Uređenje interijera
Oronuli stan u Splitu pretvoren u lukzusni dom
Glavni zahtjev investitora je bio moderan stan, ali koji će biti bezvremenski
Pretvoriti devedesetak kvadrata stana iz 1973.u luksuzan i svevremenski interijer, bio je izazov stavljen pred arhitekticu i produkt dizajnericu Miru Matulović Burazin.

Moderan, ali timeless stan
‘Glavni zahtjev investitora je bio moderan stan, ali koji će biti timeless, da sam dizajn ne ostari brzo. Ali opet da ima neke trenutke koji su jako moderni ali s godinama lako promjenjivi, a da sam kostur bude dosta klasičan’, kaže Mira Matulović Burazin, mag. ing. arhitekture, M14N.
Otvoreni koncept stana, s dosta prostora za obitelj i goste dobila je rezanjem zidova i smanjivanjem nekad velikog ulaznog hodnika. Stvorila je interijer prepun čistih linija i ugradbenih elemenata s mnoštvom skrivenog prostora za odlaganje.

‘To nam je omogućilo da se igramo s pojedinim elementima, tako da je TV komoda u vrlo neobičnoj roza boji, koja možda nije uobičajena za dnevne prostore, više se stavlja u nekakve dječje sobe, ali nam je omogućilo da bude dosta nenametljiv akcent s obzirom na ostatak prostora’, kaže.
Splitska arhitektica dizajnirala stol i kuhinju
Komoda u kojoj su skriveni uređaji koje trebamo, ali ih obično ne volimo vidjeti ispod TV prijemnika, je produkt dizajn ove mlade splitske arhitektice.

Dizajnirala je i blagovaonski stol i kuhinju. Njene ideje kao i 90 posto namještaja u stanu realizirala je splitska tvrtka Šimundža&Co. koja već 40 godina radi namještaj po mjeri. Vrlo su dobri u izradi namještaja za luksuzne stanove, vile i hotele.
‘Volimo kada nam arhitekti daju zahtjeve, postave izazove, a opet s druge strane, sve detaljno iscrtaju, znaju sve potrebe svojih kupaca, imaju poprilično analiziranu, cijeli raspored unutrašnji ormara, samih ugradbenih elemenata u kuhinji i slično’, kaže Jelena Hrga, Šimundža&Co.

‘Što manje zatovrenog prostora’
Koliko god je zahtjevno, toliko je opet zahvalno kad arhitekt ima kompletnu viziju jednoga doma.
Mirina vizija bila je petrolej plava kuhinja sa zlatnom napom i zlatnim ručkicama. S napom koju je sama dizajnirala, udovoljila je i jednom zanimljivom zahtjevu investitora.

‘Što manje zatvorenog prostora, ali što više spremišta, što je vrlo oprečan zahtjev. Dobili smo to na način da smo većinu kuhinje zatvorili, osim dijela gdje nam je indukcijska ploča’, dodaje.
Gres ploče u kuhinji i kupaonici
Za oblaganje tog prostora koji zajedno s radnom površinom djeluje kao cjelina, koristila je veliko-formatne terrazzo pločice talijanske tvrtke Refin. Riječ je o gres pločama dimenzije 120×278 cm koje se koriste za izradu kuhinjskih radnih ploča. Izvođenje takvih ploča zna biti zahtjevno, ali jako su tražene u interijerima i djeluju vrlo atraktivno. Osim u kuhinji, koristila ih je i u kupaonici, ali i kao površinu blagovaonskog stola.

‘Klijenti nisu htjeli previše komplicirati s bojama i uzrocima, nit vodilja je bila da bude što opuštajuće, pa sam ih nagovorila da sva keramika bude jednoobrazna, samo da se igramo tonalitetom ili veličinom granulata. Tako da same pločice, na terasi i kupaonicama su iste, istih dimenzija ali su različitih tonova’, pojašnjava arhitektica Mira.
Materijali laki za održavanje
Zahtjev investitora bili su i materijali laki za održavanje pa je visokokvalitetna keramika talijanske tvrtke Refin bila nepogrešiv izbor. U samoj kupaonici, željeli su hotelski, spa ugođaj koji je postignut uravnoteženom kombinacijom terrazzo pločica s malim fugama i namještajem boje svijetlog drva.

‘Ovo mi je najdraža kupaonica jer mislim da smo tu izvrsno postigli zahtjev za opuštajućom atmosferom od mojih investitora, u tome mislim da su mi najviše pomogao odabir pločica. Meni kao arhitektu bilo je vrlo važno da pločice koje smo odabrali budu kvalitetne, da imam potpuno povjerenje u tvrtku koja stoji iza njih, da imam veliki izbor, i ako ikakvih bude problema da znam da mogu se problemi riješiti’, nadovezuje se.

Kroz cijeli stan proteže se svijetli parket chevron uzorka koji zadovoljava početni zahtjev investitora da stan bude bezvremenski. Zlatna rasvjeta još je dan u nizu detalja koji ostvaruju zahtjev za modernim i luksuznim interijerom.
‘Dovoljno prostora da dišu’
‘To im je bio dosta važan zahtjev, da imaju velike umjetnine, da ostavimo dovoljno prostora da one dišu, i da imaju slobodu, da se u njima može uživati, a da nisu previše dinamitne’, kaže.

Velike umjetnine nalaze se i u spavaćoj sobi koja ima veliki ugradbeni ormar sa staklenim vratima. Njime je ponovno udovoljen zahtjev vlasnika da što manje stvari bude vidljivo. Cijeli stan ipak je trebalo prozračiti i nekim otvorenim namještajem, što je arhitektica učinila nesvakidašnjom bibliotekom.

Maksimalno iskorišten svaki kutak stana
Sav ovaj namještaj po mjeri učinio je da interijer zrači skladom, a arhitektici omogućio da ostvari ideje i svlada izazov da maksimalno iskoristi svaki kutak stana i stvori bezvremenski interijer s modernim elementima koji se s godinama mogu mijenjati.

Tako da ukoliko vama za nekih 15, 20 godine padne napamet promijenit vratnice, mi već sve mjere imamo u sustavu. Upravo zato, kasnije vam je znatno pristupačnije odvažiti se na renovacije’, kaže Jelena.
Ovaj stan s pogledom na more, nakon gotovo 50 godina zasluženo je dobio potpuno novo ruho. Za njega je vizija arhitektice, u simbiozi sa stručnom izvedbom namještaja po mjeri bila dobitna kombinacija.
Dekoracije i detalji
Ikone dizajna: vintage lampe koje definiraju interijer
Vintage i antikne lampe donose toplinu, karakter i dozu nostalgičnog glamura u suvremene interijere
U oblikovanju doma koji odiše toplinom i osobnošću, lampe su mnogo više od funkcionalnog izvora svjetla. One postaju element koji povezuje prostor, oblikuje raspoloženje i naglašava ljepotu interijera. Svjetlost koju stvaraju poziva na opuštanje, unose mir i stvaraju diskretan akcent koji čini da se prostor doživi intimnije i osobnije. I dok suvremeni dizajn često slavi čiste linije i pročišćenost forme, vintage i antikne lampe unose onu posebnu notu karaktera: profinjeni kontrast koji oplemenjuje prostor, stvarajući slojevitu i emotivnu estetiku. Njihova patina, ručno oblikovani detalji i bogatstvo materijala interjeru daju suptilnu naraciju — onu o vremenu, majstorstvu i trajnosti dobrog dizajna.
U bezvremenskim, klasično uređenim interijerima, ovakvi komadi djeluju prirodno i smireno, kao logičan nastavak arhitekture i namještaja. U modernim prostorima, pak, postaju pažljivo birani statement-akcenti koji prekidaju monotoniju geometrije i donose toplinu i teksturu.
Predstavljamo najpoznatije ikone rasvjetnog dizajna — komade koji su obilježili povijest interijera, a čiji originali, kao i bezbrojne suvremene interpretacije, i danas fasciniraju dizajnere i kolekcionare širom svijeta.
Otkrivamo kako rasvjeta utječe na ambijent i raspoloženje
Ambijentalna rasvjeta – kako ju odabrati i smjestiti

Tiffany lampe: neodoljivi šarm secesije
Tiffany lampe nastale su krajem 19. stoljeća u ateljeu Louisa Comforta Tiffanyja, američkog umjetnika i pionira secesije. Manje je poznato da je veliki doprinos stilu i prepoznatljivom izgledu lampi ateljea Tiffany Studios dala i Clara Driscoll, voditeljica ženskog odjela za rezanje stakla. Clara Driscoll dizajnirala je više od trideset modela Tiffany lampi, među kojima su najpoznatiji Dragonfly, Wisteria i Daffodil. Tiffany lampe prepoznatljivim čine ručno izrađena sjenila od komadića obojenog stakla, spojenih bakrom tehnikom sličnom vitražu. Svaka lampa je unikat – rezultat dugotrajnog procesa, pažnje prema detaljima i istančanog osjećaja za boju i formu. Originalne Tiffany lampe danas predstavljaju kolekcionarske dragocjenosti, a njihova vrijednost na aukcijama nerijetko dostiže desetine, pa čak i stotine tisuća eura. Moderne interpretacije ostaju vjerne autentičnom stilu, nudeći šarm starine po pristupačnijim cijenama.

Emeralite lampa: elegancija na radnom stolu
Emeralite ili bankarska lampa, prepoznatljiva po smaragdno zelenom staklu i mesinganoj osnovi, već više od stoljeća simbolizira profesionalnost i sofisticiranost. Lampa koju je 1909. godine dizajnirao Harrison D. McFaddina, prvotno je služila bankarima i stručnjacima koji su cijenili kvalitetno i usmjereno svjetlo. Staklena sjenila izrađivana su tehnikom „cased glass“ u Češkoj, a kombinacija funkcionalnosti i elegancije učinila je lampu izuzetno popularnom tijekom 20. stoljeća. Danas su originalni modeli i dalje traženi među kolekcionarima, dok reprodukcije omogućuju da ovaj klasični dizajn unese karakter i toplinu u suvremene interijere.
Nesso stolna lampa – ikona šezdesetih
Kada je 1967. godine dizajnerski dvojac Giancarlo Mattioli i Gruppo Architetti Urbanisti Città Nuova predstavio Nesso lampu za Artemide, svijet rasvjete dobio je ikonu futurističkog dizajna. Inspirirana organskim formama i pop-art energijom kasnih šezdesetih, Nesso se prepoznaje po svojoj skulpturalnoj silueti nalik gljivi i fluidnim linijama koje se elegantno šire poput svjetlosnog oblaka. Lampa je zrađena od inovativne plastike ABS — materijala koji je tada predstavljao revoluciju u industrijskom dizajnu. Svojom smjelom, skulpturalnom pojavom, Nesso je savršen primjer komada koji spaja funkcionalnost, tehnološki napredak i poetsku formu, ostajući po svojoj vizualnoj snazi jednako relevantna u suvremenim interijerima kao i u trenutku kada je nastala.

PH5 Pendant lampa – skandinavski dizajn savršenog svjetla
Dizajnirana 1958. godine od strane legendarnog danskog dizajnera Poula Henningsena za Louis Poulsen, PH5 pendant lampa postala je simbol skandinavskog modernizma i majstorstva u oblikovanju svjetla. Njena višeslojna reflektorska konstrukcija ravnomjerno raspoređuje svjetlost, smanjuje odbljesak i stvara mek, ugodan sjaj. Elegantna u jednostavnosti, PH5 spaja funkcionalnost s poetičnom estetikom. Bijela verzija posebno naglašava njezin minimalistički, gotovo skulpturalni karakter, čineći lampu suptilnim, a opet upečatljivim akcentom u interijeru. PH5 nije samo rasvjeta. To je dizajnerska ikona koja i danas, više od šest desetljeća kasnije, nadahnjuje moderne prostore svojom bezvremenskom kombinacijom forme, funkcije i svjetlosnog doživljaja.

Arco podna lampa: elegntni luk koji definira prostor
Dizajnirana 1962. godine od strane braće Achille i Pier Giacomo Castiglioni, Arco podna lampa brzo je postala jedna od najprepoznatljivijih ikona modernog dizajna. Elegantni luk od nehrđajućeg čelika u kombinaciji s masivnom mramornom bazom donosi visoku funkcionalnost i skulpturalni efekt u prostor. Zahvaljujući svojoj konstrukciji, lampa osvjetljava prostor iz različitih kutova, bez potrebe za fiksnim ugradnjama. Impozantna silueta stvara snažan vizualni akcent. Arco savršeno spaja industrijsku snagu i minimalističku eleganciju. I danas, više od pola stoljeća nakon nastanka, ostaje nezaobilazan komad u suvremenim i klasičnim interijerima.
Vintage lampe nisu samo rasvjetna tijela. One su simbol epohe u kojoj su majstorstvo, detalj i umjetnički izraz bili na cijeni. Svaka lampa nosi priču o stilu i estetici svog vremena. U suvremenim interijerima ne služe samo kao izvor svjetla — postaju vizualni akcent, donose toplinu i stvaraju atmosferu koja priziva prošlost. Njihova prisutnost podsjeća da istinska ljepota ne zastarijeva. Ona ostaje inspiracija i danas, spajajući povijest i suvremenost u svakom prostoru.
Rasvjeta u interijeru – od funkcionalnosti do dekoracije
Imate problema s koncentracijom? Krivac za to može biti i loša rasvjeta
Boje i materijali
Od škola do luksuznih interijera – terrazzo se ponovno vraća na velika vrata
Ovaj materijal s bogatom poviješću, koji spaja estetiku, trajnost i održivost, iznova pronalazi svoje mjesto zahvaljujući suvremenim tehnikama izrade i bezvremenskom šarmu
Nekada zaštitni znak školskih hodnika, muzeja i stubišta javnih zgrada, a danas omiljen detalj u modernim stanovima i dizajnerskim hotelima – terrazzo ponovno osvaja arhitekturu i interijere. Ovaj materijal s bogatom poviješću, koji spaja estetiku, trajnost i održivost, iznova pronalazi svoje mjesto zahvaljujući suvremenim tehnikama izrade i bezvremenskom šarmu.
Marmoleum – podni materijal nove generacije koji osvaja interijere
Iako se terrazzo u nekom obliku pojavljuje još u antičko doba, verzija kakvu poznajemo danas nastaje u Veneciji u 15. stoljeću. Bio je iznimno popularan u Italiji, a kada i kako se počinje širiti po svijetu i zašto ga danas ponovno volimo, objašnjava Antonia Matković Šerić, mag. art., voditeljica Odjela za provedbu programa protupotresne, energetske i cjelovite obnove nepokretne kulturne baštine Grada Zagreba.

Mala povijest terrazza
Nekad se terazzo obožavao, zatim skrivao, a danas ga opet volimo. Njegova povijest prava je priča o transformaciji – od praktičnog rješenja do simbola luksuza.
„Znate svi za mozaik pod, to je opus teseratum, a terrazzo zapravo dolazi iz tog naslijeđa,“ objašnjava Matković Šerić.
Naziv potječe od talijanske riječi terrazza, jer se prvotno koristio kao podna obloga venecijanskih terasa. U renesansi su venecijanski majstori počeli koristiti ostatke mramora i kamena s gradilišta luksuznih vila i palača. Tako su stvarali podove koji su, osim što su bili praktični, imali i estetsku vrijednost.
Kroz 18. i 19. stoljeće terrazzo se širio Europom, a s Austro-Ugarskom monarhijom stigao je i u Hrvatsku. U to vrijeme terrazzo postaje dio zagrebačke arhitektonske priče – od školskih hodnika do stubišta javnih ustanova i gradskih palača.

Terrazzo u Zagrebu: između tradicije i luksuza
„Zanimljivo je da terrazzo u Zagrebu nalazimo u Etnografskom muzeju, na glavnom stubištu u Mažuranićevoj 14, zatim u Prvoj ekonomskoj školi u Medulićevoj, a pronađen je čak i u dvorcu Brezovica iz 18. stoljeća,“ navodi Matković Šerić.
Rani primjerci često su imali grublju teksturu jer se površina polirala kamenom, no s vremenom je terrazzo postao sinonim za eleganciju.
Ono što je nekoć nastalo iz praktičnosti – korištenje ostataka materijala – pretvorilo se u luksuzni element interijera.
Prvotno zamišljen kao ekonomično rješenje, terazzo je slučajno postao i simbol estetike. Kombinacija raznobojnih kamenčića u cementnoj podlozi davala je dojam mramora, što ga je učinilo popularnim u palačama i reprezentativnim prostorima.


Izazovi obnove i suvremena primjena
Danas se u brojnim obnovama kulturne baštine terrazzo nastoji očuvati i restaurirati.
„Kod rekonstrukcija najveći je izazov ukloniti novije slojeve poda, a da se ne ošteti originalna podloga. No zahvaljujući suradnji konzervatora i izvođača radova, moguće je sačuvati izvorni izgled i završnu obradu,“ ističe Matković Šerić.
Zahvaljujući suvremenim tehnologijama, terrazzo danas doživljava pravu renesansu. Novi tipovi izrađuju se s epoksidnim ili polimernim vezivima, što omogućuje brže stvrdnjavanje, veću otpornost i jednostavnije održavanje. Osim izlijevanih podova, sve su popularnije i terrazzo pločice – praktične, lagane i pogodne za moderne interijere.

Terrazzo u suvremenom dizajnu
Terrazzo se danas može pronaći u gotovo svakom tipu prostora – od stanova i ureda do hotela i restorana. Zahvaljujući suvremenim obradama, dostupan je u širokoj paleti boja i uzoraka: od minimalističkih monokromatskih varijanti do vibrantnih kompozicija koje podsjećaju na umjetnička djela.
Posebno su tražene terrazzo pločice koje kombiniraju tradicionalni izgled s praktičnošću moderne ugradnje. Dolaze u različitim formatima, mat ili visoko poliranim obradama, a koriste se u kupaonicama, kuhinjama, hodnicima i vanjskim prostorima.
Njegova svestranost i mogućnost prilagodbe čine terrazzo jednim od najpoželjnijih materijala u današnjem interijer dizajnu.

Bezvremenski materijal koji traje
Iako je kroz povijest prošao put od funkcionalnog do luksuznog, terazzo nikada nije izgubio svoju osnovnu vrijednost – dugotrajnost. Danas, kada su održivost i kvaliteta ponovno u fokusu, ovaj povijesni materijal vraća se kao simbol promišljenog dizajna i zanatske vještine.
Zahvaljujući svojoj otpornosti, lakoći održavanja i mogućnosti kreativne prilagodbe, terrazzo je ponovno postao poželjan izbor – kako u obnovi kulturne baštine, tako i u oblikovanju modernih, elegantnih interijera.






