Povežimo se

Interijeri

Osnovna načela KonMari metode

Raščišćavanje prostora emotivno je i fizički iscrpljujući zadatak za koji teško pronalazimo motivaciju, a jedan od najčešćih problema je što više stvari ulazi u prostor nego što izlazi. Zato se svijet klanja KonMari metodi čiji je podnaslov radostan odabir.

Šta je KonMari metoda

KonMari metoda je metoda koju je osmislila Japanka Mary Kondo, a tiče se pospremanja i raščišćavanja prostora u kojem obitavamo. I doma i radnog mjesta. Fokusira se ustvari više na naše osobne stvari i na predmete, a cilj joj je da prostor bude uredan i funkcionalan i da svaka stvar ima svoje mjesto, rekla je Petra Pupić, stručnjakinja za organizaciju prostora po KonMari metodi.

Petra nije bila rođena organizatorica, već je svoj red pronašla upravo u ovoj metodi koja se bavi kategorijama, a ne prostorijama.

KonMari pravila uređenja

Za početak postoji termin koji se zove KonMari festival, to znači da smo se odlučili na jedno veliko, generalno pospremanje, raščišćavanje svih naših prostorija i svih naših predmeta i obično bi to trebalo biti samo odjednom, a kasnije je samo održavanje. Stoga kada se krene recimo raditi KonMari festival, to je ustvari jedno od pravila, da se zbilja posvetimo tome, da kažemo, to je sada projekt koji ćemo raditi određeni period i koji ćemo stvarno detaljno napraviti od početka do kraja, rekla je Pupić.

Drugo je pravilo postaviti cilj i imati viziju svog životnog prostora, kako bi on trebao izgledati. Tako ćemo puno lakše pronaći motivaciju za taj zahtjevan posao.

Pa motivacija, ja mislim, uvijek tako kod nas ljudi funkcionira, tek kad boli onda krenemo rješavati problem, tako je kad imamo kaos, da gubimo vrijeme, da nismo produktivni, da čak ne možemo niti znati točno zašto, ali osjećamo da se u svom prostoru ne osjećamo dobro i da se ne odmaramo i da nismo produktivni. I to je onda uglavnom motivacija da krenemo s raščišćavanjem, smatra Pupić.

Kad ste donijeli odluku, treba pratiti kategorije kroz koje će raščišćavanje biti puno jednostavnije.

Proces KonMari uređenja

Kreće se od najlakše prema najtežoj. Znači, počinjemo od odjeće, pa knjige, papiri, razno i sentimentalne stvari. Ova kategorija razno ima još potkategorija, nekih 23, 24, isto kreću od lagane prema težem, znači, DVD-ovi, CD-ovi, električna oprema, preko hobija, ladice svaštare pa sve do kuhinjskih i kupaonskih potrepština.

Bitno je da se radi točno tim redoslijedom jer su po toj težini napravljene i zadnje i najbitnije pravilo po čemu je ona zapravo poznata je da se prilikom raščišćavanja biraju stvari koje ostaju, a ne stvari koje ćemo odbaciti. Znači, fokusiramo se na pozitivno, odnosno da li nam stvar izaziva radost, da li volimo koristiti tu stvar, da li je nikada ne bismo prodali, nikada ne bismo dali jer nije bitna količina, mi možemo recimo imati tisuću knjiga u svom dnevnom boravku, bitno je da svaku od tisuću volimo, čitamo i ne bismo nikome dali, kaže Pupić.

Ova japanska metoda funkcionira tako da sve stvari iz jedne kategorije, na primjer, odjeću, stavite na hrpu. Za svaki komad trebate se zapitati treba li vam doista i donosi li vam radost, kad ste je posljednji put odjenuli i hoćete li opet. To će dovesti do zaključka trebate li bolje organizacijsko rješenje ili ćete zadržati samo dio odjeće. Ista se metoda može primijeniti na bilo koju prostoriju u domu i bilo koje predmete.

Kad rješavate tanjure, rješavajte samo tanjure, kad rješavate, ne znam, alate, čavle ili to u garaži, rješavajte samo tu kategoriju i nađite prvo sve čavle tek onda krenite na neke veće alate ili nešto drugo, objasnila je Pupić.

Najteži dio procesa

Najteža kategorija su sentimentalni predmeti i ona se radi posljednja. KonMari metoda se fokusira dosta na emocije i koliko smo mi vezani za stvari. Koliko ne možemo pustiti. Jer koliko ne možemo stvari pustiti sa stvarima, to ustvari pokazuje koliko ne možemo u nekim drugim, u našim odnosima ili na poslu pustiti, rekla je Pupić za Dom na kvadrat.

Organizacija papira često stvara probleme u kućanstvu i na radnom mjestu, a prema ovoj metodi, treba ih podijeliti u tri kategorije i tako ih organizirati.

Dijelimo ih na kategoriju rijetko, dokumenti i papiri koje rijetko posežemo, koji nam trebaju, kao što su rodni listovi, domovnice, neke stvari za auto, banku, poštu, posao i tako dalje, garancije naših aparata, zatim druga kategorija su papiri koji nam često trebaju, stvari koje ne možemo zapamtiti, a koje često posežemo za njima.

Na primjer, neke lozinke, neka uputstva za aparate koje koristimo, neki recepti koji nam trebaju, recimo možemo djeci ostaviti uputstva kako upaliti veš mašinu, koji deterdžent koristiti i takve stvari i treća kategorija su ustvari tekući papiri. Tekući papiri su svi oni koje rješavamo u iduća dva tjedna. To je kad uđemo u kuću i stavimo režimo na stol, kad stavimo neke pozivnice, neke formulare koje moramo riješiti i njih rješavamo u sljedeća dva tjedna, objasnila je Pupić.

Ladice su uvijek jednostavnije za održavanje od polica, a kutije su najbolji organizatori koje možete koristiti u svakom ormaru. Samo se hrabro odlučite za radost.

Oglas

Interijeri

Znate li kako opremiti apartman i iskoristiti njegov puni potencijal?

Lesnina otvara sezonu uređenja aprtmana!

Intenzivne pripreme za novu ljetnu sezonu su počele. Želimo li nadmašiti očekivanja naših gostiju, ugodno i praktično uređen apartman najbolja je pozivnica za njihov boravak. Opremanje apartmana za iznajmljivanje zahtijeva ponešto drugačiji pristup nego kad je riječ o uređenju stambenog prostora.

Apartman će koristiti različiti ljudi s različitim navikama i potrebama, pa je od samog stila možda od veće važnosti da interijer apartmana bude udoban i efektnog izgleda, a namještaj kvalitetan i funkcionalan. U svim Lesnina XXXL trgovinama i na webshopu dostupna je ponuda namještaja i opreme za dom koja nudi niz rješenja za opremanje apartmana i stvaranje odmora za nezaboravna sjećanja.


Koja su to zlatna pravila za uređenje apartmana ako želimo da to bude investicija s povratom?


Pažnju svakako treba posvetiti odabiru velikih komada namještaja, kao što su kreveti, garniture za sjedenje, kuhinjski elementi, ali i ugradbeni kućanski aparati. Naravno, detalji čine razliku, pa je dodatno potrebno prostor upotpuniti akcentnim dekoracijama, kombinirajući luksuznije i pristupačnije predmete.

Boje koje se koriste uglavnom su neutralne i mirne, a dekorativnost i karakter mogu se postići kroz sitnice koje su efektne i koje se lako i povoljno mogu zamijeniti, ovisno o posljednjim trendovima.

Namještaj neka bude lagan i praktičan, po mogućnosti i višenamjenski. Za lakše održavanje preporučljivo je odabrati perivu boju za zidove, sklopive stolice koje se mogu po potrebi maknuti ili razvući te namještaj otporan na ogrebotine.

Ključni komadi za uređenje interijera


Kutna garnitura ili trosjed za relaksaciju najbitniji su element dnevnog boravka. Odabir kvalitetnih materijala osigurat će trajnost garniture, pa savjetujemo drvo i čelik kao osnovu i tekstil kao gornjište.

Lesnina savjetuje kako održavati namještaj

Dobar krevet i madrac ključni su ulozi jer gosti se na odmoru žele dobro naspavati. Ako veličina sobe dopušta, preporuka je da je vizualno nadogradimo dodavanjem manjih komada namještaja poput fotelje.

Za ljepši san svojih gostiju odaberite posteljinu od prirodnih materijala, bilo da se radi o pamučnom platnu, krepu ili satenskoj posteljini.


Uloga detalja je upotpuniti i uljepšati doživljaj prostorije. Jedan ili dva dekorativna komada bit će dovoljna za transformaciju apartmana ili kuće. To mogu biti tepisi, zanimljive svjetiljke, košare, osebujne vaze i slično. Od 7 do 10 komada bit će dovoljno za transformaciju dojma.
Čarobni trenuci odmora nastaju i u eksterijeru! Dvorište, vrt, terasa i balkon gostima su itekako važni. Priuštite im ugodan boravak odabirom kvalitetnog vrtnog namještaja koji će dugo trajati.

U svim Lesnina trgovinama i na web shopu aktualna je već i nova ponuda vrtnog namještaja, baš kao i raznoliki izbor proizvoda koji inspiriraju u kreiranju rješenja za kompletno uređenje apartmana.

Nastavite čitati

Interijeri

Kako urediti stan za najam

Uređenje interijera stana za najam od iznimne je važnosti, neovisno o tome radi li se o kratkoročnom ili dugoročnom najmu. Privlačan dizajn potaknut će veći broj rezervacija, a postoji nekoliko ključnih elemenata na koje je posebno važno obratiti pažnju. Svaki arhitekt ili dizajner koji pristupa uređenju stana za najam, trebao bi imati ajmo reći neka tri elementa, kojima se vodi u projektiranju stana.

Prvo je svakako funkcionalnost prostora, koja mora biti prilagođena gostu, drugo je ta estetika, taj neki story koji se nudi gostu, zbog čega čega on želi doći i ili se ponovno vratiti, a treće je taj hospitality element, znači da se gost osjeća dobrodošlo, rekla je Kristina Duran Grob, dizajnerica interijera za turistički smještaj.

Funkcionalnost i estetika igraju ključnu ulogu u privlačenju potencijalnih gostiju

Osjećaj dobrodošlice potaknuti će svježe cvijeće, uredno složeni ručnici, uredna posteljina na krevetu te postavljen stol za objed. Uređenje stana za najam ne treba stajati čitavo bogatstvo već treba odgovarati namijeni. 

Svakako treba uzeti u obzir budžet klijenta, jer radi se stanu za najam i svakako treba gledati da takvi stanovi ne trebaju biti pretrpani namještajem. Moraju biti funkcionalni, tako da ako imate klasičan stan za stanovanje, sigurno ćete imati više ormara nego u stanu koji je za najam. Ili kada projektirate takav stan, uvijek treba odvojiti jedan dio u ormaru koji se može zaključati gdje možete imati posteljinu, ručnike do čega gost ne može doći. 

Važno je definirati kome je stan namijenjen i obratiti pozornost gdje se stan nalazi

Jedna od ključnih stavki je odrediti svoju ciljanu skupinu, bilo da su to obitelji s djecom, nomadi ili putnici, te zatim uključiti lokaciju stana u koncept uređenja. Kada projektiram stanove, lokacija je jako važna jer gledam dakle, je li stan u centru grada, recimo ovaj stan je u centru grada i on je nekakav primjer socijalnog stanovanja između dva rata u Zagrebu, tako da smo se mi i tim nekim stvarima vodili da gostu prikažemo Zagreb u to doba, kakav je bio, tako da svakako ima veze lokacija ili ako stan nije u centru grada, onda opet treba gledati da stan pruži možda neki dugoročniji, mogućnost dugoročnijeg boravka gostu tako da se onda tu opet malo drugačije projektira nego ako gost ostaje na dan ili dva kao što recimo češće u centru grada.

Kreativna rješenja i prilagodba kuhinje prema broju stanara

Tako je i u ovom stanu ta međuratna arhitektura diktirala stil uređenja. Nosivi zidovi nisu dozvoljavali tlocrtne promijene već su zaslužni za kreativna rješenja dizajnerice. Poput kuhinje u neobično slovo L, a kod njenog opremanja, također postoje neka pravila. 

Prilikom opremanja kuhinje, treba vidjeti za koliko osoba je ustvari kategorizacija stana napravljena. Ako je stan za dvije ili tri osobe, toliko stavite posuđa isto tako bešteka, znači trebate imati tave, trebate imati lonce, može čak i tave za palačinke, a od aparata svakako preporučam da se stavi aparat za kavu, kuhalo za vodu i toster. 

Udobnost i estetika u ravnoteži

Dekoriranje stana za najam je delikatna situacija u kojoj treba pripaziti da stan nema previše niti premalo dekoracija i nikako osobnih stvari vlasnika. Kristina se u ovom stanu odlučila za detalje vezane za Zagreb. 

Dnevna soba treba biti dizajnira za uživanje u trenutku, a spavaća soba za nesmetan odmor. 

U spavaćoj sobi svakako estetika je važna, dakle, trebate definirati kako spavaća soba izgleda, međutim ono što je također važno je udobnost. Dakle, da se gost može dobro naspavat i odmoriti tako da svakako preporučam izabrati kvalitetan madrac i naravno, zaštitu za madrac te posteljinu koju ja najčešće preporučujem je bijela posteljina, bilo da je pamučna, krep, damast, nije važno, ali je važno da, jer ona daje taj jednu element čistoće, luksuza, nekakvog hotelskog filinga.

Iznimno je važno da dizajn interijera bude fotogeničan, jer će fotografije ostaviti prvi dojam na potencijalne goste. 

Nastavite čitati

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice