Povežimo se
Adventski kviz

Uređenje interijera

Milanski sajam “Salone del Mobile” diktira trendove 

Prošloga tjedna održan je prestižni međunarodni sajam namještaja i opreme za dom, milanski “Salone del Mobile”. S posvetom velikom umjetniku, Leonardu da Vinciju, od čije je smrti prošlo 500 godina, izlagači su pokazali trendove i novitete koji će obilježiti iduću godinu. Posjetila ga je i arhitektica Sunčica Mastelić Ivić koja nas je provela kroz najzanimljivije dijelove sajma.

Duga tradicija

Šezdeset i prvo izdanje talijanskog sajma dizajnerskog namještaja “Salone del Mobile” posjetiteljima je omogućilo da pogledaju izložbene prostore čak dvije tisuće brendova iz trideset sedam različitih zemalja. U samo šest dana kroz sajam je posjetilo više od tristo tisuća ljudi .

“Ovaj sajam predstavlja najjači svjetski sajam namještaja i dizajna interijera uz dužno poštovanje svim ostalim svjetskim sajmovima”, kazala je Sunčica.

Rekordan broj izlagača

Svake godine sajam prikazuje najnovije proizvode vodećih svjetskih tvrtki za dizajn namještaja, kao i nove talente u industriji. Tako je ove godine na njemu priliku za izlaganje dobilo čak  550 mladih dizajnera iz 31 zemlje te 28 dizajnerskih škola i fakulteta iz 18 zemalja.

“On pokazuje presjek stanja najvažnijih dizajnerskih svjetskih kuća i prema njihovim pokazateljima formira se ostatak svjetskog tržišta dizajna namještaja”, ističe Sunčica.

Sajam je zbog lakšeg praćenja i snalaženja podijeljen u nekoliko zona. Najvažnija je ona od nekoliko paviljona u kojem se nalaze najutjecajnije svjetske europske dizajnerske kuće.

Minimalistički vs. maksimalistički pristup

Riječ je o kućama koje su zadržale minimalistički pristup, visokokvalitetne su, a njihov namještaj se prenosi generacijama, i upravo takav namještaj predstavlja dobru investiciju u dizajn i u kupovinu namještaja jer takav namještaj ne slijedi trendove. 

U drugim zonama “Salone del Mobile” ipak otkriva pomak prema maksimalizmu, s hrabrim nijansama boja, uzorcima i teksturama koje  zauzimaju središnje mjesto u dizajnerskim pričama. Eksperimentira se sa svijetlim, privlačnim nijansama i jedinstvenim uzorcima kako bi se stvorio dizajn namještaja kojem se teško može odoljeti.

“Imamo prigušene, manje zasićene, ali svijetle tonove. To je prljavo ružičasta, bež boja, siva boja, maslinasto zelena, prašnjavo smeđa boja i prašnjavo plava boja. U smislu volumena, primjećujemo da su volumeni obli, da su mekanih formi, a tkanine su ili grublje poput oponašanja prirodnog lana ili su mekanije pa podsjećaju na šišanu ovčju vunu.”

Održivi dizajn, mediteranski dizajn…

Na ovogodišnjem sajmu u fokusu je bio održivi dizajn. Riječ je o namještaju izrađenom od obnovljenog drva, recikliranog stakla i organskih tkanina poput pamuka, lana i konoplje. 

“Možemo vidjeti i trend mediteranskog pristupa dizajnu namještaja, a to između ostaloga znači puno grublje obrađeno drvo. Namještaj koji je identičan u oblikovanju s obzirom na to je li za unutrašnje prostore ili za vanjske prostore, pa možemo reći da se briše granica između indoor i outdoor namještaja, a to možemo zahvaliti tome što je industrija tekstila razvila tkanine koje jednako podatno i fino izgledaju bilo da se radi o tkaninama za unutrašnje ili za vanjske prostore”, objašnjava arhitektica.

Na tragu trenda mediteranskog dizajna primjećuje se razvijanje tekstila od pletene kože. Predviđa se da će taj trend uzeti maha zbog svoje multifunkcionalnosti.

Može se koristiti u tapeciranju namještaja, u izradi dekorativnih jastuka i u različitim oblogama zidova i to može dati jednu reljefnu podatnost takvoj vrsti interijera.

Energetski učinkovita rasvjeta trend je u svijetu dizajna rasvjetnih tijela čiji su primjerci bili izloženi na o međunarodnom sajmu rasvjete koji se odvijao u sklopu milanskog sajma.

Idealno vrijeme za posjetiti Milano

Premda je “Salone del Mobile” prvenstveno sajam namještaja koji posjećuju arhitekti i dizajneri, tijekom njegova trajanja cijeli Milano vrvi od događanja.

Već nekoliko zadnjih godina nije samo interesantno otići u doba sajma na “Salone del Mobile” u četvrti Ro, nego se treba uputiti i u centar grada Milana, u zonu Brera gdje se već dugi niz godina održavaju dešavanja u različitim showroomima koje nazivamo “Fuori salone”.

Ove godine je to bilo raskošnije nego ikad, tim više što su određene vrlo osebujne dizajnerske kuće uočile da bi bilo zgodno da ne sudjeluju uopće na glavnom sajmu već da ono što žele pokazati izlože na tim posebnim događanjima pored Salone u četvrti Brera.

I ove se godine u četvrti Brera na svakom koraku mogao konzumirati kvalitetan sadržaj brendova koji se bave različitim sferama dizajna, kao i pogledati novitete nekih od prvaka automobilske, modne i tehnološke industrije.

 
 

Dekoracije i detalji

Umjetno božićno drvce: Prolazni trend ili održiva blagdanska odluka?

Stručnjaci ističu da umjetno božićno drvce ima smisla upravo tada kada se koristi dugoročno

Sve više kućanstava za Božić bira umjetno božićno drvce. Razlozi su jasni – jednostavno održavanje, dugotrajnost i činjenica da moderni modeli izgledom sve uvjerljivije oponašaju prirodno drvce. Umjetno božićno drvce danas više nije kompromis, već promišljena odluka prilagođena suvremenom načinu života.

Umjetni ili ipak pravi bor? Evo kako odabrati božićno drvce za vaš dom

Što je trenutno u trendu i na što obratiti pažnju pri kupnji, doznali smo u Lesnini, gdje se ponuda umjetnih božićnih drvaca iz godine u godinu značajno proširuje.

Umjetno božićno drvce prilagođeno svakom prostoru

Jedna od najvećih prednosti koju nudi umjetna jelka jest velik izbor dimenzija i oblika. U ponudi su modeli za manje stanove, ali i raskošna drvca za velike dnevne boravke.

Kako ističe Valentina Lafter Filipčić, prodajna savjetnica u Lesnini, kupci mogu birati između užih i nižih umjetnih božićnih drvaca za ograničene prostore te robusnijih modela za veće interijere. Visine se kreću od oko 120 centimetara pa sve do gotovo prirodnih, impozantnih dimenzija.

Kako je umjetno božićno drvce postalo gotovo neprepoznatljivo od pravog

Razvoj tehnologije izrade značajno je promijenio izgled umjetnog božićnog drvca. Današnji modeli izrađuju se od PVC i PE polimera koji se oblikuju u trodimenzionalne iglice lijevane u kalup, zbog čega drvca izgledaju iznimno realistično.

Posebna se pažnja posvećuje gustoći grana, prirodnoj boji iglica i detaljima poput imitacije snijega, koja je sve popularnija među kupcima koji žele zimsku atmosferu tijekom cijelog prosinca.

Praktičnost umjetnog božićnog drvca u svakodnevnom životu

Osim izgleda, umjetno božićno drvce donosi i niz praktičnih prednosti. Modularna konstrukcija omogućuje jednostavno sastavljanje i rastavljanje, a nakon blagdana drvce se lako sprema i ne zauzima prostor tijekom ostatka godine.

U urbanim stanovima, gdje je skladištenje često izazov, ta se funkcionalnost posebno cijeni. Većina modela osmišljena je tako da se može kompaktno sklopiti i pohraniti u ormar, spremište ili podrum.

Umjetno božićno drvce i kućni ljubimci

Posebni modeli umjetnog božićnog drvca osmišljeni su i za domove s kućnim ljubimcima. Kod nekih su modela donje grane namjerno reducirane ili izostavljene kako bi se spriječilo da mačke i drugi ljubimci dođu do kuglica i ukrasa.

Kako bi drvce i dalje izgledalo skladno, donji dio često se dodatno ukrašava košarama, tkaninama ili dekorativnim podlogama koje ujedno skrivaju stalak.

Je li onda umjetno božićno drvce održiv izbor?

Iako se umjetni bor često doživljava kao održivija opcija, važno je sagledati i njegovu proizvodnju – plastiku, metal, energiju i transport. No kvaliteta izrade danas je znatno viša nego prije, pa jedno drvce može trajati dugi niz godina.

Stručnjaci zato ističu da umjetno božićno drvce ima smisla upravo tada kada se koristi dugoročno. Kupnja kvalitetnog modela s namjerom višegodišnje upotrebe znatno smanjuje njegov ukupni ekološki otisak.

Umjetno božićno drvce kao promišljena blagdanska odluka

Današnje umjetno božićno drvce uspješno spaja estetiku, praktičnost i dugotrajnost. Iako ne može zamijeniti miris pravog bora, nudi stabilnost, jednostavno održavanje i vizualnu dosljednost iz godine u godinu.

Za mnoge obitelji ono postaje logičan blagdanski izbor – ne kao zamjena tradicije, već kao suvremena alternativa prilagođena ritmu današnjeg života.

Nastavite čitati

Uređenje interijera

Božićno drvce akademske slikarice Diane Sokolić kao osobna arhiva uspomena

U moru savršeno stiliziranih božićnih drvaca, rijetko se naiđe na ono koje ne slijedi trendove, nego vlastiti život. Pronašli smo upravo takav primjer – bor ukrašen uspomenama, darovanim kuglicama i osobnim pričama, gdje svaka kuglica ima svoje ime i godinu, kako se ne bi zaboravilo kada je i od koga stigla.

Božićno drvce Diane Sokolić nije tek blagdanski ukras, već osobna kronika života, odnosa i uspomena. U domu akademske slikarice bor se ne kiti prema trendovima, već prema emocijama – svaka kuglica ima svoje ime, godinu i priču koja se pamti.

U ovom domu Božić počinje visoko – toliko visoko da se bor kiti uz pomoć ljestvi i jedne posebne osobe.

Bor koji se kiti uz ljestve i zajedništvo

Dianin božićni bor visok je čak 3,5 metra, pa pripreme za njegovo ukrašavanje započinju već početkom prosinca. Bor kupuje u isto vrijeme kada mali gradovi i velike tvrtke biraju svoja drvca, a kiti ga rano, jer joj upravo taj trenutak označava početak blagdanskog ugođaja.

No ovakav bor ne bi bio moguć bez pomoći njezine kćeri. Zajedno ga kite svake godine, uz unaprijed pažljivo posložene ukrase i lampice. Iako samo kićenje ne traje dugo, raskićivanje je znatno opsežniji posao – jer svaka kuglica traži pažnju i mjesto kojem pripada.

Broj kuglica nije važan – osjećaj jest

Na pitanje koliko kuglica ima na ovako velikom boru, odgovor je jednostavan: dovoljno da broj postane nebitan. Ovdje se ništa ne broji – ni kuglice, ni godine, ni uspomene.

Svaka kuglica nosi emotivnu vrijednost. Dio njih potječe iz Dianinog djetinjstva, dio iz djetinjstva njezina supruga, a mnoge su stigle kao darovi. Za jedan okrugli rođendan zamolila je prijateljice da joj umjesto klasičnih poklona daruju božićnu kuglicu. Tako se bor s vremenom pretvorio u zbirku ljudi koje voli.

Neki od tih ljudi danas više nisu prisutni, ali su i dalje tu – na granama bora. Upravo zato, kaže Diana, njezin Božić ima smisao: okružena je ljudima koji su dio njezina života, prošlosti i sadašnjosti.

Kada grana nema dovoljno, a uspomena ima previše

Redoslijed kićenja postoji – barem u teoriji. Počinje se s manjim kuglicama i visuljcima, a kako se grane šire, dolaze veći ukrasi. No vrlo brzo pravila popuštaju. Uvijek ima previše ukrasa i premalo grana.

Rješenje se pronalazi u improvizaciji: kuglice se nižu na flaks i vise tamo gdje grane ostavljaju praznine. Tako bor s vremenom poprima vlastitu logiku, bez stroge simetrije i bez plana. Ono što započne s redom, završi u kontroliranom neredu – ali neredu punom smisla.

Bor koji ne prati trendove, nego život

Dianin bor nekada je bio srebrn, s obojenim lampicama. No kako su kuglice i ukrasi počeli dolaziti kao osobni darovi, bor se promijenio. Više nisu bile samo kuglice – svaka je postala nečiji mali autoportret. Danas je bor šaren, s raznobojnim lampicama i ukrasima koji ne prate aktualne trendove. Nema bijelih svjetala, mašni ni stilskih pravila. Ovo je, kako sama kaže, potpuno netrendi bor – ali zato iznimno emotivan.

Božićno drvce Diane Sokolić nije scenografija, nego atmosfera. Nije trend, nego tradicija. Na njegovim granama ne svjetlucaju samo kuglice, već ljudi, godine i sjećanja – pažljivo sačuvani, da se ne zaborave.

Božićno drvce Diane Sokolić kao umjetnički izraz

Dianin bor nije dekor za fotografiranje niti stilistička vježba. On je atmosfera. Nije trend, nego tradicija. Na njegovim granama ne svjetlucaju samo kuglice, nego godine, ljudi i sjećanja.

I upravo zato podsjeća na ono što Božić u svojoj suštini jest – ne savršena slika, nego osjećaj koji ostaje.

Nastavite čitati

Pratite nas na drušvenim mrežama