Izbor urednice
Neočekivan potez hrvatskog proizvođača namještaja
SALONE DEL MOBILE MOLANO 09.- 14.04.2019.
Prostoria u suradnji s našim priznatim dizajn kolektivom Numen/For Use hrabrim pristupom želi privući pažnju i povećati već sada zavidan izvoz

U njihovoj se sofi sjedi u uredu francuskog premijera, njihovim su foteljama opremljeni Starbucks u Milanu, zračne luke u Švicarskoj, Rusiji i Izraelu, uredi Microsofta te hoteli od Singapura do Finske. Osvajaju međunarodne nagrade i prisutni su na prestižnim lokacijama od New Yorka do Pariza. Najuspješniji hrvatski proizvođač vrhunskog namještaja Prostoria zapošljava preko 180 radnika u Svetom Križu Začretje, a ovu brojku planiraju povećati za pedeset posto u sljedeće dvije godine, fokusirajući se prvenstveno na izvoz.

Pritom im je najvažniji alat nastup na međunarodnim sajmovima namještaja na kojima su redovito prisutni. Idući tjedan se tako predstavljaju na onom najpoznatijem, Salone del Mobile u Milanu, i to neočekivanim pristupom koji se razlikuje od dosadašnjih. Umjesto izlaganja čitave kolekcije, što je običaj proizvođača u takvim prilikama, naša se Prostoria odvažila u 200 kvadrata izložiti dvije sofe koje, kako kažu, odudaraju od trenutnih komercijalnih trendova. I sofe i izložbeni prostor dizajnirao je hrvatski kolektiv svjetskoga glasa Numen/For Use.
Nakon početnih uspjeha sa sofa-bedom Revolve, kultnim Polygonom i Trifidaeom te nizom drugih nagrađenih projekata, ovime je suradnja Prostorije i dizajnerskog studija Numen/For Use dostigla novu razinu. Široj javnosti možda poznatiji po atraktivnim prostornim instalacijama, kao što je ona nedavno realizirana na Tjednu mode u Londonu za Anyu Hindmarch, Numen/For Use su od Prostorije dobili odriješene ruke za dizajn cjelovite prezentacije na razmeđu eksperimentalne arhitekture i dizajnerskog namještaja.

„U Milanu predstavljamo dva nova sistema ojastučenog namještaja, Lowlife i Loop. Oba su projekta, na neki način, nastala na istraživanju potencijala novog čitanja koncepata neformalnog prostora i nekonvencionalnih društvenih odnosa koji su karakterizirali supkulturne pokrete šezdesetih godina dvadesetog stoljeća“, pojašnjava dizajner Nikola Radeljković iz kolektiva Numen/For Use.
Lowlife je modularni sustav koji kombinira različite visine naslona s tri različite dubine sjedenja omogućujući potpuno prilagođeno iskustvo opuštanja. Blago zaobljeni rubovi modula poprimaju pulsirajuće i dinamične oblike obogaćene glatkim, futurističkim prizvucima. Loop je modularni sustav koji unutrašnjost pretvara u udoban krajolik. Kontinuiranim slijedom sjedećih modula i taburea nastaje mekani reljef površina prikladnih za opuštanje, dokoličarenje te nove načine života i druženja.

Uz to, Prostoria je jedan od deset odabranih globalnih proizvođača namještaja s ekskluzivnim pravom korištenja novih tkanina apsolutnog svjetskog lidera u proizvodnji dekorativnih tkanina, danskog Kvadrata. Tako će Prostorijini noviteti biti predstavljeni u tkaninama Rafa Simonsa, umjetničkog direktora Jill Sander, Christian Diora i Calvin Kleina.
„Oba sistema koja predstavljamo u Milanu karakteristična su po niskom sjedenju koje je trenutno slabije zastupljeno. Time želimo izaći iz sigurne zone, napraviti nešto manje komercijalno te se nadamo istaknuti iz mase, privući novu publiku i inspirirati arhitekte i dizajnere interijera“, ističe arhitektica Biljana Angelovski iz Prostorije.

***
Prostoria posluje od 2011. godine u Svetom Križu Začretje gdje na jednome mjestu objedinjuje cjelokupni proizvodni proces, po čemu je među rijetkima u svijetu. Dizajniranje i proizvodnja s predznakom kvalitete, u suradnji s ponajboljim domaćim i inozemnim dizajnerima, te iznimna pažnja posvećena detaljima finalnog proizvoda, u proteklih su sedam i pol godina bili preduvjeti na temelju kojih se Prostoria razvila u svjetski poznati dizajnerski brend koji u svome katalogu već ima ikone poput fotelje Polygon i transformabilne sofe Revolve. Proizvodnja se zbog kompleksnosti dizajna novih proizvoda, ali još i više zbog velikog širenja opsega i raznolikosti produkcije, sustavno transformirala iz obrtničke proizvodnje ojastučenog namještaja u suvremenu industrijsku, visoko tehnološku proizvodnju, proširenu na namještaj od masivnog drveta i metala. Količine i varijacije proizvoda kao i utrostručenje broja ljudi uključenih u proizvodni proces iziskuju razvijeni i strukturirani sustav proizvodnje i kontrole proizvoda, u kojem je fina ručna izrada i dalje važan dio. Zapošljavanje visokoobrazovanih inženjera, nabava najsuvremenije CAM tehnologije i, prije svega, promjena paradigme, omogućili su nastanak, primjerice, inovativnog naslonjača Trifidae, ali su još i važnije, visoko uzdigle tehnološke kapacitete Prostorije.
BROJEVI:
- Prihodi u 2018. – 76.100.000 HRK
- Od toga 70% izvoz
- Ulaganja u proizvodnju u 2018. – 20.660.000 HRK.
- Broj zaposlenih 184
- Kolekcija sadrži 32 obitelji proizvoda
- Zastupljeni na svim kontinentima u preko 60 zemalja
- Nagrade:
- 3 x Red Dot
- 4 x German Design Award
- 4x Interior Innovation Award
- 4x Golden Key Award
- 1x IF Design Award
- 1x Big See Award
Više: prostoria.eu
Izbor urednice
Kako napisati oglas za prodaju nekretnine koji privlači kupce?
Pravilno napisan oglas može značajno ubrzati pronalazak kupaca!

Prodaja nekretnine može biti izazovan proces, ali pravilno napisan oglas može značajno ubrzati pronalazak ozbiljnih kupaca.
Kako napisati oglas za prodaju nekretnine koji ističe najbolje značajke objekta i privlači prave kupce? U nastavku donosimo ključne savjete stručnjaka za nekretnine.
Cijena kao ključni faktor
Prema podacima Porezne uprave, u prvoj polovici prošle godine zabilježen je blagi pad kupoprodaje nekretnina, dok su istovremeno cijene stanova, osobito u Zagrebu, porasle na prosjek između 2300 i 2600 eura po kvadratnom metru. Planirate li prodaju nekretnine, važno je realno procijeniti cijenu.
“Cijenu nekretnine uvijek pratimo kroz prodane objekte na toj lokaciji, njihov kvadratni metar i starost zgrade. Najbolje je osloniti se na stvarne kupoprodaje koje su se dogodile u blizini,” savjetuje Martina Mataić Škugor, agentica za nekretnine iz Opereta nekretnine.

Kvalitetne fotografije – prva stvar koju kupci primijete
Dobar oglas ne ovisi samo o tekstu, već i o vizualnoj prezentaciji. Kvalitetne fotografije su ključne jer stvaraju prvi dojam i mogu privući veći broj ozbiljnih kupaca.
“Profesionalne fotografije mogu značajno skratiti vrijeme prodaje. Ipak, važno je ne pretjerivati s uljepšavanjem. Ako kupac vidi da stanje uživo ne odgovara slikama, gubi se povjerenje,” objašnjava Mataić Škugor.

Kako napisati oglas za prodaju nekretnine – što istaknuti?
Prilikom izrade oglasa, važno je biti precizan i transparentan. Kupci žele znati osnovne informacije, a nedostatak detalja može ih odvratiti od kontakta.
“U oglasu je ključno naglasiti točnu kvadraturu, stanje dokumentacije (vlasnički list, uporabna dozvola, energetski certifikat) te dostupne sadržaje poput parkirnog mjesta, balkona ili spremišta. Također, korisno je priložiti tlocrt jer kupci često žele unaprijed vidjeti raspored prostorija,” dodaje Mataić Škugor.

Priprema nekretnine prije razgledavanja
Prvi dojam često odlučuje hoće li kupac pokazati ozbiljan interes. Ulaganje u sitne popravke i estetske dorade može značajno podići vrijednost nekretnine.
“Stan mora biti uredan i čist. Uklonite stare i dotrajale stvari, popravite sitne kvarove poput prekidača i kvaka te obratite pažnju na stubište i ulaz. To su prvi elementi koje kupac primjećuje,” savjetuje Mataić Škugor.
Kako pripremiti nekretninu za prodaju: 8 savjeta za privlačenje kupaca
Također, stvaranje ugodne atmosfere tijekom razgledavanja može pomoći kupcima da zamisle sebe u tom prostoru.
“Biljke, blagi mirisi svježe pečenih kolača ili kave mogu stvoriti toplu atmosferu. Također, ako imate kućne ljubimce ili malu djecu, preporuka je da ih u tom trenutku ne bude u stanu kako bi razgledavanje prošlo što ugodnije,” napominje Mataić Škugor.
Društvene mreže kao alat za vidljivost
Iako društvene mreže nisu osnovni alat za prodaju nekretnine, mogu pomoći u povećanju vidljivosti oglasa. No, ključ uspješne prodaje ipak leži u kvalitetno pripremljenoj nekretnini, atraktivnom oglasu i pravilno postavljenoj cijeni.
Izbor urednice
Iz ljubavi prema glini: Kiparstvo, keramika i Onye
Od prvog susreta s glinom do vlastitog brenda!

Branimir Boban (Onye), akademski je kipar, a prvi put se susreo s glinom kada je upisao Školu primijenjene umjetnosti i dizajna (ŠPUD), a taj trenutak potpuno mu je promijenio perspektivu.
„Odmah sam zavolio medij, i zato što mi je bio novitet, a i zato jer je zahtijevao jedan drugi način gledanja na svijet koji me je zapravo najviše intrigirao zbog apsolutno nove perspektive na cijeli svijet oko sebe.“
Iako je u početku razmišljao o arhitekturi i dizajnu, keramika ga je toliko osvojila da se odlučio za taj smjer.
„ŠPUD sam upisao kada sam doznao da takva škola postoji, što mi je bilo nevjerojatno u tom trenutku. Htio sam ići u smjeru arhitekture i dizajna, ali nakon prve godine, upoznavanja s glinom i još nekoliko manjih faktora, odlučio sam upisati odjel keramike.“
Taj odabir pokazao se ispravnim. „Na odjelu keramike sam se snašao bolje nego sam mogao zamisliti, krenuo stvarati i još uvijek nisam stao.“
Prvi susret s keramikom – novi pogled na svijet
Za završni rad spojio je keramiku i kiparstvo, stvarajući rad koji nosi dublje značenje.
„Za završni rad napravio sam svoj prvi spoj keramike i kiparstva – pet glava koje izranjaju iz postamenta natrag u svijet. Svaka glava predstavlja drugu ljudsku osobinu koja fali u svijetu, ali se polako nazire nazad: iskrenost, hrabrost, dobrota, disciplina i razumijevanje.“

Od keramike do kiparstva
Nakon ŠPUD-a, iako je htio je nastaviti s keramikom na fakultetu, opcije su bile ograničene. „Htio sam nastaviti na akademiji na smjeru keramike, ali pošto su opcije bile Linz ili Beograd, a nisam baš imao mogućnosti ići van Zagreba, odlučio sam upisati kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu.“
Prve dvije godine bile su prilagodba drugačijem načinu rada.
„Pokušavao sam se prilagoditi kiparskom pristupu koji sam razumio, ali sam imao već istreniran ‘keramičarski’ mozak. Kad sam to shvatio i prihvatio, počeo sam primjenjivati taj način razmišljanja u kiparstvu i tada mi se opet otvorio novi svijet.“
Na kraju druge godine odabrao je mentora – profesora Damira Mataušića.


„Moj jedini logični izbor koji nije mogao biti bolji bio je mentorstvo pod profesorom Damirom Mataušićem. Profesor koji me je naučio puno i od kojeg i dan danas učim iz toga što je govorio tada; jednostavno vrhunski umjetnik, medaljar, mentor i čovjek.“
Izložbe i projekti – svaka priča traži novo rješenje
Branimir Boban je sudjelovao na brojnim projektima, a svaki od njih donio mu je novi izazov.
„Svaki projekt, koliko god različit ili sličan, traži potpuno novi stav prema ‘problemu’ koji je potrebno riješiti. Nikada za isti problem nećete dva puta napraviti istu stvar i naći isto rješenje.“
Posebno mu je značajna suradnja s Nenadom Soviljem za izložbu Genesis u Klovićevim dvorima. „Tamo sam predstavio set porculanskih vaza i šalica.“


Svoj diplomski rad predstavio je na samostalnoj izložbi u galeriji Antun Augustinčić u Klanjcu.
Osim toga, bio je dio MilanoFFF-a, gdje su predstavljali zagrebački fashion brend Tire Calligraphy.
„Na MilanoFFF-u smo predstavili kratku 3D animaciju i bili shortlistani uz svjetske brendove poput Calvina Kleina, Balenciage i Adidasa.“
U Zagrebu je sudjelovao na Festivalu svjetla 2023., gdje je radio na Muzičkom paviljonu na Zrinjevcu.
„To je bio jedan od projekata gdje sam morao naći potpuno novi pristup rješavanju problema. Volim praktična rješenja i volim se naći u problemu koji treba riješiti.“
Pokretanje brenda Onye
Otvaranje obrta bila je velika prekretnica.
„Pokretanje obrta ili brenda bilo je samo pitanje vremena, to jest hrabrosti na jedan način i odluke. Najveći je bio taj strah od nepoznanice i izlaska iz komfora, jer moraš opravdati sam sebe sebi, a s tim i drugima.“
Ime brenda Onye, Branimir Boban kaže, potječe još iz srednjoškolskih dana.
„Ime brenda i logo nastali su na mom samom početku, to jest pri upisu u srednju školu, i opstali su. Jedna zanimljivost koju sam nedavno doznao je ta da ‘onye’ na Igbo jeziku znači ‘osoba’ ili ‘persona’.“
Za one koji razmišljaju o pokretanju vlastitog brenda, ima jednostavan savjet:
„Obrt nije teško otvoriti i svim kolegama koji imaju svoju ideju, želju i volju definitivno bih predložio da istraže mogućnosti i pokrenu nešto sami. Ipak, svi smo kreatori, a za takvu osobu što je bolje nego kreirati svoj život u svakom aspektu i uživati u svom svijetu.“

Budući projekti
Osim suradnje s umjetničkim rasadnikom Diši na nos, Boban ima još mnogo planova. „Postoje mnogi drugi planovi i suradnje koje su u procesu i pripravnosti.“
Njegov put od prvog susreta s glinom do pokretanja vlastitog brenda dokaz je da upornost i ljubav prema umjetnosti mogu stvoriti jedinstven potpis. A kako kaže – „Svaki novi problem samo je prilika za kreativno rješenje.“
You must be logged in to post a comment Login