Povežimo se
Adventski kviz

Uređenje interijera

Tapete s potpisom domaće dizajnerice

“Moje zidne tapete i ja vodimo vječnu borbu. Jedno od nas dvoje morat će otići!” rekao je svojedobno Oscar Wilde, a svi oni koji su se ikada našli u prostoriji u kojoj su im uzorci na zidovima zadavali glavobolje, sasvim sigurno suosjećaju s velikim piscem. O velikom povratku tapeta, njihovim vrstama i tome kako ih odabrati razgovarali smo s mladom dizajnericom Martinom Banožić.

Vraćaju se u modu

Nakon nevjerojatne popularnosti koju su imale u šezdesetim i sedamdesetim godinama prošlog stoljeća, tapete su se vratile kao veliki dizajnerski trend. Iako mnogi zaziru od njih jer ih povezuju s mučnim skidanjem i odljepljivanjem, današnje tapete su mnogo praktičnije zbog čega su posljednjih nekoliko godina postale neizostavnim dijelom mnogih interijera.

Najbolje to zna mlada dizajnerica Martina Banožić koja je nakon angažmana u raznim tvrtkama specijaliziranim za dizajn tekstila, otvorila svoj obrt za izradu tapeta.

“Zadnjih deset, petnaest godina postale su popularne iz razloga što su se na tržištu pojavili dizajneri i manji brendovi koji su odlučili prezentirati neki svoj stil, bilo to ilustracije, slike, fotografije te ih producirati kao proizvod, kao tapete koje se mogu prilagoditi klijentu za razliku od tapeta iz sedamdesetih koje su bile tvorničke”, govori Martina.

Tapete kao dekorativni element

Tapete se danas uglavnom ne postavljaju na sve zidove prostorija, kao što se to činilo nekoć. Postale su dekorativni element kojim se naglašava dio prostorije, oplemenjuje dječja soba ili stvara čarobna atmosfera u nekom kutu doma.

Najbitnije je da znamo što nam se sviđa, što bismo htjeli s njom postići i odgovara li nam, da li je to nešto što bismo htjeli imati u stanu dugi niz godina jer tapeta nije samo dekoracija, nego je i funkcionalna i dugi niz godina može biti u prostoru.

Prvo dobro promislite…

Vijek trajanja joj je od 10 do 15 godina, stoga treba dobro razmisliti o pozicioniranju, motivima i boji da se ne bi brzo predomislili i išli mijenjati jer je to proces koji zahtijeva dosta vremena. 

Na tržištu postoje tapete različitih vrsta. Od papirnatih, platnenih, plastificiranih, preko interaktivnih, samoljepljivih, perivih pa sve do fototapeta. Martina svoje, ovisno o interijeru u kojem će se postavljati, dijeli u dvije skupine. 

Postoje tapete za privatne i komercijalne prostore, i za suhe i vlažne. Primjerice, lanena tapeta je za privatne prostore i namijenjena je za suhe prostore gdje nema puno doticaja s vlagom. S druge strane, svilene tapete, odnosno tapete svilene teksture koje u sebi imaju antibakterijski i antifungalni premaz mogu se postaviti u prostorije s mnogo vlage.

Treba se pridržavati određenih smjernica

Tapete se mogu postaviti u bilo koji prostor, no, veličina mjesta diktira njihov uzorak. Manji prostor bolje podnosi tapete minimalističkog uzorka. Pogrešno odabrani uzorak, boja i materijal u prostor, a samim time i one koji u njemu borave, mogu unijeti nervozu i nelagodu. S druge strane, dobro odabrana tapeta ima zadatak otvoriti prostor i u njega unijeti sklad. Martina nam je otkrila i koje boje preferiraju njezini klijenti.

“Kod nas su dosta popularne neutralne i bež nijanse, pogotovo ako se radi o privatnim prostorima, stanovima. Ljudi većinom biraju bež svijetle nijanse jer će u tim prostorima boraviti svakodnevno, a ako se radi o apartmanima i hotelima, tu se klijenti odvaže jer su ipak to prostorije gdje ljudi dođu i odu, recimo sobe za odmor, vile…”, objašnjava Martina.

Jednom kad odaberete boju, motiv i donesete konačnu odluku o tome da svoj prostor želite oplemeniti nekom tapetom, još uvijek morate biti na oprezu.

Kontaktirajte stručnjaka

Najgora greška koja se može dogoditi pri izboru tapete nije toliko u dezenu nego u neprofesionalnoj montaži ako se odluče sami postavljati tapete. Najbolje je kontaktirati stručnu osobu, ne postavljati sami ako niste sigurni hoće li to tehnički biti dobro izvedeno.

Na kraju treba istaknuti kako odabir motiva i boja prije svega mora odgovarati osobnosti ljudi koji žive u tom prostoru, a onda, naravno, i uklopiti ga u odabrani interijer.

Pametna tehnologija u domu

Bang & Olufsen već 100 godina spaja zvuk, dizajn i arhitekturu

Bang & Olufsen obilježava 100 godina postojanja predstavljanjem audio proizvoda koji spajaju vrhunski zvuk, održivost i bezvremenski dizajn prilagođen suvremenim interijerima.

Već cijelo stoljeće Bang & Olufsen gradi reputaciju brenda koji zvuk ne doživljava kao potrošnu tehnologiju, već kao sastavni dio prostora i načina života.

Povodom svoje stote obljetnice predstavili su posebnu kolekciju proizvoda koja ne slavi samo tehničku izvrsnost, već i filozofiju dizajna, održivosti i dugotrajnosti. Upravo su to vrijednosti koje su Bang & Olufsen učinile jednim od najprepoznatljivijih imena u svijetu audio-vizualne opreme.

Obljetnička kolekcija donosi suvremene interpretacije kultnih uređaja, ali i potpuno nove proizvode osmišljene kao trajni predmeti interijera, a ne prolazni gadgeti.

Dizajn koji se nosi: Bang & Olufsen i Beo Grace slušalice

Kako ističe Tibor Nemet iz Svijeta medija, Bang & Olufsen je povodom stote obljetnice želio jasno pokazati što ih je obilježilo kroz desetljeća – spoj tehnologije, dizajna i emocije. Upravo zato predstavljene su Beo Grace in-ear slušalice, zamišljene kao nastavak osobnog stila.

„Ovdje se više ne radi samo o slušalicama za reprodukciju glazbe, nego o predmetu koji se nosi poput nakita i uklapa u modne kombinacije“, objašnjava Nemet.

Beo Grace slušalice nude jasnoću i kontrolu zvuka u svijetu stalne buke, ali istovremeno funkcioniraju kao dizajnerski dodatak. Čiste linije, profinjeni materijali i diskretni detalji čine ih predmetom koji se nosi s istom lakoćom kao omiljeni komad odjeće.

Kombinacija obrađenog aluminija i ugodnih materijala stvara ravnotežu između čvrstoće i udobnosti, dok se oblik prirodno prilagođava uhu.

Soundbar kao arhitektonski element

Drugi ključni proizvod obljetničke kolekcije je Premier soundbar, koji još jednom potvrđuje koliko Bang & Olufsen pažnje posvećuje materijalima i konstrukciji. Poznati po vrhunskoj obradi aluminija, ovoga su puta odlučili upravo taj materijal postaviti u središte dizajna.

Tehnološka razina pritom ostaje na očekivano visokoj razini, no ono što Premier izdvaja jest filozofija „cradle to cradle“. Uređaj je koncipiran tako da se promjenom vanjskog grilla može potpuno osvježiti njegov izgled, bez potrebe za kupnjom novog soundbara. Time se produljuje životni vijek proizvoda i smanjuje potreba za zamjenom cijelog sustava.

„Uzeli su sve ono što najbolje rade i podigli to na višu razinu“, naglašava Nemet.

Suradnja s arhitektima i dizajnerima

Jedna od konstanti Bang & Olufsena kroz cijelu povijest jest intenzivna suradnja s arhitektima i dizajnerima. Svaki proizvod nosi potpis renomiranog autora, zbog čega se ne doživljava samo kao tehnički uređaj, već kao umjetnički objekt.

Takav pristup posebno dolazi do izražaja u suvremenim interijerima, gdje audio-vizualna oprema više nije skrivena, već ravnopravno sudjeluje u oblikovanju prostora.

Posebna obljetnička boja i kultni modeli

Povodom jubileja, Bang & Olufsen predstavio je i posebnu boju Celestial, dostupnu isključivo na tri proizvoda: Beosound D9, Beosound D5 i naglavnim slušalicama H100. Time je dodatno naglašena ekskluzivnost obljetničke linije.

Posebno mjesto zauzima i Bang & Olufsen Harmony, sustav osmišljen za vrhunsko kinematografsko iskustvo i potpuno uranjajući audio-vizualni doživljaj. Harmony nadilazi definiciju pametnog sustava – riječ je o pažljivo dizajniranom elementu interijera koji spaja tehnologiju, pokret i estetiku.

Filozofija slušanja koja traje

Stota obljetnica Bang & Olufsena ne slavi samo dizajn i tehnologiju, već i način slušanja. U svijetu u kojem je zvuk često komprimiran, ubrzan i potrošen u prolazu, ovi uređaji pozivaju na suprotno – da se stane, da se sluša i da se glazbi dopusti da ispuni prostor.

To je filozofija koja se savršeno uklapa u suvremene domove u kojima se tehnologija ne nameće, već diskretno podržava kvalitetu života – danas, ali i desetljećima unaprijed.

Nastavite čitati

Uređenje interijera

Božićno drvce akademske slikarice Diane Sokolić kao osobna arhiva uspomena

U moru savršeno stiliziranih božićnih drvaca, rijetko se naiđe na ono koje ne slijedi trendove, nego vlastiti život. Pronašli smo upravo takav primjer – bor ukrašen uspomenama, darovanim kuglicama i osobnim pričama, gdje svaka kuglica ima svoje ime i godinu, kako se ne bi zaboravilo kada je i od koga stigla.

Božićno drvce Diane Sokolić nije tek blagdanski ukras, već osobna kronika života, odnosa i uspomena. U domu akademske slikarice bor se ne kiti prema trendovima, već prema emocijama – svaka kuglica ima svoje ime, godinu i priču koja se pamti.

U ovom domu Božić počinje visoko – toliko visoko da se bor kiti uz pomoć ljestvi i jedne posebne osobe.

Bor koji se kiti uz ljestve i zajedništvo

Dianin božićni bor visok je čak 3,5 metra, pa pripreme za njegovo ukrašavanje započinju već početkom prosinca. Bor kupuje u isto vrijeme kada mali gradovi i velike tvrtke biraju svoja drvca, a kiti ga rano, jer joj upravo taj trenutak označava početak blagdanskog ugođaja.

No ovakav bor ne bi bio moguć bez pomoći njezine kćeri. Zajedno ga kite svake godine, uz unaprijed pažljivo posložene ukrase i lampice. Iako samo kićenje ne traje dugo, raskićivanje je znatno opsežniji posao – jer svaka kuglica traži pažnju i mjesto kojem pripada.

Broj kuglica nije važan – osjećaj jest

Na pitanje koliko kuglica ima na ovako velikom boru, odgovor je jednostavan: dovoljno da broj postane nebitan. Ovdje se ništa ne broji – ni kuglice, ni godine, ni uspomene.

Svaka kuglica nosi emotivnu vrijednost. Dio njih potječe iz Dianinog djetinjstva, dio iz djetinjstva njezina supruga, a mnoge su stigle kao darovi. Za jedan okrugli rođendan zamolila je prijateljice da joj umjesto klasičnih poklona daruju božićnu kuglicu. Tako se bor s vremenom pretvorio u zbirku ljudi koje voli.

Neki od tih ljudi danas više nisu prisutni, ali su i dalje tu – na granama bora. Upravo zato, kaže Diana, njezin Božić ima smisao: okružena je ljudima koji su dio njezina života, prošlosti i sadašnjosti.

Kada grana nema dovoljno, a uspomena ima previše

Redoslijed kićenja postoji – barem u teoriji. Počinje se s manjim kuglicama i visuljcima, a kako se grane šire, dolaze veći ukrasi. No vrlo brzo pravila popuštaju. Uvijek ima previše ukrasa i premalo grana.

Rješenje se pronalazi u improvizaciji: kuglice se nižu na flaks i vise tamo gdje grane ostavljaju praznine. Tako bor s vremenom poprima vlastitu logiku, bez stroge simetrije i bez plana. Ono što započne s redom, završi u kontroliranom neredu – ali neredu punom smisla.

Bor koji ne prati trendove, nego život

Dianin bor nekada je bio srebrn, s obojenim lampicama. No kako su kuglice i ukrasi počeli dolaziti kao osobni darovi, bor se promijenio. Više nisu bile samo kuglice – svaka je postala nečiji mali autoportret. Danas je bor šaren, s raznobojnim lampicama i ukrasima koji ne prate aktualne trendove. Nema bijelih svjetala, mašni ni stilskih pravila. Ovo je, kako sama kaže, potpuno netrendi bor – ali zato iznimno emotivan.

Božićno drvce Diane Sokolić nije scenografija, nego atmosfera. Nije trend, nego tradicija. Na njegovim granama ne svjetlucaju samo kuglice, već ljudi, godine i sjećanja – pažljivo sačuvani, da se ne zaborave.

Božićno drvce Diane Sokolić kao umjetnički izraz

Dianin bor nije dekor za fotografiranje niti stilistička vježba. On je atmosfera. Nije trend, nego tradicija. Na njegovim granama ne svjetlucaju samo kuglice, nego godine, ljudi i sjećanja.

I upravo zato podsjeća na ono što Božić u svojoj suštini jest – ne savršena slika, nego osjećaj koji ostaje.

Nastavite čitati

Pratite nas na drušvenim mrežama