Arhitektura i dizajn
Arhitekti koji su projektirali bazen u obliku dinosaura
Oni su mladi. Tek ulaze u godine tinejdžerstva. Ali iza njih je već bogat opus radova. Neki njihovi radovi sigurno su vam i poznati. Evo koji arhitekti koji stoje iza njih.
Ove godine njihov ured puni 12 godina. Kažu da su dječje godine prošle i da su sada ušli u teenage doba, pa očekuju da krene ludo razdoblje. Djetinjstvo je bilo jako plodno, tako da su ovi arhitekti već s ranim radovima osvojili puno nagrada. Jedno ih pitanje sve ove godine prati – jesu li za ime zaslužni UFO-i ili NLO-i?
“Priča je vezana za sam naš početak kad smo moj partner Nenad Ravnić i ja zapravo bili u začecima osnivanja ureda i razmišljali što smo. Tada smo mi bili neka vrsta organizacije i bili smo neformalna organizacija. Zapravo je NFO jedna izvedenica od neformalne organizacije, koju smo zadržali dan danas i zapravo nam je drago da to i danas izaziva određenu intrigu i ljude zaista zanima što je to točno iza toga”, ispričala je arhitektica Kata Marunica, partnerica u arhitektonskom uredu.
Projekti

Njihovi su projekti raznoliki – od obiteljskih kuća do trgova, šetnica, ali isto tako dizajnirali su spomen obilježje Gordanu Ledereru – Slomljeni pejzaž. No, njihovi radovi se ne mogu prepoznati po nekom specifičnom potpisu.

Sudjeluju na mnogo natječaja koje koriste kao svojevrsni trening. Kako kaže arhitekt Marin Piršić, stalno istražuju nove forme, motive i ideje. Smatraju da je šteta od tolikih mogućnosti, zapasti u jednoznačan izraz samo da budu prepoznatljivi.

Ipak, po nekim će radovima ostati zapamćeni jer nije baš uobičajeno projektirati bazen u obliku dinosaura koji su oni projektirali.
Ključ je graditi održivo

U današnje vrijeme treba graditi održivo, a održivost nije samo broj centimetara toplinske izolacije na građevini, kažu ovi arhitekti.
“Kuća koja je dobro isprojektirana i koja koristi lokalno znanje majstora koji znaju izvesti kako treba, po mom je mišljenju održiva”, smatra arhitekt Piršić.
A kada se kreće u gradnju obiteljske kuće treba se oboružati strpljenjem. Dobro je imati realne želje, a ne sanjati o nečemu što je u sukobu s prostornim planom, lokacijom i slično.
“Često znamo napraviti i varijantu koju je klijent htio, za koju mi znamo da ne funkcionira. Materijaliziramo je jednakopravno kao i ostale varijante, čisto da se uvjeri, da makne taj crv sumnje koji ga nagriza možda od početka”, kaže arhitektica Marunica.

Jer, često su njihova vrlo uspješna rješenja bila ona u kojima su u potpunosti izokrenuli početnu ideju investitora. Zato, opustite se, gradnja kuće je proces koji traje neko vrijeme, ne mora prva ideja biti i posljednja.
Arhitektura i dizajn
La Fábrica – kako je napuštena cementara postala arhitektonska ikona
Bofill ju je zamislio kao “prostor stalne transformacije”, gdje se arhitektura ne doživljava kao statična forma, već kao živi organizam koji raste i razvija se zajedno s onima koji u njemu žive i stvaraju

U industrijskom predgrađu Barcelone, ondje gdje su nekoć vladali buka strojeva i sivi oblaci prašine, danas se nalazi jedno od najfascinantnijih arhitektonskih ostvarenja 20. stoljeća – La Fábrica.
Ovaj jedinstveni projekt, djelo vizionarskog arhitekta Ricarda Bofilla, primjer je kako kreativnost i poštovanje prema prošlosti mogu stvoriti prostor koji nadahnjuje i pola stoljeća nakon svoje obnove.
Ovako izgledaju stanovi u centru Barcelone! 5 primjera inspirativnih renovacija
Napuštenu cementaru Bofill je otkrio 1973. godine. Pokrenuo je radikalnu, višegodišnju transformaciju prostora, odlučan u namjeri da zadrži industrijski karakter, ali mu udahne novi, suvremeni život.
Suživot prirode i industrije
Jedna od najupečatljivijih karakteristika projekta je način na koji su priroda i arhitektura dovedeni u savršeni balans. Zidine koje su nekoć bile simbol industrijskog napretka, danas su prekrivene penjačicama, čempresima i eukaliptusima. Vrt koji okružuje kompleks nije samo dekoracija – on je integralni dio koncepta, zamišljen kao “zeleni filter” između unutarnjeg i vanjskog svijeta.
Unutrašnjost je jednako impresivna. Prostorije su prostrane, s visokim stropovima i velikim prozorima koji propuštaju obilje prirodnog svjetla. Materijali su ostali vjerni izvornoj industrijskoj estetici – beton, metal, sirovo drvo – no sve je oplemenjeno elegantnim detaljima i sofisticiranim interijerima. Posebnu pažnju plijeni stubište, skulpturalno i gotovo monumentalno, koje spaja razine nekadašnjih silosa s lakoćom i stilom.
La Fábrica kao dom, studio i manifest
Iako na prvi pogled izgleda kao umjetnička instalacija, La Fábrica je uistinu dom – i to dom koji se koristi. Bofill je ovdje smjestio svoj privatni život, ali i profesionalni studio, stvarajući prostor u kojem granice između rada i odmora, između umjetnosti i svakodnevice – jednostavno ne postoje. Ova multifunkcionalnost samo potvrđuje osnovnu ideju projekta: prostor se ne treba definirati svojom prošlošću, već mogućnostima koje otvara.
Osim što je dom, La Fábrica postala je i manifest arhitektonske filozofije. Bofill je njome želio dokazati da je svaki prostor vrijedan transformacije, da je svaka zgrada potencijalni medij kreativnosti. Njegov pristup restauraciji – zadržati što se može, redefinirati što se mora – danas se sve više prepoznaje kao održiva i odgovorna praksa u suvremenoj arhitekturi.
Gordana Đerić: Arhitektura nije forma ni trend, već sredstvo za kvalitetniji život
Danas, desetljećima nakon završetka projekta, La Fábrica i dalje izaziva divljenje. Njezina estetika, funkcionalnost i filozofija čine je jedinstvenom pojavom u svijetu arhitekture. I što je najvažnije – pokazuje kako prava ljepota može nastati upravo tamo gdje je drugi najmanje očekuju.
Naslovna fotografija: ArchDaily
Dizajn i trendovi
Eichholtz by Mashroom i Intera hub uspješno održali ekskluzivni masterclass za profesionalce u dizajnu interijera
Ekskluzivni masterclass spojio je stručnjake iz dizajna interijera na inspirativnom i edukativnom događaju.

U showroomu Eichholtz by Mashroom, u suorganizaciji s portalom Intera hub, 11. lipnja održan je iznimno uspješan stručni događaj — masterclass radionica namijenjena arhitektima, dizajnerima interijera, građevinskim investitorima i hotelijerima. Događaj je okupio velik broj relevantnih sudionika iz industrije i poslužio kao platforma za umrežavanje, razmjenu ideja i praćenje najnovijih trendova u svijetu interijera.
Program je započeo inspirativnim predavanjem predstavnika brenda Eichholtz, koji su sudionicima predstavili filozofiju brenda, razvojne smjernice te pretpremijerno otkrili novu liniju proizvoda koja se službeno lansira u rujnu 2025. Ova nova kolekcija namijenjena je profesionalnom projektiranju interijera u ugostiteljskom sektoru, s naglaskom na izdržljivost, funkcionalnost i estetsku vrijednost, ali i mogućnost personalizacije prema zahtjevima krajnjih korisnika.



Kroz niz primjera i demonstracija, prisutni su imali priliku upoznati se s inovativnim rješenjima koja podižu standard dizajna i dodaju stvarnu vrijednost prostoru — bilo da je riječ o luksuznim hotelima, restoranima ili suvremenim kafićima.
Uz edukativni sadržaj, masterclass je bio popraćen vrhunskim gastronomskim doživljajem u izvedbi chefova iz restorana Forty Two, dok je za opuštenu atmosferu tijekom večeri bio zadužen DJ Sven Pravica.




Odaziv i reakcije sudionika potvrđuju da je ovakva vrsta događanja iznimno važna za daljnje jačanje profesionalne zajednice. Ostvareni su brojni novi kontakti, pokrenute buduće suradnje i potvrđena zajednička želja za nastavkom edukacije i inspiracije u industriji.
“Eichholtz nije samo brend namještaja – to je platforma za povezivanje, profesionalni razvoj i poticanje kreativnosti u interijerima.”
Zahvaljujemo svim sudionicima na prisutnosti, entuzijazmu i podršci. S nestrpljenjem iščekujemo sljedeće prilike za susret i nastavak stvaranja jedinstvenih iskustava u svijetu dizajna.
You must be logged in to post a comment Login