Povežimo se

Uređenje interijera

Stambena kuća za održivi život

Savršenstvo u Portugalu

Povežite susjedstvo s prirodnim okolišem kroz uključiv i zeleni dizajn. To je koncept koji je grupa Acrescentar branila u tri stambena bloka koji čine urbanizaciju Green Terrace Condomínio Citado u Bragi (Portugal) .

Kuće integrirane u urbano i prirodno okruženje

48 apartmana koji su uključeni u ovaj projekt predstavljaju organski dizajn interijera prepun toplih boja, plemenitih materijala i prostora otvorenih prema van koji povezuju domaći život s krajolikom. Ovaj dijalog s prirodom prisutan je u različitim zajedničkim prostorima (igralište, bazen ili teretana), kao i u aromatičnim vrtovima koji okružuju svaku od zgrada, shvaćenim kao prostori za svojevrsni bijeg i spontane susrete u susjedstvu.

Dizajn, održivost i funkcionalnost vrijednosti su koje definiraju ovaj projekt, u kojem kolekcije PORCELANOSA igraju važnu ulogu. Pogotovo u kupaonicama kuća, u čiji je ulaz ugrađen AC4 Home laminat inspiriran hrastom ( L’Antic Colonial ) kako bi se stvorio taj efekt kontinuiranog dizajna. Proizvode Porcelanose u Hrvatskoj možete kupiti u prodavaonicama ABC interijera.

Svijetle kupaonice s Porcelanosa dizajnom

Za nadopunu ovog skladnog dizajna interijera temeljenog na prirodnim teksturama, ergonomskom namještaju i krem ​​tonovima, zidovi kupaonica obloženi su porculanskim pločicama Bottega (finiš Caliza) tvrtke Porcelanosa, u čijoj su instalaciji korišteni Butech instalacijski materijali. Toplina koju pružaju ovi komadi na uravnotežen način kombiniraju se s ovalnim umivaonikom Slender i s okruglim crnim završnim slavinama, obje kolekcije Noken.

Uključivanje ove slavine u umivaonik omogućuje vam stvaranje avangardnog dizajna u crno-bijeloj boji, uz promicanje odgovorne potrošnje vode zahvaljujući sustavu hladnog otvaranja i ograničavaču protoka (maksimalno 5 litara/minuti). „Održivost je prisutna u različitim prostorima s materijalima koji kombiniraju dizajn i udobnost u svakoj kombinaciji“, objašnjavaju iz Grupo Acrescentar.

Uređenje interijera

Kako urediti dječju sobu – ideje i savjeti za sve uzraste

Praktični vodič za roditelje – od sigurnih soba za bebe do funkcionalnih prostora za tinejdžere

kako urediti dječju sobu

Uređenje dječje sobe poseban je izazov za svaki dom. Radi se o prostoru koji mora biti funkcionalan, siguran i inspirativan, a pritom prilagođen djetetovoj dobi i interesima. Ključno je pronaći ravnotežu između praktičnosti i maštovitosti jer će se potrebe mijenjati kako dijete raste.

Ako se pitate kako urediti dječju sobu, donosimo smjernice za različite faze djetinjstva – od novorođenčeta, preko školarca do tinejdžera.

Kako urediti sobu za novorođenče

Prvi mjeseci života zahtijevaju prostor koji prije svega pruža sigurnost i mir. Osnova sobe za novorođenče je krevetić, komoda za presvlačenje i ormar za osnovne potrepštine. Preporučuje se smirena paleta boja – pastelne nijanse plave, zelene, bež ili sive jer umiruju bebu i pomažu kvalitetnijem snu.

Važno je paziti na raspored namještaja – krevetić bi trebao biti smješten tako da roditelj ima pregled, ali i da nije direktno uz prozor ili radijator.

Rasvjeta bi trebala biti meka, uz dodatnu noćnu lampicu. Kada planirate kako urediti dječju sobu u ovoj fazi, birajte multifunkcionalan namještaj – primjerice komodu koja kasnije može služiti kao ormar ili police.

Kako odabrati boju, namještaj i dekoracije za dječju sobu?

Kako urediti sobu za školarca

Dolaskom u školu soba postaje više od prostora za spavanje. Ona treba biti i radni kutak, mjesto za učenje i koncentraciju. Osnovni elementi su krevet, radni stol s ergonomskom stolicom, kvalitetna rasvjeta i dovoljno prostora za odlaganje knjiga, bilježnica i pribora.

Dobar savjet je uložiti u namještaj po mjeri koji omogućava maksimalno iskorištavanje prostora, osobito u manjim sobama. Otvorene police i modularni ormari olakšat će organizaciju, a radna površina uz prozor idealna je zbog prirodnog svjetla.

Loft nudi modularni namještaj za svaki kutak doma

Školarci već imaju izražene interese pa sobu možete personalizirati zidnim dekoracijama, tematskom posteljinom ili posterima omiljenih junaka. Tako prostor postaje mjesto koje odražava njihovu osobnost, a opet zadržava funkcionalnost.

Kako urediti sobu za tinejdžera

U tinejdžerskoj dobi soba postaje mali svijet za sebe. Osim što je prostor za učenje, ona je i mjesto opuštanja, druženja i razvijanja hobija. Zato je ključno tinejdžera uključiti u proces uređenja.

Praktični elementi i dalje ostaju važni – krevet, radni stol, ormar – no dodatno mjesto zauzimaju kauč na razvlačenje, glazbeni kutak ili polica za kolekcije knjiga, ploča ili igara. Zidovi mogu postati platno za izražavanje osobnosti – od galerije fotografija i slika do odabira boja i tapeta.

Kako tinejdžeri često traže privatnost, dobro je osmisliti rješenja poput paravana, zavjesa ili modularnog namještaja koji omogućava odvajanje zona. U ovoj fazi soba treba biti fleksibilna i prilagođena njihovim promjenjivim interesima.

Kako urediti dječju sobu koja raste s vašim djetetom

Bez obzira na uzrast, najvažnije je da soba raste zajedno s djetetom. Ako razmišljate dugoročno, birajte namještaj koji se lako može prilagoditi novim potrebama – primjerice krevet koji se iz dječjeg pretvara u juniorski ili radni stol čija se visina može podešavati. Multifunkcionalni komadi, neutralne boje zidova i kvalitetna rasvjeta čine dobru osnovu, dok se karakter sobe lako mijenja detaljima poput posteljine, tepiha, dekoracija i boja na zidovima.

10 najpoznatijih komada namještaja u povijesti dizajna

Prilikom planiranja valja imati na umu i trajnost elemenata. Madrac u dječjoj sobi preporučuje se mijenjati svakih 7 do 10 godina, ili ranije ako primijetite udubljenja ili ako dijete naglo naraste.

Kod beba i male djece važno je odabrati madrac koji pruža dobru potporu kralježnici i sprječava alergije, dok za tinejdžere vrijede gotovo ista pravila kao i za odrasle – čvrstoća i udobnost trebaju odgovarati njihovoj težini i navikama spavanja.

Mislite da je vašem madracu “istekao rok”? 7 znakova da je vrijeme za novi

Ormari i police trebali bi imati dovoljno prostora za odjeću i pribor, no kako dijete raste, taj se kapacitet mora povećavati. Dobro je razmišljati unaprijed – modularni ormari i ladice koje se mogu dodavati ili slagati olakšavaju prilagodbu.

Također, i rasvjetu je važno prilagođavati. Mala djeca trebaju diskretnu noćnu lampicu, školarci snažno svjetlo na radnom stolu, dok tinejdžeri često žele rasvjetu koja stvara ugođaj – LED trake ili ambijentalne lampe.

Drugim riječima, uređenje dječje sobe nije jednokratni projekt, već proces koji prati djetetov razvoj. Uz pažljiv odabir trajnih elemenata i redovito prilagođavanje detalja, soba će uvijek biti funkcionalna, sigurna i inspirativna.

Nastavite čitati

Dekoracije i detalji

Nova Studijo kolekcija poručuje: Umjetnost je putovanje onih koji se usuđuju biti prvi

Kad god ovaj hrvatski brend zidnih tapeta najavi novu kolekciju, među ljubiteljima interijera zavlada napeto iščekivanje – svi žele znati čime će Studijo ovaj put iznenaditi. Iako nas je Josipa Maras već razmazila kolekcijama koje nerijetko diktiraju trendove na svjetskoj sceni, ova kolekcija iz male hrvatske tvornice donijela je još neviđenu ljepotu hrvatske povijesne baštine i potpunosti nas oduševila. 

Od arhiva do ateljea – povijest utkana u potez kista

Dubrovnik je stoljećima gradio svoj identitet na tri stupa: ljudima koji su ga oblikovali, arhitekturi koja ga je čuvala i zapisima koji su ga pamtili. Upravo ta tri elementa čine okosnicu „Ode Dubrovniku“ – jedinstvene kolekcije zidnih tapeta koja nosi karakter limited edition izdanja, ne zbog ograničene dostupnosti, već zbog svoje jedinstvenosti umjetničkog izričaja. Povod za nastanak ove kolekciju bio je personalizirani projekt novog luksuznog hotela, smještenog u srcu uvale Lapad, koji svoja vrata otvara u rujnu ove godine i donosi suvremeni luksuz na svega tri kilometra od povijesne jezgre Dubrovnika.

Stvaranje „Ode Dubrovniku“ prema autorici, bilo je poput arheološkog otkrivanja – pronalaženja priče ispod slojeva bogate povijesne baštine grada pod Srđem. Proces je započeo istraživanjem arhiva i muzeja, proučavanjem originalnih dokumenata, crteža, natpisa i fotografija, nastavio se skiciranjem olovkom, gradnjom kompozicija i dodavanjem akvarelnih tonova koji su unijeli mekoću i fluidnost boje, a završio digitalnom obradom koja je namjerno zadržala nesavršenosti, čuvajući ih kao autentične tragove ruke koja stvara – one umjetnice Josipe Maras.

“Kad mi je povjeren ovaj projekt, znala sam da će me promijeniti – ne samo kao slikaricu, već i kao čovjeka. Dubrovnik nije grad koji možeš dotaknuti površno – on traži da ga razumiješ. Jutarnje šetnje gradom iznova su me oduševljavale – tih i bez ljudi, otkrivao se kroz lica svojih fasada i tišinu starih prolaza. Provodila sam sate u arhivima, listajući spise čiji miris papira i tragovi tinte čuvaju sjećanja na ljude i priče koje su ga oblikovale. Čitala sam rukom pisane recepte iz 14. stoljeća, gledala karte koje su crtale granice Republike, pratila tragove odluka koje su spašavale živote. Moja je misija bila prikazati ga izvan razgledničke ljepote – uhvatiti puls njegove prošlosti. To iscrpljuje, ali i hrani, jer vjerujem da je umjetnost putovanje onih koji se usuđuju biti prvi.” – izdvojila je autorica kolekcije, Josipa Maras.

Svevremenski uređen stan umjetnice Josipe Maras

Grad ispričan kroz junake, arhitekturu i povijesne spise

Svaka tapeta iz nove kolekcije nosi trostruku kompoziciju: figuru junaka priče, arhitektonski element koji ga smješta u prostor i povijesni dokument koji ga uranja u vrijeme. Redoslijed je pažljivo promišljen – figure dominiraju, arhitektura daje strukturu, a dokumenti pružaju tihu, ali ključnu pozadinsku priču. Izdaleka, kompozicija djeluje skladno; izbliza otkriva bogatstvo detalja – rukopisne zapise, zrnca pigmenta i teksturu papira. Glavni junaci kolekcije su dubrovački velikani: pjesnik Ivan Gundulić, znanstvenik i filozof Ruđer Bošković, renesansni liječnik Amatus Lusitanus… Tu su i bezimeni junaci – trgovci pod lukovima Sponze, pomorci s blagom iz dalekih luka, barjaktari sv. Vlaha, žene koje su djecu ostavljale pred vratima prihvatilišta znajući da će ondje pronaći sigurnost. Arhitektura u kolekciji djeluje kao stup narativa: Knežev dvor – političko srce Republike, palača Sponza – gospodarski centar, crkva sv. Vlaha – duhovno središte, te Onofrijev vodovod – inženjersko čudo 15. stoljeća. Pozadine tapeta ispisane su rukopisima i dokumentima koji su oblikovali Dubrovnik: statutom iz 1272., odlukama Velikog vijeća, receptima iz franjevačke ljekarne Male braće, starim kartama Republike, zapisima o trgovini, pomorstvu i ukidanju ropstva – stoljećima prije ostatka Europe.

„Isprva sam mislila da će najveći izazov biti sama izvedba, ali vrlo brzo sam shvatila da je ključ pronaći način kako spojiti tri svijeta – junake priče, arhitektonske elemente i povijesne spise. Svaki je nosio svoju snagu i govorio vlastitim jezikom, ali ih je bilo teško uskladiti u jednoj vizualnoj kompoziciji. Nerijetko sam provodila neprospavane noći tražeći odgovor – gdje smjestiti likove, kako udahnuti život arhitekturi, na koji način dopustiti spisima da govore, a da pritom svi zajedno tvore skladnu cjelinu. I onda se polako posložilo: dokumenti su pronašli svoje mjesto u podlozi i teksturi, junaci su izronili u prvi plan, a arhitektonski oblici postali su stupovi koji nose cijelu kompoziciju. Tada je zid po prvi put – oživio. I znala sam da ispred sebe imam nešto veliko, vrijedno svakog truda i svake treće smjene.” – prisjetila se umjetnica.

Nagrada za najbolji dizajn, osvajanje Pariza i predstavljanje američkom tržištu

Kolekcija bez prethodnika – prvi otisak drugačije povijesti

U vremenu kada digitalni alati mogu replicirati gotovo svaki oblik, kada se autorska prava sve češće narušavaju u utrci za instant slavom i tržište preplavljuju brojne replike, ova kolekcija podsjeća na vrijednost izvornog rukopisa. Nijedna tehnologija ne može prenijeti trenutak kada umjetnik odluči pustiti kap boje da se razlije preko ruba zamišljene linije, niti atmosferu arhiva u kojem je ideja sazrijevala. Upravo u tim akvarelnim prijelazima, u mrlji koja prelazi crtu, u drhtavom potezu kista pohranjena je prava priča kolekcije. „Oda Dubrovniku“ stvarana tijekom nekoliko mjeseci – od prvih istraživačkih bilješki do posljednjeg poteza kista. Proces je bio trostruk: junak, arhitektonski motiv i povijesni dokument, pažljivo složeni tako da funkcioniraju i izbliza i izdaleka. Kada je ručni rad pretočen u digitalni format, zadržana je taktilnost i osjećaj da svaka linija nosi namjeru – kao trajni otisak ruke koja stvara.

“Iako sam uvijek otvorena za nove tehnologije i počašćena što je moj rad postao inspiracija mnogima, vjerujem da izvorna umjetnost uvijek pobjeđuje replike – jer ono što nastaje iz tvog vlastitog osjećaja, intuicije i naleta kreativnosti ne može se preslikati, kopirati niti ponoviti. Umjetnost nije algoritam. Možeš precrtati liniju, ali nikada nećeš uspjeti prenijeti njezinu namjeru, viziju cjeline ili trenutak odluke da potez ostane nesavršen – jer upravo tako priča istinu. Upravo zato hrvatske velikane nisam željela prikazati kao muzejske eksponate, već kao ljude, ideje i simbole utkane u tkivo grada. Stare spise utkala sam u pozadinu koja diše, a građevine su doživjele renesansu kakvu može podariti samo ruka ovog stoljeća.” – zaključila je Josipa Maras.

Kolekcija je dostupna na https://studijo.co/

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice