Povežimo se

Arhitektura i dizajn

ArhiBau, regionalni sajam i konferencija kulture građenja i održivog razvoja

Dugo očekivani sajam i konferencija održat će se u zagrebačkoj Areni od 7. do 9. listopada 2021. godine

Novi termin održavanja

Od 7. do 9. listopada održat će se ArhiBau, prvi regionalni sajam i konferencija s glavnim fokusom na održivost u urbanizmu, arhitekturi i graditeljstvu, podizanju standarda građenja, održavanja i obnove potresom pogođenih područja. Osnovna je tema konferencije bazirana na novoj inicijativi Europske Komisije, novi europski Bauhaus, čiji je ambiciozan cilj provedba Europskog zelenog plana.

Brojni izlagači potvrdili svoje sudjelovanje

Ovo je jedinstveni događaj u organizaciji Društva arhitekata Zagreba, a svoje su sudjelovanje do sada potvrdili brojni predstavnici građevinskog sektora poput tvrtki Beton Lučko, Samoborka, Sika, Velux, Rockwool, Lokve, ISO SPAN, Fermacell, Ytong, AluKönigStahl, Internorm, Reynaers Hrvatska, PPS Galeković, Kamen Jajce, Zajednica davatelja PVC sustava za građevinsku stolariju HGK, Genesis grupa, 3D Art, Hutterer & Lechner, M Sora Norica, Bjelin, Profine grupa, James Hardie, Aestuver, Variotherm, Koch.

Pred sektorom graditeljstva veliki su izazovi jer se upravo danas formiraju trendovi koji će zacrtati razvoj našeg sektora u idućim godinama pa i desetljećima. Arhibau je mjesto gdje svi – od kupaca i izvođača, preko javnog i privatnog sektora pa sve do civilnog društva i znanstvenika – možemo zajednički odlučiti kako ćemo se pripremiti za velike europske inicijative koje u fokusu imaju održivost i pripremiti se da sami krojimo svoju budućnost. Zato se nadam da se u listopadu vidimo u što većem broju

Mirjana Čagalj, potpredsjednica HGK za graditeljstvo i promet.

Bogat konferencijski program

Bogati trodnevni konferencijski program sastoji se od javljanja uživo iz Europskog parlamenta i Europske komisije, velikog broja zanimljivih inozemnih i domaćih predavanja, panel diskusija, video projekcija te izložbene galerije. Također, konferencija omogućuje B2B sastanke za sve one koji na sajmu i konferenciji žele sklopiti ciljane poslovne dogovore.

Od ključnih tema izdvajamo inicijativu Europske komisije nazvanu Novi europski Bauhaus, Zeleni europski Plan, Nacionalni plan oporavka i otpornosti, nove mogućnosti financiranja projekata održivog razvoja iz EU fondova i nacionalnih izvora, informacije o inovativnim proizvodima i uslugama za zeleno gospodarstvo s fokusom na ponudu hrvatskih proizvođača. Program konferencije sadrži tematske stručne konferencije, Urbanizam.zg 2021 o razvoju post-kriznog i digitalnog prostornog planiranja nove generacije, Dane zagrebačke arhitekture 2021 s primjerima suvremene zagrebačke arhitekture, Arhitektura i naslijeđe 2021 s naglaskom na teme obnove zaštićene kulturne baštine te nezaobilazna tema ARTUR, arhitektura i turizam 2021 o strategijama, ciljevima i realizacijama usmjerenim održivom turizmu u Republici Hrvatskoj.

Među govornicima očekuju nas ministri iz Vlade RH, zastupnica u Europskom parlamentu Željana Zovko, direktorica EBRD-a Hrvatska Victoria Zinchuk, zamjenik gradonačelnika Zagreba Luka Korlaet, dekan Arhitektonskog fakulteta u Zagrebu Bojan Baletić, profesori Josip Atalić i Tihomir Jukić, brojni renomirani predavači s hrvatske arhitektonske scene te predstavnici realnog sektora iz tvrtki Colliers International, Velux, Reynaers Hrvatska i mnogi drugi.

Cijene ulaznica

Dnevne (25 kuna) i trodnevne ulaznice (60 kuna) za sajam bit će moguće kupiti na blagajni Arene u dane održavanja. U cijenu kotizacije za konferenciju (450 kuna) uključena su tri cjelodnevna programa predavanja, ulaznica na sajam i dva večernja druženja nakon konferencijskog dijela  (7. i 8. listopada). Za sudjelovanje na sajmu i konferenciji bit će nužno pripremiti Covid-19 potvrde.

Sajam i konferencija održavaju se u partnerstvu s Hrvatskom gospodarskom komorom i pod pokroviteljstvom Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine, Ministarstva znanosti i obrazovanja, Ministarstva kulture i medija, Ministarstva turizma i sporta te Grada Zagreba i Europske banke za obnovu i razvoj. 

Kliknite kako biste komentirali

You must be logged in to post a comment Login

Ostavi komentar

Arhitektura i dizajn

La Fábrica – kako je napuštena cementara postala arhitektonska ikona

Bofill ju je zamislio kao “prostor stalne transformacije”, gdje se arhitektura ne doživljava kao statična forma, već kao živi organizam koji raste i razvija se zajedno s onima koji u njemu žive i stvaraju

La Fabrica

U industrijskom predgrađu Barcelone, ondje gdje su nekoć vladali buka strojeva i sivi oblaci prašine, danas se nalazi jedno od najfascinantnijih arhitektonskih ostvarenja 20. stoljeća –  La Fábrica.

Ovaj jedinstveni projekt, djelo vizionarskog arhitekta Ricarda Bofilla, primjer je kako kreativnost i poštovanje prema prošlosti mogu stvoriti prostor koji nadahnjuje i pola stoljeća nakon svoje obnove.

Ovako izgledaju stanovi u centru Barcelone! 5 primjera inspirativnih renovacija

Napuštenu cementaru Bofill je otkrio 1973. godine. Pokrenuo je radikalnu, višegodišnju transformaciju prostora, odlučan u namjeri da zadrži industrijski karakter, ali mu udahne novi, suvremeni život.

Suživot prirode i industrije

Jedna od najupečatljivijih karakteristika projekta je način na koji su priroda i arhitektura dovedeni u savršeni balans. Zidine koje su nekoć bile simbol industrijskog napretka, danas su prekrivene penjačicama, čempresima i eukaliptusima. Vrt koji okružuje kompleks nije samo dekoracija – on je integralni dio koncepta, zamišljen kao “zeleni filter” između unutarnjeg i vanjskog svijeta.

Unutrašnjost je jednako impresivna. Prostorije su prostrane, s visokim stropovima i velikim prozorima koji propuštaju obilje prirodnog svjetla. Materijali su ostali vjerni izvornoj industrijskoj estetici – beton, metal, sirovo drvo – no sve je oplemenjeno elegantnim detaljima i sofisticiranim interijerima. Posebnu pažnju plijeni stubište, skulpturalno i gotovo monumentalno, koje spaja razine nekadašnjih silosa s lakoćom i stilom.

La Fábrica kao dom, studio i manifest

Iako na prvi pogled izgleda kao umjetnička instalacija, La Fábrica je uistinu dom – i to dom koji se koristi. Bofill je ovdje smjestio svoj privatni život, ali i profesionalni studio, stvarajući prostor u kojem granice između rada i odmora, između umjetnosti i svakodnevice – jednostavno ne postoje. Ova multifunkcionalnost samo potvrđuje osnovnu ideju projekta: prostor se ne treba definirati svojom prošlošću, već mogućnostima koje otvara.

Osim što je dom, La Fábrica postala je i manifest arhitektonske filozofije. Bofill je njome želio dokazati da je svaki prostor vrijedan transformacije, da je svaka zgrada potencijalni medij kreativnosti. Njegov pristup restauraciji – zadržati što se može, redefinirati što se mora – danas se sve više prepoznaje kao održiva i odgovorna praksa u suvremenoj arhitekturi.

Gordana Đerić: Arhitektura nije forma ni trend, već sredstvo za kvalitetniji život

Danas, desetljećima nakon završetka projekta, La Fábrica i dalje izaziva divljenje. Njezina estetika, funkcionalnost i filozofija čine je jedinstvenom pojavom u svijetu arhitekture. I što je najvažnije – pokazuje kako prava ljepota može nastati upravo tamo gdje je drugi najmanje očekuju.

Naslovna fotografija: ArchDaily

Nastavite čitati

Dizajn i trendovi

Eichholtz by Mashroom i Intera hub uspješno održali ekskluzivni masterclass za profesionalce u dizajnu interijera

Ekskluzivni masterclass spojio je stručnjake iz dizajna interijera na inspirativnom i edukativnom događaju.

U showroomu Eichholtz by Mashroom, u suorganizaciji s portalom Intera hub, 11. lipnja održan je iznimno uspješan stručni događaj — masterclass radionica namijenjena arhitektima, dizajnerima interijera, građevinskim investitorima i hotelijerima. Događaj je okupio velik broj relevantnih sudionika iz industrije i poslužio kao platforma za umrežavanje, razmjenu ideja i praćenje najnovijih trendova u svijetu interijera.

Program je započeo inspirativnim predavanjem predstavnika brenda Eichholtz, koji su sudionicima predstavili filozofiju brenda, razvojne smjernice te pretpremijerno otkrili novu liniju proizvoda koja se službeno lansira u rujnu 2025. Ova nova kolekcija namijenjena je profesionalnom projektiranju interijera u ugostiteljskom sektoru, s naglaskom na izdržljivost, funkcionalnost i estetsku vrijednost, ali i mogućnost personalizacije prema zahtjevima krajnjih korisnika.

Kroz niz primjera i demonstracija, prisutni su imali priliku upoznati se s inovativnim rješenjima koja podižu standard dizajna i dodaju stvarnu vrijednost prostoru — bilo da je riječ o luksuznim hotelima, restoranima ili suvremenim kafićima.

Uz edukativni sadržaj, masterclass je bio popraćen vrhunskim gastronomskim doživljajem u izvedbi chefova iz restorana Forty Two, dok je za opuštenu atmosferu tijekom večeri bio zadužen DJ Sven Pravica.

Odaziv i reakcije sudionika potvrđuju da je ovakva vrsta događanja iznimno važna za daljnje jačanje profesionalne zajednice. Ostvareni su brojni novi kontakti, pokrenute buduće suradnje i potvrđena zajednička želja za nastavkom edukacije i inspiracije u industriji.

“Eichholtz nije samo brend namještaja – to je platforma za povezivanje, profesionalni razvoj i poticanje kreativnosti u interijerima.”

Zahvaljujemo svim sudionicima na prisutnosti, entuzijazmu i podršci. S nestrpljenjem iščekujemo sljedeće prilike za susret i nastavak stvaranja jedinstvenih iskustava u svijetu dizajna.

Nastavite čitati

Kolumne

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice