Povežimo se

Arhitektura

Svjetski uspjeh hrvatskih arhitekata – u Kini otvoren hotel koji su projektirali

Za izgradnju ovog luksuzno opremljenog hotela površine veće od 60 tisuća kvadrata bilo je potrebno tri i pol godine. Hotel se nalazi na ušću Biserne rijeke, u centru trenutačno najveće aglomeracije na svijetu koja obuhvaća megalopolis s preko 60 milijuna stanovnika.

3LHD_228_Hotel_LN_Garden_domnakvadrat
Foto: Studio 3LHD

28. kolovoza 2018. u Kini je svečano otvoren 3LHDov projekt Hotel LN Garden. Hotel površine 61068m2, s ukupno 365 soba dio je Nansha Seaside parka na ušću Biserne rijeke u kineskom gradu Guangzhou. Njegov volumen i velika površina vizualno su horizontalnim linijama fasade uklopljeni u prirodu koja ga okružuje.

3LHD_228_Hotel_LN_Garden_domnakvadrat_02

Foto: Studio 3LHD

Biti će kategoriziran kao „platinum-five star“ – prema kineskim pravilima kategorizacije takvi hoteli imaju značajno viši standard od hotela s pet zvjezdica.

Za izgradnju ovog luksuzno opremljenog hotela bilo je potrebno tri i pol godine. Prvi upit stigao je na 3LHDovu mail adresu u prosincu 2013. godine. Nakon inicijalnih sastanaka i komunikacije preko interneta uslijedio je i prvi posjet lokaciji te početak rada na projektu.

3LHD_228_Hotel_LN_Garden_domnakvadrat_03

Foto: Studio 3LHD

Glavni javni prostor hotela na zapadu ima pogled na zaljev a na istočnoj strani gleda na Seaside Park. U njemu dominiraju dva vertikalna lobija i velika vodena površina. Na projektu je ostvarena suradnja s hrvatskom umjetnicom Ivanom Franke, autoricom dviju umjetničkih instalacija postavljenih u glavnom lobiju hotela. Kolege iz kineskih tvrtki Guangzhou Urban and Design Institute i Citygroup su razrađivali detalje projekta te koordinirali radove na gradilištu u suradnji s 3LHDom.

3LHD_228_Hotel_LN_Garden_domnakvadrat_04

Foto: Studio 3LHD

Jednostavna fasada definira odnos između soba i vanjskih prostora, stvarajući kontinuiranu zonu terasa koje štite unutrašnjost od sunca, osiguravajući privatnost između soba i oblikujući vizualno prepoznatljiv identitet hotela. Njegov volumen i velika površina su horizontalnim linijama fasade uklopljeni u prirodu koja ga okružuje.

3LHD_228_Hotel_LN_Garden_domnakvadrat_06

Foto: Studio 3LHD

Gosti mogu birati između nekoliko restorana koji se nalaze u hotelu – svaki od njih nudi drugačije iskustvo i atmosferu postignutu različitim materijalima i namještajem. Dvorana za bankete, prvenstveno namijenjena za organizaciju posebnih događaja, oblikovana je da dočara kazališno iskustvo. Kineski restoran, s dvostrukom visinom stropova nudi panoramski pogled na okruženje. Stolovi u prostranom „zapadnom“ restoranu organizirani su oko centralnog „trga“, smješteni ispod krošnji drveća i zelenila, s dvostranim pogledom na okoliš i centralni lobby.

3LHD_228_Hotel_LN_Garden_domnakvadrat_08

Foto: Studio 3LHD

Naglasak je u interijeru, posebno u smještajnim jedinicama, stavljen na luksuzne prirodne materijale a netipičnom prostornom organizacijom omogućen je neometani pogled prema okolišu.

Sjeverni dio prizemlja hotela rezerviran je za opuštanje i različite tipove aktivnosti. Zdravstveni i spa centar, s unutarnjim bazenom s whirlpoolima, hidro masažom, dvadesetmetarskim trakama za plivanje i vanjskim proširenjem smješten je u sjeverozapadnom krilu hotela.

3LHD_228_Hotel_LN_Garden_domnakvadrat_09

Foto: Studio 3LHD

Vanjski prostori hotela oblikovani su tako da povežu građevinu s krajobrazom, zelenim elementima koji se ponavljaju u unutrašnjosti građevine interijer se stapa s okolišem. Izmjenom osunčanih i sjenovitih zona, vodenih i zelenih površina i streha, oblikovani su otvoreni prostori.

3LHD_228_Hotel_LN_Garden_domnakvadrat_05

Foto: Studio 3LHD

Investitor je Lingnan Grupa, velika tvrtka čija je primarna djelatnost hotelijerstvo i turizam. U njihovom je vlasništvu više od 60 hotela i hotelskih lanaca diljem Kine. Njihovi poslovni interesi uključuju i prehrambenu industriju, logistiku, maloprodajne lance, te transportne usluge.

Oglas
Kliknite kako biste komentirali

You must be logged in to post a comment Login

Ostavi komentar

Arhitektura

Zavirite u predivnu vilu u Istri koja oduzima dah!

Vila se sastoji od četiri moderne kuće okružene prirodom, smještene na brežuljku s pogledom na rijeku Mirnu i Jadransko more.

Smještena u jednoj od najpoželjnijih hrvatskih regija za život i svjetskih destinacija za odmor, ova vila oduzima dah!

Vile nose ime rijeke Mirne jer se upravo iznad nje uzdižu, u predivnom zelenom utočištu, a upravo su blaga ćud rijeke, mir i tišina okoline nadahnuli arhitekte Arhitektonskog studia Metrocubo u stvaranju ovog suvremenog arhitektonskog projekta.

Vile čine dvije dvokatnice i dvije prizemnice koje su raspoređene u nizu, jedna ispod druge, na prostranim parcelama od 2000 m 2 . Najveća od njih ima i dodat no poljoprivredno zemljište od 8000 m 2 . Kvadrature vila, od 275 do 320 m 2

Elegantna ljepotica usred Istre – kuća zanimljivog geometrijskog oblika i unutarnjeg dizajna

Sve su okrenute prema jugozapadu, a sadrže četiri sobe s pripadajućim kupaonicama s walk-in tušem, veliku kuhinju, dnevni boravak otvorenog plana i WC.

Iz dnevnog se prostora izlazi u uređen vrt ograđen kamenim zidovima s bazenom i sunčalištem.

U grijanim bazenima može se uživati i tijekom zime, a tu je i predivna natkrivena terasa te savršeno uređenja ljetna kuhinja s roštiljom. Okućnica je ograđena vrtom, a krasi je i popločeno sunčalište uz bazen.

Specifičnost ovih vila su goleme staklene stijene koje omogućuju otvorenu komunikaciju unutarnjeg prostora s vanjskim, što je bila nit vodilja arhitektonskog projekta.

Interijere krase dizajnerske pločice, vrhunski podovi i sanitarije, dok staklene stijene osiguravaju pogled na more iz svih prostorija.

Vile su opremljene klimatizacijskim sustavom i podnim grijanjem na bazi toplinskih pumpi koje osiguravaju veliku uštedu energije. Vlasnici villa Gromače izabrali su i podizno-klizni sustav WICSLIDE 160 kombinaciju izvrsne toplinske izolacije s najvišom funkcionalnošću i dizajnom. ICLINE 75 evo ima najviša svojstva toplinske izolacije i strukturne karakteristike. Svojim vrhunskim tehničkim performansama ovaj aluminijski prozor prilagođen je svim arhitektonskim zahtjevima budućnosti.

Autor fotografija: Igor Popović

Nastavite čitati

Arhitektura

Mogu li se energetski obnoviti građevine pod zaštitom

Nepokretna kulturna baština s utvrđenim svojstvom kulturnog dobra čine pojedinačne građevine koje imaju izrazit povijesni, umjetnički, znanstveni, društveni ili tehnički značaj. Zašto su neke građevine pod konzervatorskom zaštitom i može li se provoditi energetska obnova, zna arhitekt Dražen Arbutina.

U očuvanju kulturnog i povijesnog naslijeđa jedan od ključnih elemenata je konzervacija građevina, a odluka o formalnoj zaštiti građevine donosi se na temelju parametara koje definira zajednica.  

Subjektivna kategorija

“Vrijednosti određenog primjera koji, recimo arhitekture koji uvrstimo u baštinu, ili u nešto što će biti formalno u zakonu tretirano kao državno dobro je zapravo kategorija koja na prvi pogled je subjektivna. Subjektivna je zbog toga što ne možete donijeti numeričke parametre kojima bi odredili da li nešto pripada toj skupini ili ne, ali se taj subjektivitet pokušava riješiti na način da veliki broj ljudi koji poznaju određenu materiju, sudjeluju u procjeni. Ako se slože oko određenoga suda, uvrštavaju to na određeni popis.”, za Dom na kvadrat rekao je dr. sc. Dražen Arbutina dipl. ing. arh.

Formalna zaštita

Formalna zaštita dijeli se u dvije kategorije – zaštićeno kulturno dobro i preventivno zaštićeno kulturno dobro.

“Kad pojednostavnimo tu kategoriju preventivno zaštićena kulturna dobra, prepoznata je njihova vrijednost, donesen je akt o njihovoj određenoj zaštiti. Ali nisu stvoreni apsolutno svi preduvjeti prije svega ovi stručni da se provede kompletna valorizacija kako bi se zapravo utvrdila prava vrijednost i onda oni i zaštitili. S druge strane imamo zaštićena kulturna dobra, koja se nalazi i na posebnoj listi koju dakle vodi Ministarstvo kulture i medija. Onda imate zapravo ta kulturna dobra na listi kulturnih dobara, koja onda imaju i specijalan status. Taj status uključuje obazriv odnos prema baštini. Kad to govorimo, dakle, ta zaštita zapravo uključuje vrlo pažljiv i specifičan odnos svih u tom procesu i to znači od onih koji su takav akt donijeli, pa do onih koji možda nisu vlasnici, ali samo takav prostor koriste.” kaže Arbutina.

Lista zaštićenih ili preventivno zaštićenih kulturnih dobara predstavlja popis svih onih građevina i lokaliteta koji posjeduju iznimne vrijednosti.

Obaveze konzervatora

Smjernice o postupanju s građevinom pod zaštitom donose konzervatori.

“Obveza konzervatora koji djeluju unutar Ministarstva kulture, unutar konzervatorskih odjela, to jest unutar Gradskog zavoda za zaštitu spomenika kulture i prirode u gradu Zagrebu, je obveza zapravo da osiguraju da će se obazrivo pristupiti svim zahvatima na bilo kojoj od  građevina koja je pod zaštitom. Kad govorim o tome da osiguraju da se obazrivo pristupi, onda to znači da se neće kompromitirati i na drastičan i dramatičan način narušiti one vrijednosti koje su prepoznate zapravo prilikom stavljanja na listu takve građevine.”

Obaveze inžinjera

A problematikom obnove ili bilo kakvog zahvata na zaštićenoj građevini, bave se inženjeri.

“Među njima recimo arhitekti su zapravo ti koji provode i određena istraživanja ili bolje rečeno sintetiziraju istraživanja nekih drugih struka kao što su recimo konzervatori, restauratori. Oni pokušavaju zapravo stvoriti sliku i to cjelovitu sliku o građevini preko konzervatorskih elaborata koji se izrađuju i definirati šta su to najvrjedniji elementi građevine koji se ni na koji način ne smiju kompromitirati, do koje mjere se može i na koji način se može ići u određene intervencije na toj građevini i takvom konzervatorskom elaboratu. Oni te mjere prilažu na provjeru upravo kolegicama i kolegama upravo koji rade u konzervatorskim odjelima.”, objasnio je Dražen.

Dijalog između dvije struke

Upravo između te dvije struke često dolazi do prijepora i nerazumijevanja.

“Kad govorimo o postojećem stanju, onda vrlo često moji kolegice i kolege, pa i građevinski inženjeri posebice ne percipiraju građevni materijal kao jedan od iznimno važnih elemenata u percepciji. Znači tu moramo razdvojiti percepciju od suštine građevine koja je zapravo vrijedna. Dakle, od suštine građevine koja je vrijedna. Materijal je u suštini građevina i zamjena materijala je automatski i zamjena građevine i onda više nemate original.”

Energetska obnova takvih građevina je teška zato što svaki zahvat na njima puno skuplji nego na konvencionalnim građevinama, ali moguća.

“Pitanje energetske obnove i kvantifikacije kvalitete izvršene energetske obnove, nažalost nije kako bih rekao, apsolutno objektivno. Tu su zapravo određeni formalni parametri koji dominiraju svime time. Dakle, vi ste energetski obnovili građevinu ako ste ugradili određeni toplinski sustav, koji je više-manje konvencionalan, jer promatra se ili se u manjoj mjeri promatra na specifičan način ako uključite određene sustave koji onda rješavaju neke druge probleme. S druge strane, u povijesnim građevinama, aplikacija, konvencionalnih sustava ne znači da je apsolutno primjerena.” , zaključio je Dražen Arbutina.

Konzervacija građevina je očuvanje identiteta i dijela naše povijesti za buduće generacije.

Nastavite čitati

Pratite nas na drušvenim mrežama

Izbor urednice