Arhitektura i dizajn
«Croatia je Hrvatska» najbolje je dizajnirana izložba na svijetu
Svjetsko udruženje dizajnera interijera hrvatsku je agenciju nagradilo za najbolje dizajnirani izložbeni prostor. Nagrada je autorima iz Brigade dodijeljena ovog vikenda u Parizu.

Tim zagrebačke agencije Brigada osvojio je međunarodnu nagradu IIDA Global Excellence za najbolje dizajnirani izložbeni prostor za izložbu Croatia je Hrvatska, nastalu u povodu 133 godine postojanja Croatia osiguranja. Riječ je o interaktivnoj i multimedijalnoj izložbi koja je tijekom jeseni 2017. bila postavljena u zagrebačkom tunelu Grič. Uz Brigadu koja je bila zadužena za prostorni dizajn, projekt su osmislili i realizirali timovi korporativnih komunikacija Adris grupe i Croatia osiguranja, agencije Bruketa&Žinić&Grey i Millenium promocija, uz suorganizaciju Turističke zajednice grada Zagreba.

Foto: Brigada
Izložba je bila koncipirana kao vremeplov kroz paralelne povijesti Hrvatske, Zagreba i Croatia osiguranja, te je na jedinstven način uključivala osobne i obiteljske povijesti posjetitelja.
Građani su izložbu mogli nadopuniti svojim obiteljskim pričama, gdje su rame uz rame s povijesnim velikanima stajale osobne povijesti.

Foto: Petar Glebov/PIXSELL
Ovo međunarodno natjecanje koje se održava na godišnjoj razini vrednuje originalnost i izvrsnost u dizajnu interijera i projekata unutrašnje arhitekture. Uz Croatia osiguranje, među nagrađenima su projekti za investitore u Kini, Tajvanu, Japanu, Australiji i SAD-u.

Foto: Brigada
«Drago nam je što je žiri prepoznao našu želju da kroz dizajn interijera postava izložbe stvorimo doživljaj koji će posjetitelji ponijeti sa sobom, a ne samo «lijep prostor». Suradnja sa zaista širokim interdisciplinarnim timom stručnjaka za komunikacije i nove tehnologije bila je ključna za uspjeh ovog projekta i vjerujem da je upravo ta sinergija doprinijela ovom uspjehu u zaista jakoj globalnoj konkurenciji», rekao je Damjan Geber, kreativni direktor Brigade.

Foto: Brigada
«Pobjednici ilustriraju transformativan dizajn ujedno nudeći pragmatična rješenja kakva zadovoljavaju potrebe lokalnog stanovništva i odaju počast lokalnim trendovima i tradicijama», izjavio je Cheryl S. Durst, izvršni potpredsjednik i direktor IIDA-e.
«Pobjednici su pokazali koliku moć ima kvalitetan dizajn u emocionalnom povezivanju s korisnicima. Bilo nam je drago vidjeti raznolikost inovativnog, toplog i funkcionalnog dizajna interijera iz cijeloga svijeta», izjavio je IIDA-in predsjednik i direktor dizajna Malcolm Berg u ime žirija.

Foto: Petar Glebov/PIXSELL
Uz njega, radove je ocjenjivao žiri međunarodnih dizajn profesionalaca: Stephanie Cardinal, predsjednik humà design + architecture; Danielle Fox, glavni dizajner u Rodrigo Vargas Design; Johannes Lampela, direktor dizajna u Designworks Los Angeles, koji je dio BMW grupe; i Geno Yun, voditelj ELS Architecture and Urban Design.
IIDA je međunarodno udruženje dizajnera interijera, a nagrada je autorima iz Brigade uručena 20. siječnja 2018. u Parizu. Osim toga, ovih je dana jedan od najutjecajnijih regionalnih portala za industriju oglašavanja i komunikacija – Media Marketing, proglasio izložbu «Croatia je Hrvatska» događajem godine 2017.
Arhitektura i dizajn
La Fábrica – kako je napuštena cementara postala arhitektonska ikona
Bofill ju je zamislio kao “prostor stalne transformacije”, gdje se arhitektura ne doživljava kao statična forma, već kao živi organizam koji raste i razvija se zajedno s onima koji u njemu žive i stvaraju

U industrijskom predgrađu Barcelone, ondje gdje su nekoć vladali buka strojeva i sivi oblaci prašine, danas se nalazi jedno od najfascinantnijih arhitektonskih ostvarenja 20. stoljeća – La Fábrica.
Ovaj jedinstveni projekt, djelo vizionarskog arhitekta Ricarda Bofilla, primjer je kako kreativnost i poštovanje prema prošlosti mogu stvoriti prostor koji nadahnjuje i pola stoljeća nakon svoje obnove.
Ovako izgledaju stanovi u centru Barcelone! 5 primjera inspirativnih renovacija
Napuštenu cementaru Bofill je otkrio 1973. godine. Pokrenuo je radikalnu, višegodišnju transformaciju prostora, odlučan u namjeri da zadrži industrijski karakter, ali mu udahne novi, suvremeni život.
Suživot prirode i industrije
Jedna od najupečatljivijih karakteristika projekta je način na koji su priroda i arhitektura dovedeni u savršeni balans. Zidine koje su nekoć bile simbol industrijskog napretka, danas su prekrivene penjačicama, čempresima i eukaliptusima. Vrt koji okružuje kompleks nije samo dekoracija – on je integralni dio koncepta, zamišljen kao “zeleni filter” između unutarnjeg i vanjskog svijeta.
Unutrašnjost je jednako impresivna. Prostorije su prostrane, s visokim stropovima i velikim prozorima koji propuštaju obilje prirodnog svjetla. Materijali su ostali vjerni izvornoj industrijskoj estetici – beton, metal, sirovo drvo – no sve je oplemenjeno elegantnim detaljima i sofisticiranim interijerima. Posebnu pažnju plijeni stubište, skulpturalno i gotovo monumentalno, koje spaja razine nekadašnjih silosa s lakoćom i stilom.
La Fábrica kao dom, studio i manifest
Iako na prvi pogled izgleda kao umjetnička instalacija, La Fábrica je uistinu dom – i to dom koji se koristi. Bofill je ovdje smjestio svoj privatni život, ali i profesionalni studio, stvarajući prostor u kojem granice između rada i odmora, između umjetnosti i svakodnevice – jednostavno ne postoje. Ova multifunkcionalnost samo potvrđuje osnovnu ideju projekta: prostor se ne treba definirati svojom prošlošću, već mogućnostima koje otvara.
Osim što je dom, La Fábrica postala je i manifest arhitektonske filozofije. Bofill je njome želio dokazati da je svaki prostor vrijedan transformacije, da je svaka zgrada potencijalni medij kreativnosti. Njegov pristup restauraciji – zadržati što se može, redefinirati što se mora – danas se sve više prepoznaje kao održiva i odgovorna praksa u suvremenoj arhitekturi.
Gordana Đerić: Arhitektura nije forma ni trend, već sredstvo za kvalitetniji život
Danas, desetljećima nakon završetka projekta, La Fábrica i dalje izaziva divljenje. Njezina estetika, funkcionalnost i filozofija čine je jedinstvenom pojavom u svijetu arhitekture. I što je najvažnije – pokazuje kako prava ljepota može nastati upravo tamo gdje je drugi najmanje očekuju.
Naslovna fotografija: ArchDaily
Dizajn i trendovi
Eichholtz by Mashroom i Intera hub uspješno održali ekskluzivni masterclass za profesionalce u dizajnu interijera
Ekskluzivni masterclass spojio je stručnjake iz dizajna interijera na inspirativnom i edukativnom događaju.

U showroomu Eichholtz by Mashroom, u suorganizaciji s portalom Intera hub, 11. lipnja održan je iznimno uspješan stručni događaj — masterclass radionica namijenjena arhitektima, dizajnerima interijera, građevinskim investitorima i hotelijerima. Događaj je okupio velik broj relevantnih sudionika iz industrije i poslužio kao platforma za umrežavanje, razmjenu ideja i praćenje najnovijih trendova u svijetu interijera.
Program je započeo inspirativnim predavanjem predstavnika brenda Eichholtz, koji su sudionicima predstavili filozofiju brenda, razvojne smjernice te pretpremijerno otkrili novu liniju proizvoda koja se službeno lansira u rujnu 2025. Ova nova kolekcija namijenjena je profesionalnom projektiranju interijera u ugostiteljskom sektoru, s naglaskom na izdržljivost, funkcionalnost i estetsku vrijednost, ali i mogućnost personalizacije prema zahtjevima krajnjih korisnika.



Kroz niz primjera i demonstracija, prisutni su imali priliku upoznati se s inovativnim rješenjima koja podižu standard dizajna i dodaju stvarnu vrijednost prostoru — bilo da je riječ o luksuznim hotelima, restoranima ili suvremenim kafićima.
Uz edukativni sadržaj, masterclass je bio popraćen vrhunskim gastronomskim doživljajem u izvedbi chefova iz restorana Forty Two, dok je za opuštenu atmosferu tijekom večeri bio zadužen DJ Sven Pravica.




Odaziv i reakcije sudionika potvrđuju da je ovakva vrsta događanja iznimno važna za daljnje jačanje profesionalne zajednice. Ostvareni su brojni novi kontakti, pokrenute buduće suradnje i potvrđena zajednička želja za nastavkom edukacije i inspiracije u industriji.
“Eichholtz nije samo brend namještaja – to je platforma za povezivanje, profesionalni razvoj i poticanje kreativnosti u interijerima.”
Zahvaljujemo svim sudionicima na prisutnosti, entuzijazmu i podršci. S nestrpljenjem iščekujemo sljedeće prilike za susret i nastavak stvaranja jedinstvenih iskustava u svijetu dizajna.
You must be logged in to post a comment Login