Kreirajmo dom zajedno
Kako postaviti stol za romantičnu večeru?
Prigušena svjetla uz svjetlost svijeća, instrumentalna pozadinska glazba i cvijeće, sve su to osnove romantične atmosfere.
Koji je vaš jezik ljubavi? Otkrijte kako ga prepoznati
Bilo da slavite posebnu prigodu ili jednostavno želite iznenaditi voljenu osobu, bitno je obratiti pažnju na to kako postaviti stol za romantičnu večeru. Pažljivo postavljen stol ključan je za savršen doživljaj.
Pripremate li romantičnu večeru za dvoje, pogledajte prijedlog dizajnerice Danice Maričić kako postaviti stol.
Kako postaviti stol za romantičnu večeru?
Općenito, pribor za jelo treba biti raspoređen prema redoslijedu korištenja, uvijek od vanjskog prema unutarnjem dijelu. Pazite da rasporedite predmete pažljivo kako biste održali jednaku udaljenost između njih te vodite računa da sva mjesta za stolom budu u istom ravnini (na primjer, čaše za piće na svakom mjestu trebale bi biti poravnate).
Osnovno postavljanje stola
Pribor za jelo, posuđe i tekstili ( salveta, podmetač ili stolnjak) rasporedite po sljedećem rasporedu:
- Postavite tanjur za večeru u sredinu podmetača, ako ga koristite.
- Salveta ide lijevo od tanjura, a vilica se postavlja na salvetu.
- Nož i žlica idu desno od tanjura, s oštricom noža okrenutom prema tanjuru, a žlica (ako je koristite) desno od noža.
- Čaša za vodu ili piće ide u gornji desni dio postavljanja, iznad tanjura, između njega i noža.

Malo drugačiji stol
Ruže, svijeće i crvena boja klasičan su izbor za Valentinovo.
Simbolika cvijeća – Poklonite cvijet koji govori umjesto vas
No, mi smo odlučili postaviti moderan stol za romantičnu večeru i boju blisku crvenoj – bakrenu. Prvo smo izabrali posuđe modernog dizajna u bakrenim tonovima i to je diktiralo sve ostale detalje.

U današnje vrijeme u dizajnu imamo puno više slobode, puno više miješanja materijala i kombinacija materijala. Večera može biti u rustikalnom tonu, ali i glamurozna.

U skladu s posuđem, odabrali smo moderan dizajn pribora za jelo u kontrastnoj nijansi. Eklekticizam je sveprisutan u dizajnu, pa tako i postavljanju stola, no neka pravila bi ipak trebalo poštivati.
Stvari su se promijenile
Prije možda deset ili dvadeset godina nisu se toliko miješali različiti metali, međutim, u današnje vrijeme kao što miješamo bez problema klasične i moderne elemente u dizajnu, isto tako možemo i metale.

Jedino pravilo koje Danica ističe kao bitno jest to da je bolje da budu ili kontrast ili sasvim isti.
Dakle, ako birate dvije nijanse bakra, možda je bolje da ipak odaberete bakar i nešto što je kontrastno, čime će i sam bakar doći više do izražaja, ali i ovaj kontrastni dio. U ovom slučaju, tu imamo pribor za jelo koji je više u nekim metalnim, srebrnim tonovima, a imamo i crno na tanjurićima za kavu te na čašama za vino i šampanjac.

Korištenjem crnih detalja, bakrena je boja više došla do izražaja.
“Klasična boja za romantiku je crvena, zelena, ne toliko crna, međutim, crna je boja svečanosti i u detaljima kada je stavimo, pogotovo za jedan ovakav stol, ona svemu tome daje još jednu svečaniju notu”, objašnjava Danica.
Na podložak smo stavili prvo dekorativni tanjur, zatim plitki pa duboki.

Sa svijećama ne možete pogriješiti
Za svečanije prilike tu su uvijek čaša ili za bijelo vino ili za crno vino, ovisno o odabiru, čaša za šampanjac. Imamo nekoliko varijanti čaša za šampanjac, a mi smo odabrali nešto klasičniju varijantu koja odgovora uz ovu modernu. Tu je i moderno posuđe koje je odabrano, a svijeće, tj. svijetlo svijeća i romantika uvijek idu jedno uz drugo.
Nekih pravila moramo se pridržavati
Za svečane prilike koriste se platneni ubrusi, a za postavljanje pribora za jelo vodili smo se pravilima bontona.
Vilica je s lijeve strane, a ako služimo bilo što drugo osim špageta, s desne strane imamo nož i žlicu.
Nož je okrenut svojim oštrim vrhom prema tanjuru.
Čaše za vino i šampanjac, ali i vodu, nalaze se s desne strane, dakle glavna čaša za vino obično se nalazi odmah iznad noža.

Na našem stolu cvijeće zastupa ljubav i svu njenu ljepotu.
Što se tiče samih motiva vezanih uz romantične večere, ručkove, naravno da su srca na prvom mjestu.
Ovog puta smo se opet odlučili na nešto malo drugačije, stoga cvijeće predstavlja tu ljepotu ljubavi, veselje ljubavi, i nalazi se na podlošcima za tanjure, isto tako i svijećnjaci za lučice su također lotus koji i po simbolici povezujemo uz ljepotu, ljubav te svjetlost.
Što su komplementarne boje?
Osim uobičajene crvene, mogu se koristiti pastelne boje, pri tom pazeći na njihovu komplementarnost.
Kada govorimo o kombinaciji boja, tu se nastoji postići jedna simbolika komplementarnih boja, dakle u teoriji boja imamo komplementarne boje koje se nalaze na suprotnoj strani spektra boja i koje djeluju zapravo kao jedan par, same su za sebe dovoljno jake, ali zajedno su još puno jače i uspješnije.

Što su komplementarne boje? Naučite kako ih kombinirati u interijeru
Kod postavljanja stola s romantičnom atmosferom ne treba pretjerivati s dekoracijama. Svijeće će obasjati romantiku, a ljubav ionako pobjeđuje sve.
Kreirajmo dom zajedno
Organiziran dom počinje od pravog ormara: Evo kako ga odabrati
Kada se pažljivo isplanira, ormar postaje više od spremišta…
Ormar je najbolji saveznik za održavanje reda u domu. On skriva ono što ne želite da se vidi, a pritom definira karakter prostora – od spavaće sobe do garderobe. No, da bi u potpunosti služio svojoj svrsi, potrebno ga je birati prema vlastitim navikama, prostoru i životnom stilu.
Stručnjaci savjetuju da se kod planiranja interijera nekad isplati upravo od ormara krenuti prvo – jer on određuje raspored, dimenzije i funkcionalnost ostalog namještaja u sobi.
Najčešće greške pri kupnji namještaja – i kako ih izbjeći
Kako odabrati ormar koji će se savršeno uklopiti u vaš prostor, otkriva Sandra Lulić, prodajna savjetnica iz Lesnine.
Kako odabrati ormar po mjeri prostora i navika
„Stanovi su sve manji, pa ljudi žele iskoristiti prostor da bude što funkcionalniji,“ objašnjava Lulić. „Danas se puno više pažnje posvećuje unutarnjem rasporedu ormara – od liftova, ladica i rasvjete do pregrada.“
Prvi korak pri odabiru ormara je mjerenje prostora i analiza vlastitih potreba. No, Lulić ističe da se mnogi zaborave pitati – što im zapravo treba.
„Mi u Lesnini često krećemo upravo od ormara,“ kaže. „Kada znamo gdje će on stajati – zbog širine, visine i dubine – tek tada planiramo ostatak sobe: krevet, noćne ormariće, komodu. Ormar treba biti osnova oko koje se sve gradi.“
Planiranje unutarnjeg rasporeda ovisi i o navikama korisnika. Netko treba više prostora za odjeću na vješalicama, netko više ladica za sitnice.
Zanimljivo, muškarci i žene često imaju različite potrebe – žene vole više manjih pregrada i ladica radi preglednosti, dok muškarci češće traže dublje ladice i dovoljno visine za odijela, kapute ili balonere.
Takve nijanse mogu značajno utjecati na raspored, pa se ormar zapravo prilagođava životnim navikama, ne obrnuto.

Fronte, boje i materijali koji oblikuju prostor
Korpus ormara najčešće se izrađuje od iverala, dok su fronte te koje određuju njegov karakter i estetsku vrijednost. Prvi dojam ormara uvelike ovisi upravo o materijalu i završnoj obradi vrata.
„Vrata mogu biti klasična ili klizna, s ogledalima ili staklom,“ pojašnjava Lulić. „To staklo nije obično – duplo je farbano, lijepljeno na foliju i iveral, što ga čini izdržljivim i jednostavnim za održavanje.“

Neutralne boje poput bijele, bež, svijetlosive i svijetlog drveta najčešći su izbor jer prostoru daju svježinu i lako se kombiniraju s ostalim namještajem. Oni koji žele izraženiji dojam biraju tamnije tonove poput antracita, tamnoplave ili oraha, najčešće u kombinaciji s metalnim detaljima u zlatnoj, crnoj ili brončanoj izvedbi.
Kombiniranje materijala unosi dinamiku i eleganciju – drvo donosi toplinu, staklo reflektira svjetlost, a metal dodaje suvremen karakter. Površine su najčešće matirane ili satenski sjajne, jer takve obrade prostoru daju profinjen izgled bez vizualne težine.

Zrcala kao saveznik prostora
Ako postoji jedan element koji u potpunosti može promijeniti percepciju ormara – to su zrcala. Ona nisu samo praktičan dodatak, već snažan dizajnerski alat. Reflektiraju svjetlost, čine prostor većim i svjetlijim te unose osjećaj dubine.
U manjim sobama zrcalne fronte vizualno povećavaju prostor, dok u većima doprinose ravnoteži i osjećaju prozračnosti. Mat ogledala posebno su popularna jer ne stvaraju odsjaj, a zadržavaju profinjen izgled.
Sve češće se koriste i u walk-in ormarima, gdje osim estetske funkcije imaju i praktičnu – zamjenjuju zasebno ogledalo, čime štede prostor. „Kad na vrata ormara stavite ogledalo, dobijete dvije prednosti u jednoj – vizualno proširite prostor i uštedite na dodatnim elementima,“ ističe Lulić.
Ogledala, osim što unose svjetlost, odražavaju red i sklad – baš ono što se od dobro organiziranog ormara i očekuje.

Walk-in ormar – san svake žene
Otkako je Carrie Bradshaw proslavila svoj legendarni walk-in ormar, taj je pojam postao sinonim za luksuz i dobar stil.
„Danas ih sve više klijenata želi ugraditi, čak i u manjim stanovima,“ kaže Lulić. „Imamo razne varijante – od prozirnih staklenih vrata koja vizualno proširuju prostor, do onih s ogledalima koja stvaraju dubinu i eleganciju.“
Unutar takvih ormara sve ima svoje mjesto – od visećih šipki i ladica do rasvjete koja se pali na dodir. „To više nije samo prostor za garderobu,“ dodaje Lulić, „nego mali osobni svijet koji odražava stil i karakter vlasnika.“
Detalji i rasvjeta – razlika između ormara i ormara
Detalji čine razliku između običnog ormara i onog koji odiše stilom. „Ručkice volim usklađivati s ostatkom namještaja,“ kaže Lulić. „Ako su nogice kreveta crne, tada i na ormaru predlažemo crne ručkice. Trenutno su vrlo popularne duge ručkice koje produžuju vertikalu ormara i daju mu elegantan izgled.“
Za minimalističke interijere sve su češći ormari bez vidljivih ručkica, s push sustavom otvaranja. Takvi modeli izgledaju kao da su dio zida i savršeno se uklapaju u suvremene prostore.
Rasvjeta je jednako važna kao i dizajn. „Kupci žele da im je sve pregledno,“ ističe Lulić. „Postoji rasvjeta unutar polica, šipki i bočnih stranica, a LED trake s daljinskim paljenjem danas su pravi hit. To izgleda moderno, a istovremeno čini ormar praktičnijim.“

Kako odabrati ormar koji traje godinama
Dobar ormar nije kratkoročna investicija. Lesninina prednost je mogućnost nadogradnje ormara i godinama nakon kupnje.
„Ako kupac nakon deset godina poželi dodati ladicu ili policu, pronađemo stari projekt i naručimo sve u istoj boji i dimenziji,“ pojašnjava Lulić.
Tako ormar raste zajedno s korisnikom – mijenja se i prilagođava novim navikama, bez potrebe za potpunom zamjenom.
Kada se pažljivo isplanira, ormar postaje više od spremišta. On je temelj organizacije i estetike doma – prostor koji čuva red, naglašava stil i donosi mir u svakodnevicu.
Genijalna metoda za uredno posložen ormar!
Ako se pitate kako odabrati ormar, zapamtite: krenite od svojih potreba, razmislite o rasporedu i ne bojte se ormar postaviti kao polazišnu točku uređenja sobe. Kad je on dobro osmišljen – sve drugo lako sjedne na svoje mjesto.
Kreirajmo dom zajedno
Glumci Filip Radoš i Petar Puškarić glavne zvijezde nove reklamne kampanje
Ekskluzivno! Pogled iza kulisa snimanja novih Lesnina spotova
Lesnina Hrvatska, vodeći lanac trgovina za opremanje doma, pripremila je novu kampanju za 2026. godinu koja na duhovit način prikazuje razne situacije iz svakodnevice, od poslovnih do susjedskih odnosa, s ciljem da Lesninu još više približi svojim kupcima i njihovom svakodnevnom životu.
U glavnim ulogama ove sezone našli su se popularni glumci Filip Radoš i Petar Puškarić, koji kroz niz simpatičnih skečeva utjelovljuju generacijski sukob pun topline, humora i prepoznatljivih životnih trenutaka. Stariji djelatnik, vrijedan i predan, pred mirovinom, pokušava prenijeti svoje bogato iskustvo mlađima, dok njegov mlađi kolega predstavlja novu generaciju – opuštenu, duhovitu i pomalo smotanu, ali uvijek s iskrenim namjerama i osmijehom na licu.

Idejni i kreativni koncept kampanje osmislio je marketinški tim agencije Akterpublic iz Zagreba, koji je razvio priču prožetu toplinom, humorom i životnim situacijama u kojima
se svatko može prepoznati. Režiju novih televizijskih spotova potpisuje poznati redatelj
Dražen Žarković, autor brojnih uspješnih domaćih serija, koji je u projekt unio prepoznatljiv filmski štih i dinamičan tempo.
Za vrhunsku vizualnu estetiku kampanje zaslužan je direktor fotografije Filip Toth, dok
je produkciju realizirala tvrtka Interpolis pod vodstvom Nenada Martinovića. Ove godine Lesnina je otišla korak dalje te je, osim humorističnih skečeva, pripremila i niz parodija na poznate filmske klasike osmišljenih kao kratki kino traileri pod zajedničkim nazivom „Filmski spektakli by Lesnina“.


Snimanje je održano u Rijeci, u prepoznatljivom prostoru Lesnina centra Rijeka i na okolnim lokacijama, gdje je zabilježena vedra i opuštena atmosfera ispunjena smijehom i kreativnom energijom cijele ekipe.
Donosimo ekskluzivne fotografije sa snimanja koje otkrivaju kako izgleda stvaranje novih Lesnina spotova, dok će gotovi video materijali uskoro premijerno biti prikazani u nadolazećim televizijskim kampanjama i na digitalnim kanalima.






