije dekor za fotografiranje niti stilistička vježba. On je atmosfera. Nije trend, nego tradicija. Na njegovim granama ne svjetlucaju samo kuglice, nego godine, ljudi i sjećanja.
I upravo zato podsjeća na ono što Božić u svojoj suštini jest – ne savršena slika, nego osjećaj koji ostaje.







You must be logged in to post a comment Login