Povežimo se

Interijeri

50 godina kreative Jadrana Lazića

Bili smo na otvaranju izložbe renomiranog fotografa Jadrana Lazića. Fotografije holivudskih zvijezda pričaju o životu, a Zepterovi proizvodi omogućavaju da živimo zdravije. Saznajte kako su povezani poduzetništvo i umjetnost.

Za svaku pohvalu

Da najbolji uvijek stoje uz najbolje još jednom su pokazali fotograf Jadran Lazić i renomirana tvrtka Zepter. Jedinstvena izložba fotografija slavnih zvijezda, ukrašena Zepterovim proizvodima za ugodnije i zdravije življenje, pokazatelj je kako Zepter podržava i njeguje umjetnost.

Zepterove kolekcije proizvoda ponose se superiornom kvalitetom i naprednom tehnologijom, a  jedinstveno su i trajno rješenje za zdravu pripremu hrane te duži i zdraviji život.

Proizvodi kao stil života

“Mi jesmo umjetnost, naši proizvodi su stil života, i ovaj moj modni dodatak koji nosim, pametne naočale koje imam uza se cijelo vrijeme, kao jedini modni dodatak. Zašto pročišćivač zraka, zašto ionizator zraka, pa upravo iz toga ako ne koristimo pročišćivač, mi smo zapravo i filter”, govori Kata Pavlović.

Hrvatska autorska agencija organizator je izložbe te izdavač monografije Jadrana Lazića koja je dostupna u dvije ekskluzivne serije. U njima se nalazi devet stotina fotografija kao kruna rada našeg slavnog fotografa.

“Mi smo izdavači Jadranove monografije, ovo nam je prvi takav pothvat i ovo je jedan primjer kako bi svaki autor trebao ne samo sistematizirati već i objaviti svoj autorski opus kako bi ostao trag za iduće generacije. Ovo je na tragu naše generalne ideje kako da spojimo vrhunsku umjetnost i poduzetništvo. U tom su nam se pravcu i Kata Pavlović i čuveni brend Zepter priključili i zahvaljujem na toj prilici”, govori Silvio Hraste.

Bogata karijera

Zvjezdanu karijeru svjetskog paparazza, reportera i studijskog fotografa Jadrana Lazića obilježile su brojne filmske i glazbene zvijezde, i globalno slavni modeli i politički lideri.

“Ovo je negdje otprilike malo više od pola stoljeća, pedeset i nešto godina. Prošle godine je bilo pedeset godina. Knjiga je izašla, Jadran Lazić pedeset godina fotografije. Tako da je pola stoljeća smješteno u ovom divnom prostoru”, ponosno ističe Jadran Lazić.

Sve je počelo u Splitu

Jadran je počeo raditi kao dopisnik Vjesnika u Splitu, a 1974. godine odlučio je potražiti fotografsku sreću u svijetu. 

“Nije se toliko baš puno putovalo, uglavnom, početci su bili u Splitu, normalno, na Hajduku, odatle je sve krenulo, onda je bio Pariz pa dosta je bilo u Cannesu i onda zadnjih trideset i nešto godina Hollywood”, prisjeća se Jadran.

U Hollywood se preselio na poticaj šefa novinske agencije iz Pariza za koju je tada radio. Tamo započinje novu etapu koja će mu obilježiti profesionalni život. Snimao je velike zvijezde u studijskim, ali i životnim uvjetima, a perfekcija kojom pristupa svom poslu, donijela mu je svjetsku slavu.

Spoj vrhunske umjetnosti i vrhunskog poduzetništva, pokazatelj su Zepterove vizije koja naglašava inovaciju kroz povezivanje različitih aspekata sa zajedničkim nazivnikom – iznimna kvaliteta. 

Oglas

Interijeri

Idealan jastuk odaberite prema položaju u kojem spavate

Idealan jastuk važan je za optimalnu udobnost i kvalitetu sna, a prilikom odabira nekoliko je čimbenika koje treba uzeti u obzir. Lesninini stručnjaci provest će vas kroz vrste jastuka i kako ga odabrati. 

Budite li se ujutro umorni, s glavoboljom ili bolovima u vratu, uzrok tome može biti pogrešan jastuk. Dobar jastuk je onaj koji podupire vrat i glavu te održavaju neutralan položaj kralježnice. 

Ivana Čolak, prodajna savjetnica u Lesnini kaže da danas većinom ljudi teže prema memorijskim pjenama zato što su zdraviji za kralježnicu. Memorijski jastuci mogu biti u dvije visini i od dva materijala; lateksa, što je prirodno punjenje ili od spužve. Spužve se vaditi prema potrebama, a ovo sve ostalo se podešava po našoj glavi, po našem vratu, da nam kralježnica ipak ide onako pravilno u S, da nam nije sve ravno, ukočeno, da se ne budimo s glavoboljama.

Izbor jastuka ovisno o položaju spavanja

Odabir savršenog jastuka ovisi o mnogo faktora, uključujući i onaj u kojem položaju spavate. Spavate li na leđima, preporučuje se tanji, anatomski jastuk koji pruža potporu i prilagođava se obliku tijela. 

Memorijski jastuci preporučuju se i za spavanje na boku, a temperatura i tijela i pritisak, utječu na oblik jastuka koji će se formirati prema vašoj glavi. Najvažniji dio jastuka je njegovo punjenje, koje biramo ovisno o preferencijama i alergijama. 

Svaki memorijski jastuk ima dolje ispod spužvu, a gornji sloj može biti različitih punjenja, imamo čak jedan memorijski jastuk za ljude koji vole spavati na perju, gdje je donji sloj spužva, a gore izvana je  paperje, rekla je Čolak.  Za spavanje na trbuhu preporučuju se mekani i niski jastuci punjeni umjetnim vlaknima. 

Umjetno punjenje je poliester. To su poliesterske kuglice, koje se s vremenom mogu nadopunjavati, isto tako prilagođavat po osobi, recimo, nekome je možda previše, nekome premalo, pa si može nadopunjavat, a to punjenje se može kupiti u Lesnini, objasnila je Čolak. 

Prednost mekanih jastuka prirodnog punjenja je udobnost, no premekan jastuk nije dovoljna potpora za vrat i kralježnicu, zato prirodno punjenje treba oprezno birati. 

Vunu možemo nadopunjavat, vuna je jedini jastuk koji nam se ne pere,  on ima tu zaštitnu navlaku koja se može oprat. A što se tiče paperja i perja, svi su uglavnom trokomorni jastuci, što znači da unutra ima više perja jer o tome ovisi visina i tvrdoća jastuka, a izvana vam je uglavnom paperje, i to 90 posto paperja, 10 perje, rekla je Čolak. 

Kombinacije umjetnog i prirodnog punjenja jastuka

 Vrlo su popularne kombinacije umjetnog i prirodnog punjenja, kojih u Lesnini možete pronaći u raznim varijantama – od bambusa do kukuruznog vlakna. 

U tim jastucima 60 posto je kukuruzno vlakno, 40 posto je poliester. To je isto sad jedan novitet, kombinacija prirodnog i umjetnog punjenja. Bambus je isto tako prirodno vlakno. To je 90 posto bambus, a 10 posto je poliester, objasnila je Čolak. 

Klasični jastuci

Klasični jastuci dostupni su u različitim veličinama, dok memorijski uglavnom dolaze u samo jednoj dimenziji. 

Sve više ljudi traže memorijske jer im to i fizioterapeuti preporučuje. Klasični jastuci 60 x 80 jastuci mi smo samo naviknuti na njih, ali zapravo nam nije potreban toliko veliki jastuk. Dovoljan je jastuk toliko velik da nam glava bude na jastuku i da se možemo okrenuti, kaže Čolak. 

A znate ćete da je jastuk dobar ako ispunjava ove uvjete:

  • Kad legnete, kralježnica mora ići u slovo S
  • Kad legnete, nos ne smije gledati ravno u strop već lagano pod kosinom
  • Kad jastuk izgubi svoj oblik i više ne pruža zadovoljavajuću potporu, potrebno ga je zamijeniti, a preporučuje se da to bude barem svake tri godine. 
Nastavite čitati

Interijeri

Mozak može biti najbolja budilica

Higijena spavanja znači imati svakodnevne rutine koje potiču dosljedan i miran san. A da bi poboljšali higijenu spavanja, treba razviti dobru rutinu koja će našem mozgu poslati signal da je vrijeme za spavanje. 

Rutina prije spavanja

To može biti različite stvari za različite ljude, ali na primjer, perem zube, pa se idem tuširat, pa ću popit šalicu čaja, uz knjigu u slabo osvjetljenoj prostoriji ili nekako blago, neko nježno osvjetljenje jer i to zapravo utječe, količina svjetla na to koliko će nam se spavati i dakle, stvoriti cijeli jedan ugođaj, ono paradu odlaska na spavanje da zapravo naš mozak počne povezivat te radnje sa time, aha, nakon ovoga se ide u krevet i onda kad to više puta ponovimo, mozak će krenut prepoznavat, aha ovo je sad nešto što mene umiruje, što mene uspavljuje.

Isto je dobro zadržati i krevet, mjesto za spavanje, dakle, ne u krevetu, ne znam, igrat igrice ili učiti pogotovo, zato što nam onda mozak krene povezivat krevet sa nečim drugim, a ne sa spavanjem, kao što je dobro za radnim stolom učiti, a ne igrat igrice, jer opet razvijemo to mjesto za samo tu stvar, rekla je psihologinja Ines Begčević iz udruge Kako si. 

Optimizacijom rasporeda spavanja i održavanje rutine, osigurat ćemo si kvalitetan san, a istovremeno je vrlo važna ugodna atmosfera spavaće sobe. 

Priprema prostora za spavanje

Dobro je pred spavanje bilo koji prostor u kojem boravimo čim mekše, čim slabije osvjetljenje, tako da zapravo, naš mozak njemu mrak signalizira da je vrijeme za odlazak na spavanje, ali osim tog osvjetljenja isto tako je važno da to bude ugodno i na neke druge načine da zapravo bude dobro prozračeno, da ne bude prevruće u toj prostoriji isto u kojoj ćemo ići spavati, da ne znam, i da si zapravo taj prostor učinimo ugodnim na koji god način, da nam je posteljina ugodna, čista, da što god zapravo osobi nekako olakšava je dobro, objasnila je Begčević. 

Raspored spavanja kojeg ćete se držati

Nekoliko tjedana trebalo bi svaki dan ići spavati i buditi se u isto vrijeme. To će signalizirati našem mozgu kad nas treba uspavati, a kada buditi. Tu rutinu najteže uspostavljaju mladi. 

Ono što često dobijem kao odgovor, baš kod adolescenata da nekako preko dana kao da su na njima sva neka očekivanja, moraš, najčešće vezano za učenje ili za neke druge zadatke i onda kad dođe mrak, kao da ta očekivanja više ne postoje. I onda mogu bez grižnje savjesti raditi stvari koje vole; biti na mobitelu, igrat igrice ili slično jer tad, po noći, očekivanja ne postoje. I onda podsvjesno nekako da si žele produljiti taj neki dio kad su oni zapravo naj opušteniji jer preko dana im je stalno neki zahtjev tu ili su roditelji stalno tu pa ih pitaju, ovako si odu na spavanje i oni su napokon opušteni, napokon na miru, ispričala je Ines Begčević za Dom na kvadrat. 

Koliko bi trebali spavati

Preporučeni broj sati sna razlikuje se ovisno godinama. Odrasli trebaju 7 do 9 sati sna, tinejdžeri 8 do 10, a školska djeca 9 do 12. 

Tu sad neki standardi naravno da mlađa djeca trebaju više, ali ono što zapravo često puta zanemarimo je da adolescenti trebaju isto još dosta sna i da njihovi obrasci spavanja prirodno jesu nešto drugačiji od onog što svijet od njih očekuje. Očekujemo da se dižu u školu, za školu oko 6, 7 ujutro, a njima je zapravo prirodnije da idu spavat kasnije i da se bude kasnije. Onda to nekad roditelje zbuni ili naljuti zašto oni tako kasno idu spavati ali zapravo većina tinejdžera to tako i radi, rekla je Begčević. 

Popodnevno spavanje ili “Power nap”

Poslijepodnevno spavanje ne bi trebalo trajati više od 20 minuta, 6 sati prije spavanja ne bi trebali piti kavu, a barem 3 sata prije sna ne bi trebali vježbati. 

Ljudi vole nekad spavati poslijepodne, što može biti super i može nas regenerirati, međutim točno se zna koliko treba spavati popodne da bi se zaista probudili odmorni. To često puta u radu s tinejdžerima bude, da oni budu umorni, onda spavaju po dva, tri sata popodne što zapravo, svi mi odgovore – probudiš li se odmoran; ne. Zapravo je nekih dvadesetak minuta potrebno da bismo se mi osvježili, zaustavili se u toj fazi sna prije nego uđemo u ovaj duboki san koji nas tako kratko neće osvježiti, tako da nekih, pametno spavati popodne, nekih dvadesetak minuta, savjetuje Begčević. 

Kad uređujete spavaću sobu, izaberite boje koje na vas djeluju umirujuće, dodajte ambijentalnu rasvjetu i lijepo spavajte. 

Nastavite čitati

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice