Povežimo se

Arhitektura i dizajn

Kuća iz snova potpuno stopljena s prirodom

Obiteljska oaza osmišljena po želji vlasnika

Arhitekt Jacobo Gomis dizajnirao je obiteljsku kuću u kojoj je kombinirao prirodne materijale s kolekcijama keramike Porcelanosa.

S dvije ostakljene razine u kojima se unutarnji život stapa s eksterijerom, čini se da je ova obiteljska kuća u urbanizaciji El Bosque u Loredu (Cantabria) oblikovana na istom prirodnom krajoliku. To je učinak koji je arhitekt Jacobo Gomis postigao spajanjem prirodnog škriljevca s betonom, staklenim strukturama i keramici Porcelanosa.

Kako bi taj mir prirode prenio u dom, tim Gomisa odlučio se za simetrične oblike u kombinaciji s krem, bež, smeđim i zelenim tonovima. To se može vidjeti u beskonačnom rubnom bazenu, koji je inspiriran drevnim rimskim kupeljima kroz pravokutni volumen izrađen u cijelosti od porculanskih pločica Arizona Arena ( Porcelanosa ) s protukliznom završnom obradom u susjednim dijelovima.

Mat sjaj ove kolekcije (u čijoj su instalaciji korišteni Butech materijali za ugradnju ) usklađuje se s kamenim zidovima i Vancouver keramičkim drvom u medenom tonu ( PAR-KER® ), koje je u ovom projektu korišteno kao generalni pod u dnevni boravak i u gornjim prostorijama.

Foto: Porcelanosa

Minimalistički ukras poziva na smirenost

Kroz minimalistički dizajn interijera u kojem prevladava bijela boja , kuhinja-blagovaona i dnevni boravak smješteni su u prizemlju s modelom Gamadecor i Krion® pultom u sredini. Ovaj kompaktni mineral uokviren Gamadecor svjetiljkama poboljšava sigurnost i higijenu prostorije zahvaljujući svojoj gotovo nultoj poroznosti, bakteriostatskom karakteru i neprimjetnim spojevima.

Na drugoj razini su glavne spavaće sobe i kupaonice, gdje su teksture drva prošarane ( keramički parket Vancouver Honey tvrtke Porcelanosa ) s mramornim premazima ( Artic ) i njihovim ukrasima kako bi se pojačale prirodne svjetlosne točke.

Za postizanje prostranosti odabran je kontinuirani dizajn s Yove zaslonom Krion SP Bath i tuš kadom Flow Krion Shell®. Ova ‘potpuno bijela’ kombinacija je u skladu s pločom s dvostrukom posudom Krion® i Nokenovim slavinama Hotels . Dekoracija je to koja odražava miran život i sklad koji su njegovi vlasnici tražili u Loredu.

Foto: Porcelanosa

Arhitektura i dizajn

La Fábrica – kako je napuštena cementara postala arhitektonska ikona

Bofill ju je zamislio kao “prostor stalne transformacije”, gdje se arhitektura ne doživljava kao statična forma, već kao živi organizam koji raste i razvija se zajedno s onima koji u njemu žive i stvaraju

La Fabrica

U industrijskom predgrađu Barcelone, ondje gdje su nekoć vladali buka strojeva i sivi oblaci prašine, danas se nalazi jedno od najfascinantnijih arhitektonskih ostvarenja 20. stoljeća –  La Fábrica.

Ovaj jedinstveni projekt, djelo vizionarskog arhitekta Ricarda Bofilla, primjer je kako kreativnost i poštovanje prema prošlosti mogu stvoriti prostor koji nadahnjuje i pola stoljeća nakon svoje obnove.

Ovako izgledaju stanovi u centru Barcelone! 5 primjera inspirativnih renovacija

Napuštenu cementaru Bofill je otkrio 1973. godine. Pokrenuo je radikalnu, višegodišnju transformaciju prostora, odlučan u namjeri da zadrži industrijski karakter, ali mu udahne novi, suvremeni život.

Suživot prirode i industrije

Jedna od najupečatljivijih karakteristika projekta je način na koji su priroda i arhitektura dovedeni u savršeni balans. Zidine koje su nekoć bile simbol industrijskog napretka, danas su prekrivene penjačicama, čempresima i eukaliptusima. Vrt koji okružuje kompleks nije samo dekoracija – on je integralni dio koncepta, zamišljen kao “zeleni filter” između unutarnjeg i vanjskog svijeta.

Unutrašnjost je jednako impresivna. Prostorije su prostrane, s visokim stropovima i velikim prozorima koji propuštaju obilje prirodnog svjetla. Materijali su ostali vjerni izvornoj industrijskoj estetici – beton, metal, sirovo drvo – no sve je oplemenjeno elegantnim detaljima i sofisticiranim interijerima. Posebnu pažnju plijeni stubište, skulpturalno i gotovo monumentalno, koje spaja razine nekadašnjih silosa s lakoćom i stilom.

La Fábrica kao dom, studio i manifest

Iako na prvi pogled izgleda kao umjetnička instalacija, La Fábrica je uistinu dom – i to dom koji se koristi. Bofill je ovdje smjestio svoj privatni život, ali i profesionalni studio, stvarajući prostor u kojem granice između rada i odmora, između umjetnosti i svakodnevice – jednostavno ne postoje. Ova multifunkcionalnost samo potvrđuje osnovnu ideju projekta: prostor se ne treba definirati svojom prošlošću, već mogućnostima koje otvara.

Osim što je dom, La Fábrica postala je i manifest arhitektonske filozofije. Bofill je njome želio dokazati da je svaki prostor vrijedan transformacije, da je svaka zgrada potencijalni medij kreativnosti. Njegov pristup restauraciji – zadržati što se može, redefinirati što se mora – danas se sve više prepoznaje kao održiva i odgovorna praksa u suvremenoj arhitekturi.

Gordana Đerić: Arhitektura nije forma ni trend, već sredstvo za kvalitetniji život

Danas, desetljećima nakon završetka projekta, La Fábrica i dalje izaziva divljenje. Njezina estetika, funkcionalnost i filozofija čine je jedinstvenom pojavom u svijetu arhitekture. I što je najvažnije – pokazuje kako prava ljepota može nastati upravo tamo gdje je drugi najmanje očekuju.

Naslovna fotografija: ArchDaily

Nastavite čitati

Dizajn i trendovi

Eichholtz by Mashroom i Intera hub uspješno održali ekskluzivni masterclass za profesionalce u dizajnu interijera

Ekskluzivni masterclass spojio je stručnjake iz dizajna interijera na inspirativnom i edukativnom događaju.

U showroomu Eichholtz by Mashroom, u suorganizaciji s portalom Intera hub, 11. lipnja održan je iznimno uspješan stručni događaj — masterclass radionica namijenjena arhitektima, dizajnerima interijera, građevinskim investitorima i hotelijerima. Događaj je okupio velik broj relevantnih sudionika iz industrije i poslužio kao platforma za umrežavanje, razmjenu ideja i praćenje najnovijih trendova u svijetu interijera.

Program je započeo inspirativnim predavanjem predstavnika brenda Eichholtz, koji su sudionicima predstavili filozofiju brenda, razvojne smjernice te pretpremijerno otkrili novu liniju proizvoda koja se službeno lansira u rujnu 2025. Ova nova kolekcija namijenjena je profesionalnom projektiranju interijera u ugostiteljskom sektoru, s naglaskom na izdržljivost, funkcionalnost i estetsku vrijednost, ali i mogućnost personalizacije prema zahtjevima krajnjih korisnika.

Kroz niz primjera i demonstracija, prisutni su imali priliku upoznati se s inovativnim rješenjima koja podižu standard dizajna i dodaju stvarnu vrijednost prostoru — bilo da je riječ o luksuznim hotelima, restoranima ili suvremenim kafićima.

Uz edukativni sadržaj, masterclass je bio popraćen vrhunskim gastronomskim doživljajem u izvedbi chefova iz restorana Forty Two, dok je za opuštenu atmosferu tijekom večeri bio zadužen DJ Sven Pravica.

Odaziv i reakcije sudionika potvrđuju da je ovakva vrsta događanja iznimno važna za daljnje jačanje profesionalne zajednice. Ostvareni su brojni novi kontakti, pokrenute buduće suradnje i potvrđena zajednička želja za nastavkom edukacije i inspiracije u industriji.

“Eichholtz nije samo brend namještaja – to je platforma za povezivanje, profesionalni razvoj i poticanje kreativnosti u interijerima.”

Zahvaljujemo svim sudionicima na prisutnosti, entuzijazmu i podršci. S nestrpljenjem iščekujemo sljedeće prilike za susret i nastavak stvaranja jedinstvenih iskustava u svijetu dizajna.

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice